Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יער המגינים - קרן קיימת לישראל

יער המגינים נמצא בין תחומי יערות גזר – נחשון והוא שוכן בין הישובים כרמי יוסף וכפר בן נון. היער משתרע של שטח של 3,500 דונם ובתחומיו מספר רב של אנדרטאות ואתרי הנצחה לזכרם של הנופלים במערכות ישראל, מכאן הוא גם קיבל את שמו – יער המגינים. חלק מן האנדרטאות הובאו אליו מבסיסי צה”ל ברחבי הארץ שנסגרו. ביער ניתן ליהנות ממסלולי טיול, דרכי סינגל לאופניים, חניוני יום לפיקניק, פריחה עונתית מגוונת ופינות נוף יפהפיות. 

בשטחו של יער המגינים, בנקודה הגבוהה ביותר שלו, נמצא מצפה שרת בקוע שהינו אתר הנצחה לזכרו של משה שרת, ראש הממשלה השני של מדינת ישראל. במרכז המצפה אנדרטה מיוחדת לזכרו עם אזכורים מחייו ופועלו של משה שרת, ומסביב ספסלי ישיבה ונוף מרהיב. 

חורשת המטוס ביער המגינים

עד שנת 2020 הייתם יכולים למצוא בחורשת המטוס את שלד מטוס התובלה מסוג נורד שאנשי חיל האוויר הציבו כאן במטרה להנציח את חבריהם שנפלו, אך הוא פונה בשל בעיות בטיחות. כיום באזור חורשת המטוס יש חניון עם ספסלי פיקניק. היער הוא נגיש לעגלות ברוב החניונים ויש כאן המון מקומות ישיבה למי מכם המעוניין להגיע להעביר כמה שעות עם הילדים. חשוב לציין כי מיער המגינים ניתן להגיע גם לתל גזר – למידע על טיול בתל גזר ולמעיין עין ורד הקרוב לחצו כאן. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: יער המגינים כרמי יוסף.

מספר המלצות נוספות לטיולים באזור:

גן לאומי עין חמד – בדרך העולה אל ירושלים נמצא הגן הלאומי עין חמד. בפארק תוכלו למצוא מסלולי טיולים קצרים, מדשאות ושולחנות פיקניק ובריכות שכשוך לקטנטנים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי תל גזר – בסמוך ליישוב כרמי יוסף תוכלו לחזור אחורנית בזמן ולטייל בין עתיקות שנמצאו כאן החל מהתקופה הכלקוליתית ועד לתקופה הרומית. למידע על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מסלול הסטף הר איתן –  בסטף יש מגוון מסלולי טיול ברמות קושי שונות. במהלך מסלול המתואר כאן פוגשים מעיינות וגם ניקבת מים שניתן לזחול בתוכה והיא אטרקציה נהדרת לילדים. למידע על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע נחל חלילים –  ממש בין הבתים ובצמוד לעיר הרועשת ישנה פיסת טבע פסטורלית ויפהפייה שמספקת לנו טיול בין נופים, פריחה, מערות חלילים מיוחדות ועוד. וכל זה  במסלול שמתאים לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק איילון קנדה – פארק איילון קנדה נמצא בעמק איילון ובו מגוון מסלולים בין חורש טבעי, עצי בוסתן, אתרים היסטוריים וחניוני יום לפיקניק משפחתי. למידע על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מאגר וסכר בית הזית – מאגר בית זית הוא אגם מלאכותי באזור הרי ירושלים, ליד ישוב בית זית, והוא חלק מערוץ נחל שורק. האגם מתמלא במים בעונת החורף לאחר הגשמים ויוצר מראות נפלאים בטבע. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע מערת הנטיפים –מערת הנטיפים ליד בית שמש היא תופעת טבע מרשימה ויוצאת דופן שנוצרה במשך מיליוני שנים. טיול אל מעמקי המערה יגלה בפניכם עולם שלם שלא הכרתם. למידע על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחצו כאן.