Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גן לאומי קרן נפתלי ומצפור לזכרו של רמי ברטל

בצידו המזרחי של הגליל העליון דרומית למושב רמות נפתלי תוכלו למצוא את אחת התצפיות היפות שנמצאות בתוך תחום גן לאומי קרן נפתלי. קרן נפתלי נמצא בגובה של 510 מטרים מעל פני הים, נמצא בין בקעת קדש מצפון ובקעת יחמור מדרום. מקרן נפתלי תוכלו לקבל נקודת תצפית מרהיבה עליה נפרט בהמשך אבל רק נאמר שאם אתם מחפשים מקום לראות בו את הזריחה – זה לגמרי המקום!

בפסגתו מצאו שרידים של מצודה מהתקופה ההלניסטית ושמה מצודת קרן נפתלי, שם המצודה בערבית הוא חרבת אלהרוואי על שמו של עולה רגל מוסלמי מימי הביניים. המצודה הוקמה כחלק ממערך ההגנה על העיר קדש שהייתה מרכז מנהלי חשוב של עיר הנמל צור. נכון להיום תוכלו לראות כאן את המקווה עם חדרי מדרגות, מזדרונים, בור מים, פסיפסים, מערות קבורה ואת קיר המגדל מצידו המזרחי. בנוסף לכל זה בחפירות במקום נמצאו גם שרידים להתיישבות מצומצמת מתקופת המקרא ולא מעט כתובות ביוונית לכבוד אדם אשר תרם למקדש של האלה אתנה.

נקודת התצפית מכאן היא מבין היפות שיש, היא לא מאוד גבוהה אבל צורתו של ההר נותן מבט פרעי על הסביבה. מנקודת התצפית שהוסדרה על ידי קק”ל ובה יש מצפור על שם רמי רבטל אפשר לראות את עמק החולה ובה יש את מאגר עינן, שמורת החולה, אגמון החולה ושאר שדות חקלאים של העמק. בנוסף ניתן לראות את כל הרי רמת הגולן ובימים טובים ניתן לראות גם את חוות הרוח של עמק הבכא ואת החרמון.

כדי להגיע לכאן למי שנוסעים בכביש 866 וכ-2 ק”מ דרומית לישוב רמות נפתלי פונים ימינה (לפי השילוט) מכאן נוסעים סביב 2 ק”מ על דרך מסומנת בירוק. למי שמגיע מכביש 90 יש לעלות בצומת כח עד לצומת שבה פונים שמאלה לכיוון הישוב רמות נפתלי, לא נכנסים לישוב ממשיכים לנסוע מצפון ללולי התרנגולות יורדים לדרך עפר. חשוב לציין כי הדרך עד למצפור עבירה רק ל 4*4 אך ניתן להחנות את הרכב בכל שלב וללכת רגלית אל התצפית למי שאין רכב שטח.

תרצו להמשיך לטייל באיזור?

עין תאו – שמורת הטבע עין תאו או בשמה הנוסף עין ג’וחלה היא שמורה מוכרזת שנמצאת בעמק החולה והיא מקבלת את מימיה הישר ממעיין העתק הנובע באיזור. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נקיקי יפתח, תצפית יפתח ומצודת כ”ח – בנקודה הצפונית של המדינה, כמעט בסוף הגליל העליון תוכלו למצוא 3 מקומות מעניינים: נקיקי יפתח, תצפית יפתח ומצודת כ”ח. למידע מלא על המקמות האלו ודרכי הגעה לחצו כאן.

עין הדייג – בכביש גישה שמוביל אל שמורת הטבע החולה של רשות הטבע והגנים נובע מעיין קטן, צלול ומוצל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע עמק החולה  -רבים מהמטיילים מתבלבלים וחושבים כי השמורה היא האגמון. אז אל – מדובר על 2 מקומות נפרדים כאשר לדעתנו השמורה הרבה יותר יפה! למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

אגמון החולה אגמון החולה הוא פארק צפרות שנמצא בעמק החולה. הפארק משמש כתחנת נדידה עבור מינים רבים של ציפורים והוא מעניין במיוחד בתקופות הנדידה. מדי שנה עוברים בפארק למעלה מ 500 מיליון עופות וציפורים. הפארק מתפרס על פני שטח גדול של כ-9 ק”מ ולכן ההתניידות בו היא בד”כ לא רגלית (אם אתם ממש רוצים, אף אחד לא יעצור אתכם). בכניסה לפארק ישנה עמדה להשכרת אופניים או רכבלים חשמליים שישמשו אתכם לטיול חוויתי ועצירה בתחנות שונות.למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

חניון האקליפטוס – נחל חרמון או בשמו הנוסף הבניאס הוא המזרחי במקורות הירדן והוא מספק כרבע מכלל המים המגיעים לנהר הירדן. הנחל מתחיל מהר חרמון ובסופו של דבר נשפך אל נהר הירדן. לאורך נחל החרמון יש לנו מספר נקודות בהם אנחנו יכולים לטייל: למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל עין הזהב – ברוכים הבאים לעיר הצפונית ביותר בישראל, קריית שמונה. מה שלא הרבה אנשים יודעים שבתוך העיר זורם לו נחל ששמו “עין הזהב” והוא זורם כל ימות השנה. הנחל זורם בלב העיר בין הבתים והעצים ולמעשה נותן לנו הרגשה של שמורת טבע לכל דבר. יש כאן חלקים בפארקים שמאוד מזכירים את הנופים של שמורות הטבע היפות של איזור גליל עליון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל דישון ונחל אביב – טיול בין מצוקי הנוף של הגליל – נחל דישון זורם בגליל העליון והוא אחד מהנחלים הארוכים שבגליל. הנחל זורם רק לאחר הגשמים והוא מתחיל את זרימתו בהר מירון ונשפך בסופו אל נהר הירדן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

אגם חי ביראון – אגם החי הוא אתר תיירות ואטרקציה מגניבה לקטנטנים, יש כאן מרחבי דשא לעשות פיקניק, מתקני משחקים כמו נדנדות, פארק חבלים קטן, שולחנות פיקניק, אגם גדול עם סירת פדלים ויש כאן גם המון חיות שניתן להאכיל ולהסתובב סביבן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי תל קדש – תל קדס – בביקור שלנו בגליל העליון נחשפנו לאתר ארכאולוגי מבין החשובים באיזור – גן לאומי תל קדש. התל הוא מבין הגדולים בגליל העליון ולמרגלותיו נובע עין קדש. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.