Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיולים ואטרקציות במצפה רמון והסביבה

אזור מצפה רמון הוא אחד היפים והמיוחדים שיש בישראל. הוא מאופיין בנוף מדברי פראי ומרשים, אך גם משרה אווירת שקט ושלווה שניתן לחוות רק במדבר. במצפה רמון יש המון אפשרויות לטיול מכל סוג וכל אחד יכול למצוא כאן את הבילוי המועדף עליו. יש כאן מסלולי טבע בשפע, אתרים שמציגים תופעות טבע מיוחדות, אטרקציות לילדים, בריכות מים טבעיות, מופע כוכבים לילי ועוד. ריכזנו כאן ברשימה כמה אפשרויות לטיולים ואטרקציות שכדאי להכיר אם אתם מגיעים לטייל במצפה רמון והסביבה:

מכתש רמון

המכתש הוא אחת מתופעות הטבע הנדירות בעולם, והוא יוצר נוף ייחודי ומרהיב. כשתעמדו על המצוק ותצפו אל המכתש שעומקו כ-350 מטרים ואורכו כ-40 ק”מ, תבינו את עוצמתו של הטבע. מדובר באחד מהנופים המיודים והפראיים שיש בארץ, ומספיק רק לעמוד כאן כדי ליהנות מהתופעה. המכתש וסביבתו מוגדרים היום כשמורת טבע והיא השמורה הגדולה ביותר בישראל. אופן היווצרותו של המכתש הוא סיפור מרתק בפני עצמו – מומלץ לקרוא ולהכיר. טיפ – אם אתם חובבי זריחות, אל תפספסו את הזריחה שנצפית מכאן!  

מרכז מבקרים מכתש רמון

מרכז מבקרים לזכרו של האסטרונאוט הראשון, אילן רמון ז”ל שמציג את סיפור הגבורה שלו ושל משפחתו. המקום מציג גם את סיפור היווצרותו של מכתש רמון בצורה מוחשית לילדים ומציג בצורה חווייתית את הנוף המדברי המרהיב שיש כאן. למידע מלא לחצו כאן.

אתר המנסרה

מסלול טיול קצרצר שייקח אתכם אל עוד אחת מתופעות הטבע של האזור. על הגבעה תפגשו שברי סלע רבים שנראים כערימות של לוחות עץ מנוסרים ומכאן גם שמו של המקום – מנסרה. עליה קצרה בגרם מדרגות מיוחד תוביל אתכם אל ראש הגבעה שסביבה נוף מדברי פתוח ומרהיב. למידע מלא לחצו כאן.

גן לאומי צבעי מכתש רמון

הגן הלאומי, שנפתח בשנים האחרונות, מציע נתיב נסיעה שכולה אטרקציה. בנתיב הנסיעה בגן הלאומי ניתן ללמוד על אופיו הגיאולוגי של המקום וליהנות מהמראות המרהיבים של המדבר הצבעוני שמאפיין את האזור. בפארק יש שבילי הליכה מסודרים, תצפיות ושלטי הסבר שיהפכו את הטיול כאן לחוויה. למידע מלא לחצו כאן.

החולות הצבעונים באתר אבן רוח מים

במרחק נסיעה של כ-2 דקות מהמנסרה (ניתן להגיע גם בהליכה) תגיעו אל מקום ששימש בעבר כמחצבה, והיום נותרו בשטחה חולות צבעוניים. החולות הן פרי היצירה של הטבע שמתגלה כאן בשכבות הסלע. אחת האטרקציות כאן עבור הילדים היא למלא בקבוקונים בחולות בשלל צבעים (תגיעו עם בקבוקים קטנים מהבית). לצד האתר הזה תפגשו גם את “הים של מצפה” שהוא בעצם אגם מים במתמלא בעיקר אחרי הגשמים. למידע מלא לחצו כאן.

כרם רמון

הכרם קיים משנת 2010 והוא הגדול ביותר בנגב. במקום יש מספר פעילויות שיכולות לעניין בכל גיל. בעונת הבציר תוכלו לצאת לקטוף ענבים טעימים וצבעוניים ישירות מהעץ , תוכלו לטעום בחופשיות ולרכוש חלק בסיום. בשטח הכרם יש בריכה קטנה ומרעננת במיוחד בחודשי הקיץ (אז תביאו בגדי ים). בנוסף, יש כאן פינות ישיבה מוצלות, מרחבי דשא ואפשרות לטעימות של יין. למידע מלא לחצו כאן.

חוות האלפקות

במרחק נסיעה של כמה דקות ממצפה רמון תגיעו לחווה שבה תוכלו להכיר מקרוב את חיות המדבר. החווה מציעה אטרקציות נוספות שמתאימות למגוון גילאים כמו: האכלת האלפקות, הדרכה על אופן ייצור הצמר, רכיבה על סוסים, ועוד. במתחם יש גם אפשרויות לינה וקמפינג. למידע מלא לחצו כאן.

גב ילק

בריכת מים גדולה בלב המדבר שמתמלאת לאחר הגשמים. סביב הבריכה נפרסים מצוקי המדבר ובכך הופכים את המקום ליפהפה ומיוחד. הגב מתמלא מי גשמים ועומקו הוא כ-4 מטרים. ההגעה אליו היא בהליכה קלה של כ-10 דק’ ממקום חניית הרכב. מקום שכדאי להכיר ולראות, גם אם אינכם חובבי בריכות גשמים. למידע מלא לחצו כאן.

פרסת נקרות ועין סהרונים

שמורת הטבע מכתש רמון מציעה לנו מגוון רחב של נקודות עניין, מסלולי הליכה, מסלולי ג’יפים, נקודות תצפית. אחד המוכרים הוא פרסת נקרות ועין סהרונים שלאחר הגשמים אפשר לפגוש כאן מסלול עם גבים בגדלים שונים לאחר השיטפונות, מעיין עונתי וביקור בחאן נבטי! המסלול מתאים למשפחות בדרגת קושי בינונית רק בגלל אורכו שעומד על 4.7 ק”מ – על פניו תוואי הדרך לא קשה להליכה, אך כן צריך לקחת בחשבון שכל כולו חשוף לשמש והוא מעגלי. למידע מלא לחצו כאן.

טיילת אלברט

על שפת מכתש רמון במצפה רמון אל מול נוף בראשית עוצר נשימה הוקמה טיילת טלברט. הטיילת היא על שם אלברט כ”ץ ידיד קק”ל משוויץ. מסלול הטיילת מתחיל ממרכז המבקרים מכתש רמון ומגיע עד לבית ספר שדה הר הנגב, אורכה של הטיילת 2 ק”מ והיא עוברת במספר נקודות עניין שחשוב להכיר. טיפ – מומלץ להגיע לכאן בשעות הזריחה או השקיעה ולהנות ממגוון הצבעים הצובעים את השמיים והמכתש. למידע מלא לחצו כאן.

בונוס: מכתש רמון הוכרז כשמורת אור כוכבים בינלאומית. בשל החושך של המדבר, מתאפשרות בו תצפיות כוכבים מרהיבות. בלילות תוכלו לפרוס שמיכה או מחצלת במקום חשוך, וליהנות מהמופע הטבעי של השמיים. מי שיגיע לאזור מצפה רמון באוגוסט יוכל ליהנות מחגיגת הכוכבים שנערכת כאן מדי שנה. בפסטיבל הכוכבים משתתפים מקומות רבים שמקיימים אירועים מיוחדים לכבוד מטר המטאורים.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.