Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיול במקורות הירקון – כפר הבפטיסטים

אורכו של נחל הירקון הוא 27 ק”מ והוא חוצה את כל איזור גוש דן עד לנקודת מפגש עם הים באיזור תחנת הכוח רידינג בתל אביב. הנחל מתחיל בהרי יהודה ושומרון באיזור הר גריזים, משם יורד אל איזור מקורות הירקון היכן שיש את מבצר אנטיפטרוס ליד ראש העין (תל אפק), עובר אל בריכת הנופרים בגן לאומי מקורות הירקון, דרך בית לאה, טחנת אבו ראבח, המפל הנסתר וממשיך עד לים. סביב נחל הירקון יש המון פינות טבע וגם המון חיות כמו חזירי בר, דורבנים, שועלים, תנים, חתולי ביצות ועוד מגוון רחב של חיות ופריחה.

איזור כפר הבפטיסטים הוא מבין האיזורים המקסימים של הירקון, ממש סמוך למקורותיו. יש כאן פינות טבע קסומות שאפשר להעביר בהן כמה שעות נפלאות באוויר הפתוח. קרן קיימת לישראל טיפחה כאן את האיזור ובנתה גשרים העוברים מעל למים המוסיפים עוד המון כייף לטיול הזה. נקודה ההתחלה היא בחנית עפר דרך כפר הבפטיסטים יש כאן המון שילוט בדרך המסביר כל נקודת עניין:

כפר הבפטיסטים

תחילה נספר לכם מי היו הבפטיסטים. מדובר על זרם בנצרות אשר לא מאמין בתקפות ההטבלה של תינוקות, אמונתם מתבססת על כך שכל אדם בוחר את אמונתו האישית מתוך רצון חופשית. כפר הבפטיסטים נוסד בשנת 1955 ושטחו עומס על 300 דונם וכאן התקיים מרכזה של עדת הבפטיסטים בישראל. מכאן נמשיך על גדות הנהר אל נקודת עניין נוספת באיזור.

בית הבטון

בית הבטון הוא מבנה משנת 1912 שנבנה כבית משאבות של חברת ההשקיה פלשתינה. מכאן ניתן להמשיך לכיוון כביש 5 לעשות את הדרך הארוכה חזרה עד לאוטו או לחזור על עיקבותנו. מהרכז זו הליכה של 900 מטרים לכיוון עד לבית הבטון.

נפתול נחל משוחזר

שחזור נפתול בקטע זה של הנחל שעבר יישור מלאכותי. הנפתול משיב לנחל את חזותו הטבעית. כדי להגיע לנפתול ישנה הליכה של 1.1 ק”מ לכיוון.

למי מכם שרוצה לעשות מסלול ארוך יותר יכול להמשיך מכאן עד לבית לאה, אורך המסלול עד לנקודה זו הוא 2.3 ק”מ לכיוון. למי מכם שמחפש מסלול ארוך יותר יכול להמשיך מבית לאה עד לטחנת אבו רבאח ועד לשם אורך המסלול הוא 5 ק”מ. כדי להגיע לתחילת המסלול עליכם לרשום בוויז: כפר הבפטיסטים או לפעול על פי ההנחיות הבאות: בכביש 40 יש לפנות ימינה/שמאלה (לבאים מצפון שמאלה לבאים מדרום ימינה) אל תחנת הדלק פז וממנה להמשיך ישר, לאחר 800 מטרים יש לפנות ימינה ואז שוב שמאלה (יש שילוט למקורות הירקון) וכאן תראו את השער של הגן הלאומי מקורות הירקון. בשלב זה נפנה שמאלה וניסע עוד 200 מטרים וכאן נחנה את רכבנו לצעד השילוט.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

גן לאומי ירקון – מתחם מקורות הירקון של רשות הטבע והגנים – זהו החלקו הנקי של הירקון, יש כאן בריכות נופרים, מסלולי הליכה, שטח עצום לפיקניקים וחניון לילה מסודר של רשות הטבע והגנים – מתחם מקורות הירקון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

ספלאש שרונים – אטרקציות מים ייחודית לילדים – ספלאש שרונים הוא מתחם אטרקציות מים שנמצא במתחם הקניות שרונים שבהוד השרון. מתחם שרונים הוא מתחם גדול שבו תמצאו קניון עם מגוון חנויות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מסלול שביל פרחי הבר – חורבת דייר ומצפור אילן יער ראש העין – בין שכונת נווה אפק לכביש 5 נפרס לו יער ראש העין על פני 1,000 דונם. יש בו מספר מסלולים כאשר המוכר מבין כולם הוא שביל פרחי הבר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

המפל הנסתר במקורות הירקון – מפל שרונים – בלב אזור השרון נדיר מאוד למצוא מקורות מים, אך כאן תוכלו למצוא כחלק ממקורות הירקון את המפל הנסתר או בשמו השני מפל שרונים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

בית לאה – גן לאומי ירקון מקורות הירקון – לאורך 28 ק”מ בלב ליבה של מדינת ישראל זורם לו נחל ירקון והוא הנחל הגדול ביותר במערכת נחלי החוף של ארץ ישראל. יש בו פינות נהדרות כמו בית לאה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

האגם האקולוגי והפארק הגדולה בפתח תקווה – בלב העיר פתח תקווה נבנה אגם אקולוגי עם מסלול נגיש לכל אורכו – למדיע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי תל אפק – תל אפק מכונה בכינוי “הריאה הירוקה של גוש דן” ולמען האמת שאפשר להבין למה. מדובר בנקודת טבע בין היחידות והיפות שיש באזור המרכז – למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

אתר שבע הטחנות גני יהושע פארק הירקון – חלק נוסף של נחל הירקון הוא אתר שבע טחנות, מקום מקסים להעביר בו יום שלם של חוויות – למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק האגם האקולוגי בהוד השרון – בשטח של 1,400 דונמים בלב העיר הוד השרון הוקם לו אדם אקולוגי מקסים – למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק אריאל שרון – פארק מחזור חירייה – אולי המקום הכי מעשיר שאתם יכולים להגיע אליו, יש כאן הדרכות והסברים על כל נושא מחזור ושמירה על הסביבה – למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי תל גזר ומעין עין ורד – בשמוך ליישוב כרמי יוסף תוכלו לחזור אחורנית בזמן אל עתיקות שנמצאו כאן החל מהתקופה הכלקוליתית ועד לתקופה הרומית. מסלול מקסים לכל המשפחה – למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.