Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיילת חצבים – קצרין

בדרום העיר קצרין, לצד נחל קצרין, נסללה טיילת נגישה לכל אורכה שבתקופת הפריחות היא הופכת למוקד עליה לרגל – ברוכים הבאים לטיילת חצבים. אורכה של טיילת חצבים הוא 1.2 ק”מ, היא עוברת לאורכו של נחל קצרין וצופה אל נוף מרהיב. בתקופות של פריחה הטיילת מקבלת יופי נוסף כשהיא מתמלאת בפריחה מגוונת ורבה מאוד – בסתיו יש כאן ריכוז גדול של פריחת חצבים, ובעונת האביב יש פריחה מגוונת של פרחים צבעוניים ומרחבי נוף ירוק משגעים שיקשטו את הטיול שלכם. בתקופת הגשמים נחל קצרין זורם כאן בעוצמה ולעיתים גולש על הטיילת.

לאורכה של הטיילת יש מספר נקודות עניין ופינות ישיבה מוצלות הכוללות ספסלי ישיבה. הטיילת מתחילה לצד המכינה הקדם צבאית תמיר שליד מפל קצרין ומסתיימת באזור בית ספר שדה גולן. כבר בכניסה לטיילת, לאחר שתעברו את השער שחוסם את הכניסה לרכבים, תראו את נקודות הישיבה תחת העצים, ולאחר הליכה של כ-300 מטרים נוספים תגיעו אל מצפה גור. מצפה גור הוקם לזכרו של גור אגוז ז”ל שנולד וגדל בקצרין למשפחה ממייסדי הישוב, חי ונשם את הטבע, אהב את הגולן ובמיוחד את נחל זוויתן. גור נהרג בתאונת דרכים בתאריך 27/8/04 בן 26 היה במותו. מהמצפה תוכלו לקבל נקודת תצפית מרהיבה על נחל קצרין, הכנרת, הרי דרום רמת הגולן והעיר טבריה. חשוב לציין כי העלייה אל התצפית אמנם קצרה אך היא לא נגישה.

מנקודת התצפית ניתן לחזור אל שביל הטיילת ולהמשיך בהליכה נגישה, לחצות את נחל קצרין שזורם כאן לאחר הגשמים ובסופו נשפך לנחל המשושים. בסיום הטיילת יש לכם אפשר לפנות דרומה ולהמשיך למעיין שקף בהליכה, לא נגישה, של עוד כ 450 מטרים. במעיין שקף, לצידה של חורבת שקיף, תמצאו 2 בריכות בטון רדודות ששופצו בשנת 2013 לזכרו של יוסי יפה ז”ל. יוסי נפל בעת מילוי תפקידו כסגן מפקד עוצבת חצי האש, והוא נהרג במהלך אימון. באזור הזה יש תצפית נהדרת על הסביבה, ובדרך כלל יש כאן גם לא מעט סוסים ובקר שמסתובבים כאן בחופשיות. מהמעיין אפשר לחזור על עיקבותנו ולסיים את הטיילת לצד בית ספר גולן. כדי להגיע אל טיילת חצבים תוכלו ללחוץ כאן לנקודה בוויז.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

טיול מעיינות בדרום רמת הגולן – לשמחתנו רמת הגולן שופעת במעיינות מלאים כל ימות השנה. כאן תוכלו למצוא את המסלול המלא לבקר בכל המעיינות האלו. למידע מלא לחץ כאן.

תל ומסגד חושניה – עד למלחמת ששת הימים היה במרכז רמת הגולן כפר צ’רקסי בשם חושניה. הצ’רקסים הגיעו לכאן במאה ה 19 בזמן שהאימפריה העותמאנית שלטה כאן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין פחורה – מעיין צלול תחת עץ התאנה – בסמוך לעיר קצרין שברמת הגולן נובע לו מעיין צלול הישר אל תוך שתי בריכות רדודות עין פחורה. המעיין נובע תחת עץ התאנה הגדול. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין תות בריכת אניעם – במרכז רמת הגולן – במרכז רמת הגולן בין צומת המפלים לכפר האמנים אניעם תמצאו את בריכת אניעם או בשמה הנוסף עין תות – בריכה גדולה בלב חורשת האקליפטוסים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

הר חוזק בשמורת רכס בשנית – הסתיו הוא אחת התקופות היפות שיש לטיול והפריחה שמתחילה להציץ היא אחת הסיבות לכך. אחד המקומות היפים לפריחה מיוחדת בתקופת הסתיו הוא הר חוזק. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע גמלא – בואו לראות את המפל הגבוה ביותר בישראל לצד נופים עוצרי נשימה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין קשתות – אתר היסטורי שחובה על כל אחד מאיתנו לבקר בו לפחות פעם אחת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל אלי כהן – שביל שהוקם לזכרו של גיבור ישראל אלי כהן. למידע מלא על השביל ודרכי הגעה לחץ כאן.

אנדרטת הנגמ”ש התאנה והארז – מלחמת יום הכיפורים – במרכז רמת הגולן מזרחית לרכס חזקה תוכלו למצוא את אנדרטת הנגמ”ש התאנה והארז. הסיפור שעומד מאחורי האנדרטה הזו מספר את סיפורים של חיילי גדס”ר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

אגם מעלה השחר – אגם שפך נחל דליות – בתוואי נחל דליות שזורם מרמת הגולן ונשפך לכנרת יש לא מעט מעיינות שמזינים אותו לאורך כל השנה, באיזור בקעת כנרות שזו הבקעה סביב הכנרת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.