Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מרכז המבקרים מכתש רמון במצפה רמון

על שפת המצוק של מכתש רמון ממוקם מרכז המבקרים מכתש רמון. למרכז יש 2 כובעים והוא מספר שני סיפורים שונים. כובע אחד: מרכז המבקרים מכתש רמון מספר בצורה תיאורית את סיפור חייו של האסטרונאוט הישראלי הראשון אילן רמון ז”ל ואת סיפור הגבורה שלו במעבורת קולומביה שהתרסקה בשנת 2003. הסיור כולל קטעי וידאו, סרטונים ופריטי הלבוש שלו מנאס”א. ישנה גם התייחסות לבנו אסף רמון ז”ל שהיה טייס קרב שנהרג בתאונת אימונים בשנת 2009. הכובע השני: המקום משלב בצורה נפלאה את עוצמת הנופים הפראיים של מכתש רמון ואת הסיפור שעומד מאחורי היווצרות המכתש ותופעות הטבע הייחודיות שבו. 

קצת על אילן רמון ז”ל. אילן נולד בשנת 1954 והוא היה טייס החלל הישראלי הראשון והוא תיפקד כמומחה מטען בצוות מעבורת החלל קולומביה. בתאריך 1/2/2003 נספה יחד עם צוות המעבורת שבשידור חי אל מול כל העולם התפרקה עם חזרתה לאטמוספירה של כדור הארץ. אילן שירת כטייס בחיל האוויר הישראלי והיה בדרגת אלון משנה. כמה שנים לאחר האירוע הטרגי הזה בנו אסף רמון ז”ל נהרג בתאונת אימונים בשנת 2009 והוא היה טייס קרב בצבא ההגנה לישראל.

זמן הסיור כאן הוא שעה וחצי, בתוך מבנה סגור וממוזג. מרגע הכניסה למרכז המבקרים תקבלו הסבר על סיפור חייו של אילן רמון שכולל סרטים, מיצגים מהמסע שלו בחלל וגם הסבר על האופן שבו נוצר מכתש רמון. אם אתם מחפשים תצפית מרהיבה פנורמית על מכתש רמון, מרכז המבקרים יודע לספק את זה בצורה מושלמת! ולא נספר הכל כדי לא להרוס את ההפתעה של המקום. מחוץ למרכז המבקרים ישנו מקום מושלם ממנו תוכלו לחוות את עוצמת המכתש ולראות את התצפית עליו. לפני הגעתכם למרכז המבקרים מכתש רמון נמליץ לכם להתעדכן באתר של רשות הטבע והגנים על פעילויות המתקיימות במקום. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: “מרכז מבקרים מכתש רמון”. 

תרצו להמשיך לטייל באיזור?

טיילת אלברט – שפת מכתש רמון – על שפת מכתש רמון במצפה רמון אל מול נוף בראשית עוצר נשימה הוקמה טיילת טלברט. הטיילת היא על שם אלברט כ”ץ ידיד קק”ל משוויץ. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי צבעי מכתש רמון – בתוך מכתש רמון יש המון אפשרות למצוא הוכחות לתופעות גיאולוגיות מרתקות אחד האיזורים לראות את התופעות האלו הוא ציר הנסיעה בגן לאומי צבעי רמון. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

אתר אבן רוח מים והמנסרה  -שני אתרים שמציגים תופעות גיאולוגיות מרשימות והן אטרקציה מקסימה לילדים. הם נמצאים במרחק 10 דק’ נסיעה ממכתש רמון ופחות מ-5 דק’ נסיעה אחד מהשני. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

כרם רמון – משנת 2010 הכרם קיים והוא הגדול ביותר בנגב. גודלו 650 דונם והוא נמצא צפונית למצפה רמון, כמה דקות נסיעה בלבד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

חוות האלפקות –  נמצאת באחד המקומות היפים ביותר בארץ, קרוב למכתש במצפה רמון. בחווה יש כמובן, אלפקות וגם לאמות שמקורן מדרום אמריקה. יש גם סוסים, חמורים, עיזים ועוד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
 

מצפה רמון – גן הפסלים – הדרום הוא האהוב עלינו מבין אזורי הארץ, יש בו נופים עוצרי נשימה שלא ניתן להישאר אדיש אליהם אחד מהמקומות לחוות את עוצמת המדבר הוא ללא ספק גו הפסלים שנמצא על שפת מכתש רמון. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

אגם פארק ירוחם -אגם ירוחם הוא מאגר מים גדול שנוצר על ידי בניית סכר בערוץ נחל רביבים. המאגר מתמלא על ידי מי שיטפונות וסביבו פארק עם שטח פיקניקים גדול. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

עין ירקעם -עין ירקעם נמצא למרגלות המכתש הגדול שבמצפה רמון והוא מעיין שזורמים בו מים לאורך כל השנה. בקיץ מזינים אותו מי המעיין ובחורף השטפונות אשר ממלאים את הגב.  למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

מצפה דור – באחד הקטעים של איזור מדרשת בן גוריון ממש מאחוריו הגענו למצפה דור. המקום הוקם לזכרו של דור כהן ז”ל אשר נהרג בטיול בגיאורגיה בשנת 2015. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מצפור ליפא גל פארק חרותות הסלע – מצפור ליפא גל נמצא באזור הר הנגב, בהר מחיה, והוא בגובה של 600 מ’ מעל פני הים. המצפור הוקם לזכרו של ליפא גל אשר היה איש קק”ל במשך רוב שנות חייו ונהרג בתאונה מצערת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.