Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סכר כפר בלום והירדן ההיסטורי

נהר הירדן זורם לאורכה של כל מדינת ישראל מהצפון ועד לדרום והוא למעשה הנהר היחיד שיש בישראל. לאורכו של נהר הירדן תוכלו למצוא המון פינות חמד ששווה לבקר בהן ולהכיר, אחת מהן היא סכר כפר בלום בירדן ההיסטורי. כמו ששמו מרמז – היסטוריית רבת שנים מסתתרת לה מאחורי המונח “הירדן ההיסטורי” ואנחנו כאן כדי לעשות סדר – מה הוא סכר כפר בלום או הירדן ההיסטורי ואיפה אפשר לפגוש אותו היום? לפני כן רק נספר כי צפונית לו יש את טיילת בן עמי ואת טיילת מפגש הנחליםשני מקומות טיול מקסימים שגם אותם כדאי להם להכיר. 

בעבר הרחוק נהר הירדן כולו היה נשפך אל אגם החולה בדרכו אל הכנרת. מאז עברו הרבה מים בנהר ובעקבות פעולות ייבוש החולה פוצל הנהר לשתי תעלות מרכזיות – מערבי ומזרחי ובניהם ישנה זרימה חלשה. כיום אפשר להגיע אל הירדן ההיסטורי ואל אחד המקומות היותר מוכרים שלו – סכר כפר בלום. במקום הזה היה התוואי המקורי של הירדן ולכן הוא קיבל את השם “הירדן ההיסטורי”.

בין כפר בלום ונאות מרדכי זורם לו הירדן ההיסטורי כאשר את הסכר תוכלו לראות בסמוך לכפר בלום. בימי החורף הגשומים זורמים כאן המים בעוצמה חזקה ויוצרים נקודת תצפית מרהיבה על עוצמת הטבע. בימי הקיץ החמים ישנם לא מעט מטיילים שבאים לרחוץ באיזור זה, אם כי הזרימה מהמפל חזקה גם בתקופה זו. מהנקודה הזו תוכלו להמשיך ללכת לאורך גדות הנהר דרומה או צפונה ולמצוא המון פינות חמד, שבחלקן יש גם טרזן הישר למים. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: סכר כפר בלום. יכול להיות שתפגשו שערים סגורים בדרך ברחבי הקיבוץ, ולכן במקרה כזו תוכלו להחנות את הרכב וללכת ברגל לכיוון הסכר.

רוצים להמשיך לטייל באזור? הנה כמה רעיונות נוספים:

חניון נופש גשר להבות – חניון יום ולילה חינמי – בין להבות הבשן לנאות מרדכי ישנו חניון יום ולילה שהוקם לטובת המטיילים באיזור הגליל העליון. כאן תמצאו חניון להקמת אוהלים בחינם, שולחנות לפיקניק והמון צל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

טיילת עמי – טיילת הירדן – טיילת עמי מציעה לנו טיול מושלם שמתאים לעגלות לכל אורכו. הטיילת נקראת גם טיילת הירדן ולכל אורכה תוכלו ליהנות מזרימת הירדן היפה שלצידכם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

אתר ההנצחה לחללי אסון המסוקים – אנדרטה מעוצבת ומיוחדת לזכר 73 הנופלים באסון המסוקים בשנת 1997, בסמוך למקום האסון בו התנגשו המסוקים. הביקור פה הוא פשוט חובה! לפרטים מלאים על המקום לחצו כאן.

שמורת הטבע נחל שניר – אחת משמורות הטבע היפות בארץ. יש בה מגוון מסלולים שונים באופיים ובאורכם (כולל מסלול הליכה במים), בריכות שכשוך, שולחנות פיקניק ועוד. לפרטים מלאים על המקום לחצו כאן.

שמורת הטבע החולה של רשות הטבע והגנים – שימו לב! לא מדובר באגמון החולה המפורסם. הטיול פהבשמורת החולה עובר בין הביצות ותצפיות על הציפורים, הוא נגיש ויפהפה. לפרטים מלאים על המקום לחצו כאן.

שמורת הטבע עין תאו – שמורת הטבע עין תאו או בשמה הנוסף עין ג’וחלה היא שמורה מוכרזת שנמצאת בעמק החולה ובה תפגשו בריכת מים שמלאה בכל ימות השנה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

אגמון החולה אגמון החולה הוא פארק צפרות שנמצא בעמק החולה. הפארק משמש כתחנת נדידה עבור מינים רבים של ציפורים והוא מעניין במיוחד בתקופות הנדידה. מדי שנה עוברים בפארק למעלה מ 500 מיליון עופות וציפורים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

חניון האקליפטוס – נחל חרמון או בשמו הנוסף הבניאס הוא המזרחי במקורות הירדן והוא מספק כרבע מכלל המים המגיעים לנהר הירדן. לאורכו של נחל החרמון יש לנו מספר נקודות בהם אנחנו יכולים לטייל או להתרענן ואחת מהן היא בחניון הזה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל עין הזהב – בתוך העיר קריית שמונה זורם לו נחל ששמו “עין הזהב” והוא זורם כל ימות השנה. הנחל זורם בלב העיר בין הבתים והעצים ויוצר כאן נופים מיוחדים ומסלולי הליכה נוחים בצמוד אל העיר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.