Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נחל קצרין ופארק קצרין העתיקה

קצרין היא מועצה מקומית ברמת הגולן בצפון הארץ, השוכנת בגובה של כ-300 מטרים מעל פני הים.  כינוייה של קצרין הוא בירת רמת הגולן ויחד עם זאת היא אינה מן המפורסמות בארצנו ואינה מוכרת מספיק בקרב המטיילים. אבל אנחנו כאן כדי לספר שבקצרין ובסביבתה הקרובה יש מגוון של מקומות טיול ואטרקציות שכדאי מאוד להכיר. ביניהם מרכז מבקרים, מבשלת בירה, בית בד, עתיקות והמון טיולי ומסלולי מים.

נחל ומפל קצרין

נחל קצרין הוא אחד הנחלים הפחות מוכרים מבין נחלי הגולן הרבים. אורכו של הנחל מגיע לכ-20 ק”מ והוא נשפך בסופו אל נחל המשושים. נחל קצרין עובר ממש בתוך שטח העיירה שם הוא יוצר מפל מרשים ובכך גם הקסם שלו. ראשית, המראה של מפל בלב העיר הוא מראה מיוחד שלא פוגשים כל יום ושנית המעבר שלו בעיירה הופך את מפל קצרין למקום נגיש במיוחד. מרחק ההליכה מהרכב אל התצפית על המפל הוא מספר מטרים בודדים והשביל אליו הוא לא סלול אך מסודר. זרימת המים במפל היא בתקופת החורף בעיקר ואם באתם לאחר ימי גשמים חזקים, צפו למראה זרימה מרשים במיוחד אך הכינו עצמכם לדרך מעט בוצית (לא משהו חריג שאי אפשר להתמודד איתו). מאחר ומדובר בדרך שאינה סלולה, לא מומלץ להיכנס עם עגלה, אך ההליכה היא כה קצרה כך שאין צורך אפילו במנשא.

פארק קצרין העתיקה

פארק קצרין הוקם במקום בו אותרו ממצאי יישוב יהודי עתיק מתקופת התלמוד. המקום עבר שחזור והושקעה כאן עבודה רבה שהופכת את הפארק למקום תיירותי ובילוי שמתאים לכל המשפחה. במקום נפגוש שרידי עתיקות שביניהם בית כנסת משוחזר, בית בד עתיק, בתי רבנים ומבנים שמורים ומיוחדים נוספים. המקום מושקע עד כדי שטיול במקום מרגיש ממש כאילו חזרנו אחורה בזמן לחיים בעיר העתיקה. בתקופות חגים וחופשים מתקיימות בפארק פעילויות לכל המשפחה.

בונוס – עיינות עדן

עיינות עדן הוא פארק מים יפהפה ומטופח שנמצא מספר דק’ נסיעה מקצרין. היופי העיקרי של הפארק הוא במסלול הליכה קליל ומיוחד בין הבריכות והמפלים הקטנים לצד אבני הבזלת שמאפיינים את הגולן. מסלול שמתאים בהחלט לכל המשפחה ואורכו כחצי שעה פחות או יותר, תלוי בקצב ובעצירות שלכם. למידע מלא על המקום לחץ כאן. 

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

טיילת חצבים – מצפה גור ועין שקף – קצרין – בדרום העיר קצרין לצד נחל קצרין נסללה טיילת נגישה לכל אורכה שבתקופת הפריחות היא הופכת למוקד עליה לרגל – ברוכים הבאים לטיילת חצבים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

טיול מעיינות בדרום רמת הגולן – לשמחתנו רמת הגולן שופעת במעיינות מלאים כל ימות השנה. כאן תוכלו למצוא את המסלול המלא לבקר בכל המעיינות האלו. למידע מלא לחץ כאן.

תל ומסגד חושניה – עד למלחמת ששת הימים היה במרכז רמת הגולן כפר צ’רקסי בשם חושניה. הצ’רקסים הגיעו לכאן במאה ה 19 בזמן שהאימפריה העותמאנית שלטה כאן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין פחורה – מעיין צלול תחת עץ התאנה – בסמוך לעיר קצרין שברמת הגולן נובע לו מעיין צלול הישר אל תוך שתי בריכות רדודות עין פחורה. המעיין נובע תחת עץ התאנה הגדול. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין תות בריכת אניעם – במרכז רמת הגולן – במרכז רמת הגולן בין צומת המפלים לכפר האמנים אניעם תמצאו את בריכת אניעם או בשמה הנוסף עין תות – בריכה גדולה בלב חורשת האקליפטוסים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

הר חוזק בשמורת רכס בשנית – הסתיו הוא אחת התקופות היפות שיש לטיול והפריחה שמתחילה להציץ היא אחת הסיבות לכך. אחד המקומות היפים לפריחה מיוחדת בתקופת הסתיו הוא הר חוזק. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע גמלא – בואו לראות את המפל הגבוה ביותר בישראל לצד נופים עוצרי נשימה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין קשתות – אתר היסטורי שחובה על כל אחד מאיתנו לבקר בו לפחות פעם אחת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל אלי כהן – שביל שהוקם לזכרו של גיבור ישראל אלי כהן. למידע מלא על השביל ודרכי הגעה לחץ כאן.

אנדרטת הנגמ”ש התאנה והארז – מלחמת יום הכיפורים – במרכז רמת הגולן מזרחית לרכס חזקה תוכלו למצוא את אנדרטת הנגמ”ש התאנה והארז. הסיפור שעומד מאחורי האנדרטה הזו מספר את סיפורים של חיילי גדס”ר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

אגם מעלה השחר – אגם שפך נחל דליות – בתוואי נחל דליות שזורם מרמת הגולן ונשפך לכנרת יש לא מעט מעיינות שמזינים אותו לאורך כל השנה, באיזור בקעת כנרות שזו הבקעה סביב הכנרת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.