Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מוזיאון המושבה ע"ש ערן שמיר במזכרת בתיה

מוזיאון המושבה ע”ש ערן שמיר במזכרת בתיה מציע ביקור ב “מוזיאון פתוח”. הסיור כאן עובר בין מספר אתרים היסטוריים, מבנים ומתחמים ששומרו וכיום משמשים כאתר מורשת ותיירות. מזכרת בתיה היא אחת ממושבות הברוך רוטשילד, בשל ייחודה ההיסטורי מהווה המושבה ממור לימוד חי וחשוב לסיפור העם והמדינה לאורך שנים ותקופות. המושבה הוקמה בשנת 1882 בעקבות מפגש של הרב שמואל מוהליבר עם הברוך רוטשילד שבעקבות מפגש זה עלו ארצה 11 חלוצים שייסדו את המושבה.

חלק מהאתרים והמבנים ששומרו ואתם יכולים לבקר בהם במהלך הסיור הם: בית הפקידות שהוא הבניין המרכזי של המוזיאון והוא שימש את פקידי הברוך רוטשילד. לצד בית הפקידות יש ארבעה מבני מגורים של המייסדים “הקזרמות”, בית הכנסת הגדול, באר “אנטיליה”, הפעמון, בית העלמין, המשוריין, נפחיית אשבל, רפת כלים חלקאיים ועוד. אחת האטרקציות כאן היא התנסות בהפעלת באר המים אנטלית שאיבת מים ממש כמו שנהגו לשאוב לפני למעלה מ 120 שנה במושבה עקרון.

המוזיאון הוא על שם ערן שמיר ז”ל שהיה בן המושבה ונפל בעת מילוי תפקידו בפעילות מבצעית בלבנון בשנת 1997. ערן היה סגן מפקד סיירת צנחנים והוא היה קשור מאוד למוזיאון ולמדריכיו והיה פעיל בו. משך הסיור במוזיאון כשעתיים עד שלוש, חלק מהסיור חשוף לשמש והמסלול הוא קל להליכה. מוזיאון המושבה משתתף במיזם שבת ישראלית בה תוכלו ליהנות מסיורים בחינם בסופי שבוע ברישום מראש באתר הרישמי. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: מוזיאון המושבה ע”ש ערן שמיר מזכרת בתיה. כתובת: רחוב רוטשילד 40.

רוצים עוד הצעות לטיול באזור הזה?

שמורת טבע מעיינות גיבתון – בשמורה נחפשים נופי ביצות מפתיעים, בתי גידול לחים של מגוון בע”ח שמתקיימים כאן ותל מקראי ממנו תצפית יפה אל האזור. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי תל גזר – תל גזר הוא אתר עתיקות הנמצא בסמוך ליישוב כרמי יוסף. בטיול שלכם בתל גזר תוכלו לחזור אחורנית בזמן אל מגוון של עתיקות שנמצאו כאן החל מהתקופה הכלקוליתית ועד לתקופה הרומית. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי גבעות מרר – הטיול בגן הלאומי, הנמצא דרומית לרחובות, עובר במסלול מעגלי וקל על רכס כורכר ובמהלכו תצפיות יפות על האזור וגם קצת היסטוריה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

יער חולדה ביתו של הרצל – לאחר מותו של בנימין זאב הרצל בשנת 1904 קק”ל נטעה יער על שמו, מזרחית לעיר רחובות. בתוך יער חולדה יש מספר נקודות עניין שאפשר לטייל ביניהן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

יער המגינים – יער המגינים משתרע על שטח של כ- 3,500 דונם ובו עוברים מסלולי הליכה, מסלולי רכיבה ועוד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

יד לשריון פארק לטרון –  בפארק לטרון שבהרי ירושלים מצוי לו מרכז מבקרים גדול שמשלב מורשת, היסטוריה ואטרקציה שמעניינת גם את הילדים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק איילון קנדה – פארק אילון קנדה נמצא בעמק איילון והוא משתרע על פני 12 אלף דונם בין שער הגיא למחלף לטרון. יש כאן חורש טבעי, עצי בוסתן, אתרים היסטוריים והמון מקומות לפיקניק משפחתי. למידע מלא על המקום ודרגי הגעה לחצו כאן.

יער אשתאול דרך בורמה – פארק יצחק רבין – במאי 48 נפרצה דרך בורמה ובכך הופסק המצור על ירושלים! כיום קק”ל הכשירה את דרך בורמה למטיילים בדרך נוף יפהפייה במהלכה תפגשו נקודות עניין רבות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

עין יובל נחל תימנה ותל מקנה – עין יובל או בשמו הנוסף מעיין תימנה נמצא סמוך לקיבוץ רבדים והוא מקום קסום לבילוי בסביבת מים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

בריכת הקשתות ברמלה – בריכת הקשתות מציעה אטרקציה ייחודית של שייט קצר בין קירות מבנה עתיק ומיוחד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.