Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המפל הנסתר במקורות הירקון - מפל שרונים

נחל הירקון זורם לאורך 28 ק”מ בלב ליבה של מדינת ישראל, והוא הנחל הגדול ביותר במערכת נחלי החוף של ארץ ישראל. בלב אזור השרון נדיר מאוד למצוא מקורות מים שראויים לרחצה, אך כאן תוכלו למצוא את החלק האחרון של מקורות הירקון שראוי לרחצה – המפל הנסתר או בשמו השני מפל שרונים. נחל הירקון זורם ומתפתל בין יישובים רבים באזור גוש דן וברובו אסור לרחצה, אך בנקודה הזו של מפל שרונים, לפני המפגש עם נחל קנה המזוהם, ישנה בריכת מים קטנה שהטבילה בה מותרת. באזור הזה שמכונה המפל הנסתר תוכלו למצוא פינות ישיבה נחמדות לצד המים ובריכות רדודות אליהן נשפכים מפלוני מים קטנים. 

הפינה המאוד מפתיעה הזו נמצאת ממש מאחורי קניון שרונים שבפאתי העיר הוד השרון, שם תגלו בריכת מים יחסית גדולה תחת עצי האקליפטוס. הבריכה נמצאת מעל נקודת המפגש של הירקון עם נחל קנה המזוהם, ולכן ניתן לרחוץ רק באזור שלפני מפגש שני הנחלים. בימי החורף האיזור מוצף, אך בימי הקיץ המים כאן זורמים ברוגע ונשפכים לבריכה דרך מפלונים יפהפיים וטבעיים הנראים כאילו יד אדם עיצבה אותם.

במקום אתם כנראה תפגשו בשילוט שממליץ שלא להיכנס למים. זאת מאחר שבנחל קנה המגיע מצפון ונשפך אל הירקון, זורמים מי ביוב מטוהרים (לכן אין לרחוץ במים שאחרי נקודת מפגש שני הנחלים). כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: המפל הנסתר שרונית גשא אירי. במחלף ירקון תפנו לכיוון כביש 40 וברמזור הראשון תעשו פרסה, לאחר מכן תפנו ימינה אל דרך עפר (תראו משתלה בצד שמאל שלכם). תמשיכו לנסוע כמה מאות מטרים ישר והגעתם למקום.

אם תרצו להמשיך לטייל באיזור:

ספלאש שרונים – אטרקציות מים ייחודית לילדים – ספלאש שרונים הוא מתחם אטרקציות מים שנמצא במתחם הקניות שרונים שבהוד השרון. מתחם שרונים הוא מתחם גדול שבו תמצאו קניון עם מגוון חנויות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.
 
גן לאומי ירקון – מתחם מקורות הירקון של רשות הטבע והגנים – בגן הלאומי יש בריכות נופרים יפהפהיות, מסלולי הליכה, שטח עצום לפיקניקים וחניון לילה מסודר של רשות הטבע והגנים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן. 
 
בית לאה – גן לאומי ירקון מקורות הירקון – אזור בית לאה הוא עוד נקודה מפתיע לאורכו של נחל הירקון בו תוכלו להיכנס להתרעננות או לשבת לפיקניק קצר לצד המים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
 
טיול במקורות הירקון – כפר הבפטיסטים‎ – איזור כפר הבפטיסטים הוא מבין האיזורים המקסימים של הירקון, ממש סמוך למקורותיו. יש כאן פינות טבע קסומות שאפשר להעביר בהן כמה שעות נפלאות באוויר הפתוח (הכניסה למים אסורה). למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
 
גן לאומי ירקון – תל אפק – תל אפק מכונה בכינוי “הריאה הירוקה של גוש דן” ולמען האמת שאפשר להבין למה. מדובר בנקודת טבע מבין היפות שיש באזור המרכז. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
 
האגם האקולוגי והפארק הגדול בפתח תקווה – פארק עירוני אמיתי לכל המשפחה שמשלב בתוכו מרחבי דשא, שבילי הליכה, מתקני שעשועים ואיזורי פיקניק. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
 
אתר שבע טחנות גני יהושע פארק הירקון‎ – גני יהושע, המשתרעים לאורכו של נחל הירקון, מספקים אפשרות בילוי לצד אטרקציות מפתיעות לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
 
מערות אפקה – מערות אפקה מפורסמות בעיקר בעקבות פריחת הנרקיסים המרהיבה שממלאת את האזור כולו בחורף, אבל מעבר לכך מדובר באפשרות טיול קלילה ומהנה לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
הפארק האקולוגי הוד השרון – לאורך הפארק הענק יש שבילי אופניים, טיילת מונגשת, תצפית על עופות נודדים ומקומיים ומגוון מרחבים להעביר יום בילוי שלם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.