Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יער חולדה – ביתו של הרצל

לאחר מותו מותו של בנימין זאב הרצל בשנת 1904 קק”ל נטעה יער על שמו מזרחית לרחובות. בתוך יער חולדה ישנם מספר נקודות עניין שאפשר לטייל בניהם בעזרת נסיעה בדרך עפר נוחה לכל רכב. בלב הפארק עומד לו בית הרצל – יש לציין כי הרצל לא באמת היה כאן, גר כאן או ביקר כאן, הבית שירת את מקימי היער וחוות חולדה. השבילים סביב ביתו של הרצל מלאי מיצגים ועצי דקל גבוהים ומרשימים. צפונית לבית עומדת לה חצר החווה ובריכת המים.

בהמשך הדרך יש את אנדרטת חולדה – פסל אבן המתאר שלוש דמויות: אפרים צ’יזיק שקבור תחת האנדרטה, אחותו שרה צ’יזיק ודמות נוספת לזכר הנופלים במערכות ישראל. האנדרטה מסמלת את עמידת היישובים העבריים מאז תל חי ועד חולדה. בהמשך הדרך ישנה חורשת רחל לזכרה של רחל המשוררת. בהמשך הדרך יש באר בשם באר שחם על שם נחל שחם שנמצא בשולי יער חולדה, באר מים שסיפקה מים לתושבי הכפר הערבי חולדה והיו משתמשים בה תמורת שלום.

בהמשך הדרך ישנה באר נוספת גם היא לצד נחל שחם. באר זו באר עמוקה יותר והיא הוקמה על מנת לבטל את התלות בבאר שחם. מערבית לבאר העמוקה ישנה מחצבה שהייתה בבעלות חברת סולל בונה כדי לספק חצץ לסלילת דרכים וכבישים. בהמשך הדרך יש את שדרת האוהבים ואת חורשת תל חי בה תמצאו גם ספסלי פיקניק. יער חולדה הוא יער קטן אך יש בו לא מעט לראות, אם אתם מחפשים מקום לפיקניק עם הילדים ושטחי משחק זה לגמרי היער המומלץ לכן. יש כאן לא מעט מקומות עם שולחות פיקניק וצל. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: יער חולדה.

רוצים עוד הצעות לטיול באזור הזה?

גן לאומי תל גזר ומעיין עין ורד – אם אתם חובבי היסטוריה ועתיקות, נמליץ בחום לא לפספס את הטיול בגן לאומי תל גזר. אחרי שתסיימו את הביקור בתל גזר, אל תפספסו את עין ורד! למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

יער המגינים – יער המגינים שנמצא בין היישובים כרמי יוסף וכפר בן נון הוא מבין היערות של קרן קיימת לישראל. הוא משתרע על שטח של 3,500 דונם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

יד לשריון פארק לטרון –  בהרי ירושלים, בפארק לטרון מצוי לו מרכז מבקרים גדול שמשלב מורשת והרבה היסטוריה יחד עם אטרקציה שמעניינת גם את הילדים – יד לשריון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק איילון קנדה – פארק אילון קנדה נמצא בעמק איילון והוא משתרע על פני 12 אלף דונם בין שער הגיא למחלף לטרון. אנחנו הגענו לטיול בפארק אחרי יום גשום ונופי הפרק פשוט מדהימים. יש כאן חורש טבעי, עצי בוסתן, אתרים היסטוריים עליהם נפרט בהמשך והמון מקומות לפיקניק משפחתי. למידע מלא על המקום ודרגי הגעה לחץ כאן.

יער אשתאול דרך בורמה – פארק יצחק רבין – במאי 48 נפרצה דרך בורמה ובכך הופסק המצור על ירושלים! כיום קק”ל הכשירה את דרך בורמה למטיילים בדרך נוף יפהפייה עם נקודות עניין רבות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין יובל נחל תימנה ותל מקנה – עין יובל או בשמו הנוסף מעיין תימנה נמצא סמוך לקיבוץ רבדים והוא מקום קסום לבילוי בסביבת מים. המקום נמצא בשפלת הארץ ליד קיבוץ רבדים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

בריכת הקשתות ברמלה – אם אתם גרים במרכז בטח שמעתם לא פעם על בריכת הקשתות ברמלה. מעריצי “חסמבה ונערי ההפקר” יכולים לזהות את המקום. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.