Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פרסת נקרות ועין סהרונים – שמורת הטבע מכתש רמון

שמורת הטבע מכתש רמון מציעה לנו מגוון רחב של נקודות עניין, מסלולי הליכה, מסלולי ג’יפים, נקודות תצפית. אחד המוכרים הוא פרסת נקרות ועין סהרונים שלאחר הגשמים אפשר לפגוש כאן מסלול עם גבים בגדלים שונים לאחר השטפונות, מעיין עונתי וביקור בחאן נבטי!

המסלול מתאים למשפחות בדרגת קושי בינונית רק בגלל אורכו שעומד על 4.7 ק”מ – על פניו תוואי הדרך לא קשה להליכה, אך כן צריך לקחת בחשבון שכל כולו חשוף לשמש והוא מעגלי. את הרכב מחנים בחניון יום עין סהרונים ומשם יוצאים למסלול על פי סימון שבילים אדום, מדובר על שביל רחב של ג’יפים. לאחר הליכה של בערך 700 מטרים נראה את השלט שמפנה אותנו ימינה עם סימון שבילים ירוק אל עין סהרונים (דרך פרסת נקרות).

השביל כאן הוא צר יותר אבל נוח להליכה, למי מכם שאוהב את נופי המכתש ייהנה מכל צעד שכאן. לאחר הליכה של עוד בערך 700 מטרים נגיע לסימון שבילים כחול אל עין סהרונים (דרך פרסת נקרות). כאן זה החלק בו אנחנו נכנסים אל תוך הנקרות, ההליכה כאן היא על גבי חצץ חולי בתוך נקיק מדהים. למעשה זהו החלק של הנחל שצורתו כצורת פרסה, בצידי הדרך תוכלו לראות את מערת נקרות והמערות הקטנות שנוצרו כאן בעקבות זרימת המים לאורך השנים.

לאחר הליכה של בערך 1.8 ק”מ נגיע אל שילוט שבשלב זה מי שיפנה שמאלה עם הסימון שבילים השחור יעלה לטיפוס בהר סהרונים. מכאן אנחנו נמשיך עם סימון שבילים כחול שיוביל אותנו עד עין סהרונים. מהפיצול ועד לעין סהרונים יש לנו הליכה של 1.2 ק”מ שחלקה הולכים בין סלעי ענק- נוף מדהים בלב המכתש. עין סהרונים הוא מעיין שכבה תת קרקעי פעיל והוא למעשה מקור המים הגדול והמרכזי ביותר במכתש רמון. מכאן ניתן לעלות בטיפוס קל אל מצד סהרונים.

מצד סהרונים או בשמו הנוסף חאן סהרונים/שער רמון הוא מצודה על דרך הבשמים. אתר ארכאולוגי שבו תמצאו שרידים של חאן נבטי, המצד נבנה כאן בגלל קרבתו למעיין. רשות העתיקות ביצעו כאן עבודות שימור וחלק מהמבנה כאן שוחזר, לצד המבנה תוכלו לקבל נקודת תצפית יפיפייה על האיזור. מכאן בהליכה של 300 מטרים ניתן לחזור ולהגיע עד לתחילת המסלול ולרכבים שלנו. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: חניון יום עין סהרונים.

תרצו להמשיך לטייל באיזור?

הר ארדון וגבעת חרוט – בגובה של כ 300 מטרים מעל למכתש בצידו המזרחי של מכתש רמון עומד לו הר ארדון. הוא מספק למטיילים מסלול מעגלי או קווי ובו נקודת תצפית עוצרת נשימה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי צבעי מכתש רמון – בתוך מכתש רמון יש המון אפשרות למצוא הוכחות לתופעות גיאולוגיות מרתקות אחד האיזורים לראות את התופעות האלו הוא ציר הנסיעה בגן לאומי צבעי רמון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

אתר אבן רוח מים והמנסרה  -שני אתרים שמציגים תופעות גיאולוגיות מרשימות והן אטרקציה מקסימה לילדים. הם נמצאים במרחק 10 דק’ נסיעה ממכתש רמון ופחות מ-5 דק’ נסיעה אחד מהשני. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

כרם רמון – משנת 2010 הכרם קיים והוא הגדול ביותר בנגב. גודלו 650 דונם והוא נמצא צפונית למצפה רמון, כמה דקות נסיעה בלבד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

חוות האלפקות –  נמצאת באחד המקומות היפים ביותר בארץ, קרוב למכתש במצפה רמון. בחווה יש כמובן, אלפקות וגם לאמות שמקורן מדרום אמריקה. יש גם סוסים, חמורים, עיזים ועוד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
 
כרם רמון מצפה רמון – משנת 2010 הכרם קיים והוא הגדול ביותר בנגב. גודלו 650 דונם והוא נמצא צפונית למצפה רמון, כמה דקות נסיעה בלבד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן. 
 

מרכז המבקרים מכתש רמון – על שפת מצוק מכתש רמון ממוקם מרכז המבקרים המיוחד הזה שמספר את סיפור האסטרונאוט הישראלי הראשון אילן רמון ז”ל ומציג גם את יופיו המרהיב של המכתש. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מצפה רמון – גן הפסלים – הדרום הוא האהוב עלינו מבין אזורי הארץ, יש בו נופים עוצרי נשימה שלא ניתן להישאר אדיש אליהם אחד מהמקומות לחוות את עוצמת המדבר הוא ללא ספק גו הפסלים שנמצא על שפת מכתש רמון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

אגם פארק ירוחם -אגם ירוחם הוא מאגר מים גדול שנוצר על ידי בניית סכר בערוץ נחל רביבים. המאגר מתמלא על ידי מי שיטפונות  למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

עין ירקעם -עין ירקעם נמצא למרגלות המכתש הגדול שבמצפה רמון והוא מעיין שזורמים בו מים לאורך כל השנה. בקיץ מזינים אותו מי המעיין ובחורף השטפונות אשר ממלאים את הגב.  למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מצפה דור – באחד הקטעים של איזור מדרשת בן גוריון ממש מאחוריו הגענו למצפה דור. המקום הוקם לזכרו של דור כהן ז”ל אשר נהרג בטיול בגיאורגיה בשנת 2015. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מצפור ליפא גל פארק חרותות הסלע – מצפור ליפא גל נמצא באזור הר הנגב, בהר מחיה, והוא בגובה של 600 מ’ מעל פני הים. המצפור הוקם לזכרו של ליפא גל אשר היה איש קק”ל במשך רוב שנות חייו ונהרג בתאונה מצערת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.