Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מקטע 26 שביל ישראל בית גוברין לתל קשת

מקטע 26 של שביל ישראל מתחיל את דרכו בתחנת הדלק של בית גוברין, ממשיך דרומה ובזהירות חוצים את כביש 38. מכאן השביל מטפס מעט ובמהרה מגיע אל ראש הגבעה שם תגיעו אל “הווילה” – שרידי מבנה ערבי שנהרס במלחמת השחרור. מכאן ממשיך השביל דרומה לצד גן לאומי בית גוברין לכיוון שטחי החקלאות של מושב לכיש. השביל מוביל אותנו מעט דרומה יותר וחוצה את כביש 3415 ועובר למרגלות תל לכיש – התל מציג שרידים של עיר קדומה מתקופת המקרא והיא הייתה השנייה בחוזקה בממלכת יהודה. העליה לתל דורשת סטייה משביל ישראל אך מומלץ בחום לסטות ולהיחשף לסיפור המרתק.

דרומית לתל לכיש ישנו חניון לילה תל לכיש ובקרבת מקום גם את הישוב לכיש למי מכם שצריך להצטייד להמשך הדרך. מתל לכיש ממשיך השביל דרום מערב לכיוון כביש 6 אותו חוצים במעבר תחת קרקעי לצד נחל אדורים – אחד מהיובלים של נחל השקמה. השביל ממשיך מערבה וחוצה גם את מסירת הרכבת ואת כביש 40 ועד מהרה תראו מעבר לעץ הדקל הבודד את תל קשת. תל קשת נמצא מול מושב אחוזם והוא קטן יחסית, אותרו כאן שרידים מתקופת הברונזה המאוחרת ועד לתקופה הביזנטית, ההיסטוריה של התל בתקופת מלחמת העצמאות מספרת כי כאן נערכו קרבות קשים בין צה”ל ובין הכוחות המצריים. כאן מסתיים מקטע זה.

מה עוד חשוב לדעת?

  • יש ללכת אך ורק בשבילים הברורים כיוון שכל איזור השפלה מלא בבורות פתוחים.
  • אין לשתות מברזי החקלאות מחשש לחומרי הדברה ודישון.
  • לינה:
    • רשימה מלאה של אתרי קמפינג לפי איזורים לחצו כאן.
    • רשימת מלאכי השביל של החברה להגנת הטבע לחצו כאן.
  • למי שרוצה לקצר את המסלול יכול לעשות זאת הנה כמה דוגמאות:
    • תל לכיש כ 9.5 ק”מ. לנקודת וויז רשמו: גן לאומי תל לכיש.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.