Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גן לאומי צבעי מכתש רמון: נסיעה בין נופי המדבר

בשנת 2019 נחנך ציר נסיעה במכתש רמון שעובר בין שבילי טיול ונקודות עניין ייחודיות לאזור. נתיב הנסיעה בציר צבעי רמון מהווה חלון הצצה אל אחד מהאזורים היפים והמיוחדים שיש בישראל ומפגיש אתכם עם התופעות הגיאולוגיות שמאפיינות את אזור מכתש רמון. במהלך הנסיעה בציר והטיול בשבילים תפגשו תצפיות מרהיבות, שלטי הסבר, שבילי הליכה קצרים שיובילו אתכם בין הסלעים המיוחדים ומול נופים נרחבים ומרהיבים ביופיים. 

פארק צבעי רמון נוצר כאן ביוזמה מיוחדת ומשותפת של הקרן לשיקום מחצבות, מועצה מקומות מצפה רמון, מועצה אזורית רמת נגב ורשות הטבע והגנים. פועלם של כל אלה יחד יצרו את שביל הנסיעה המיוחד הזה שמאפשר לכם לנסוע בין נופים ותופעות טבע שיוצרים חוויה מיוחדת במינה. 

בצדו המזרחי של מכתש רמון תמצאו את גן לאומי צבעי רמון שבו עובר נתיב נסיעה עביר לכל רכב באורך 7 ק”מ, והוא מסומן בסימון שבילים כחול. ציר הנסיעה יוביל אתכם אל עומק הנוף הפראי, בין מסלולי הליכה ותופעות גיאולוגיות, נופי מדבר מיוחדים במינם, מסלולי אופניים ונקודות תצפית מרהיבות. בטיול שלכם בפארק צבעי רמון תפגשו מספר נקודות עניין וביניהן את תנור אפיית החרסית או בשמו הנוסף הכבשן שנותר כאן כמיצג מרשים ממפעל החרסית שפעל כאן, סביב המיצג יש פינות ישיבה. תפגשו גם את הקניון הסגול המרשים שקירותיו הגדולים בגווני סגול כהה – הוכחה לכך שיש כאן שאריות של תחמוצות אלומיניום.

בתחום הגן הלאומי תוכלו לפגוש גם מספר תצפיות כמו: תצפית שדה גבס המפנה את המבט שלנו אל עמק ובו יש שכבות של סלעי גבס לבנים עם אבנים שחורות. תצפית האגם הצופה אל מכרה עמוק שהגיע עד אל מי התהום שיוצרים כאן אגם. תצפית גבעת געש בדיוק כשמה היא מאפשרת לנו לקבל הצצה אל שרידי הר געש. תצפית הנשרים שממנה ניתן לראות את תחנת האכלת הנשרים. מול תצפית הנשרים נמצא אתר “אבן רוח מים” המיוחד שכדאי לבקר גם בו ולפגוש את שרידי המחצבה והחולות הצבעוניים שנותרו כאן ואת האגם שמתמלא במים. 

כדי להגיע הנה תוכלו לרשום בוויז: פארק לאומי צבעי רמון. הכניסה אפשרית אך ורק לבאים מדרום בגלל פס הפרדה רציף, לכן מי שמגיע מצפון (כיוון מצפה רמון) – סעו עוד קילומטר קדימה עד למקום בו תוכלו לעשות פרסה בצורה בטוחה. לפני ההגעה שלכם אל גן לאומי צבעי רמון נמליץ לכם לבקר גם באתר הרשמי של רשות הטבע והגנים – לאתר לחצו כאן.

תרצו להמשיך לטייל באזור?

אתר אבן רוח מים והמנסרה  – שני אתרים שמציגים תופעות גיאולוגיות מרשימות והן אטרקציה מקסימה גם לילדים. הם נמצאים במרחק 10 דק’ נסיעה ממכתש רמון ופחות מ-5 דק’ נסיעה אחד מהשני. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

כרם רמון – משנת 2010 הכרם קיים והוא הגדול ביותר בנגב. כיום מהווה הכרם גם אטרקציה של בציר ענבים, טעימות יין ובריכה מרעננת לטבילה והתרעננות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

חוות האלפקות –  נמצאת באחד המקומות היפים ביותר בארץ, קרוב למכתש במצפה רמון. בחווה יש כמובן אלפקות וגם לאמות שמקורן מדרום אמריקה. בחווה חיות נוספות ביניהן סוסים, חמורים, עיזים ועוד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
 

מרכז המבקרים מכתש רמון – על שפת מצוק מכתש רמון ממוקם מרכז המבקרים המיוחד הזה שמספר את סיפור האסטרונאוט הישראלי הראשון אילן רמון ז”ל, ומציג גם את יופיו המרהיב וסיפורו המרתק של המכתש. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן הפסלים במצפה רמון – אחד מהמקומות בהם תוכלו לחוות את עוצמת המדבר הוא ללא ספק גן הפסלים שנמצא על שפת מכתש רמון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

אגם פארק ירוחם – אגם ירוחם הוא מאגר מים גדול שנוצר על ידי בניית סכר בערוץ נחל רביבים, המתמלא על ידי מי שיטפונות. סביב האגם הוקם פארק גדול לפיקניקים עם אטרקציות נוספות לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

עין ירקעם -עין ירקעם נמצא למרגלות המכתש הגדול שבמצפה רמון והוא מעיין שזורמים בו מים לאורך כל השנה. בקיץ מזינים אותו מי המעיין ובחורף השיטפונות אשר ממלאים את הגב.  למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מצפה דור – המקום הוקם לזכרו של דור כהן ז”ל אשר נהרג בטיול בגיאורגיה בשנת 2015, מצפה מיוחד מאוד עם נוף עוצר נשימה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מצפור ליפא גל פארק חרותות הסלע – המצפור הוקם לזכרו של ליפא גל אשר היה איש קק”ל במשך רוב שנות חייו ונהרג בתאונה מצערת. בגובה של 600 מ’ מעל פני הים תוכלו לקבל תצפית נוף מרשימה, ולטייל במסלול קצר שעובר בין הסלעים המיוחדים שמאפיינים את האזור. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחצו כאן.