Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יד לשבעה – אתר הנצחה בדרום רמת הגולן

שבעה חיילי צה”ל נהרגו בתקרית שנקראת גם “תקרית אל חמה” בתאריך 04 באפריל 1951 על ידי חיילים סורים. אתר ההנצחה שנמצא לצד כביש 7599 בדרך מ או אל חמת גדר מכביש 98 הוקם בשנת 2015 והוא מורכב משלושה סלעי בזלת גדולים לצידם יש ספסל פיקניק הצופה אל נופי הירמון וירדן.

שלושת הסלעים מצליחים לספר את הסיפור שקרה כאן. בסלע הראשון כתוב בגדול “יד לשבעה” מסביב לכיתוב ומסביב לכל הסלע ישנם כפות ידיים. על הסלע השני חקוקה המנורה בעלת שבעה הקנים, בכל ראש קנה יש את שמות הנופלים: שמעון בלס, יצחק ישראלי, קלמן סולוניקוב, שמחה כהן, מרדכי כהן, ניסים לעוב ושמעון כהן. על אותו הסלע אפשר לראות גם את סמיני הירי שמודגשים כאן באדום. על הסלע האחרון חקוק סיפור התקרית בצורה מפורטת. האמנים שאחראים לאומנות על הסלעים הם: אחיעם ליפשיץ, אסתי סחייק הר לב, יובל לופן וגיל ברנר.

לפני שנת 1949 שבו חתמו על הסכם שביתת הנשק עם סוריה, אזור המובלעת של חמת גדר היה אמור להיות שטח מפורז – הסורים לא הסכימו כלל לנוכחות ישראלית במקום הזה כולל של צה”ל. ביום התקרית יצא כוח של 19 חיילי שריון ממשטרת צמח בשני רכבים והם היו לבושים במדי שוטרים. כאשר הכוח הגיע לצומת אל חמה התחילו חילופי אש וברגע הזה נהרגו שבעה חיילים. לאחר התקרית הזו הסורים שלטו באיזור הזה עד למלחמת ששת הימים. כדי להגיע לכאן תוכלו ללחוץ על הקישור שיוביל אתכם אל הנקודה בוויז – לוויז לחצו כאן.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

טיול לאורך כביש 98 – כביש חוצה רמת הגולן – כביש 98 חוצה רמת הגולן מספק לנו לא מעט נקודות עניין: מסלולי הליכה, מעיינות, תצפיות, אטרקציות, מורשת קרב וארכיאולוגיה רבת שנים… למידע מלא על הטיול לחצו כאן.

המעיין החם עין ג’ונס והמרחצאות הרומיים – כמה היסטוריה מרתקת יש במקום המיוחד הזה. באתר עין ג’ונס יש כמה מבנים עתיקים עם מעיינות חמים, כפר נופש עתיק נטוש ומרחצאות הרומיים – חובה לבקר! למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

יער מבוא חמה ועין תאופיק (עין עקוב) – יער מבוא חמה נמצא בדרום רמת הגולן, הוא משתרע על שטח שגודלו כ-1,200 דונם ומהווה כיום חלק משביל הגולן. . היער הוקם על ידי קק”ל בתחילת שנות ה-70. למידע מלא לחץ כאן. 

טיילת מצוקי האון – בגובה של 500 מטרים מעל פני הים עוברת טיילת הליכה נגישה לחלוטין שעוברת בין מצפה שלום ועד למבוא חמה וממנה תצפיות יפהפהיות לעבר נופי הכנרת, הגליל התחתון ועמק הירדן – למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע מג’רסה – השמורה הכי מגניבה שיש לימי הקיץ החמים גם שמורה זו שייכת לרשות הטבע והגנים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

טיול מעיינות בדרום רמת הגולן – לשמחתנו רמת הגולן שופעת במעיינות מלאים כל ימות השנה. כאן תוכלו למצוא את המסלול המלא לבקר בכל המעיינות האלו. למידע מלא לחץ כאן.

שמורת הטבע גמלא – בואו לראות את המפל הגבוה ביותר בישראל לצד נופים עוצרי נשימה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק קצרין – בסמוך לקצרין ישנו פארק שבשבנים האחרונות קיבל שדרוג מומלץ לבקש לצורך פיקניק או טיולים קצרים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין קשתות – אתר היסטורי שחובה על כל אחד מאיתנו לבקר בו לפחות פעם אחת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל אלי כהן – שביל שהוקם לזכרו של גיבור ישראל אלי כהן. למידע מלא על השביל ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.