Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גן לאומי גבעות מרר

גבעות מרר נמצאות באזור דרום מישור החוף, דרומית לעיר רחובות, והוא מקום מושלם לטיול משפחתי קצר, חוויתי ומעניין. הטיול בגן הלאומי הוא במסלול קל ומעגלי העובר על רכס כורכר ובמהלכו תצפיות יפות על האזור וגם קצת היסטוריה. המסלול מתחיל בחניון רכבים שם יש 60 מדרגות המטפסות היישר אל בור מים והמערות החצובות. משם ניתן להגיע אל תצפית הפרש שמוקדש לזכרו של רב”ט חן וורבר שנפל בעת מילוי תפקידו. משם ממשיכים בדרך נוף אל לעלות אל התצפית העליונה משם נשקף נוף עוצר נשימה לכיוון מזרח. משם ממשיכים אל בורות המים ואיזור פריחת אירוס הארגמן.

משמעות המילה מרר (מע’אר) בערבית היא מערות ואכן בשטח הרכס נמצאים שרידים של כפר מערות מהתקופה העות’מאנית. בנוסף ניתן לראות שרידים שונים נוספים מתקופות שונות ביניהן שרידי ישובים יהודיים מתקופת בית שני. בתקופות עבר הרכס היווה נקודה אסטרטגית בשל היתרון שיש לו בגובהו לעומת הסביבה הנמוכה יותר שבקרבתו. רכס גבעות מרר מתנשא לגובה של קצת פחות מ-100 מטר ובשטחו צמחייה מגוונת ביניהם שיחי פרי ופרחים שונים. בין עצי הפרי שפורחים כאן ניתן לראות שקדים ותמרים ופרחים שמשתנים בהתאם לעונה ביניהם אירוס הארגמן המיוחד, צבעונים, תורמוס צהוב, עירית גדולה ועוד.

הטיול במקום נחשב לטיול משפחות קלאסי והוא אינו קשה אורכו הוא כ 2 ק”מ, המסלול אומנם לא נגיש לעגלות מתחילתו, אבל אם תצליחו לטפס את 60 המדרגות בתחילת המסלול אז תוכלו לטייל עם העגלות על הגבעה כי השבילים שם נוחים להליכה. בתום הטיפוס נגיע אל פסגת הרכס ושם יש נקודת תצפית מסודרת ממנה נפרש נוף יפהפה. המסלול הוא בסימון שבילים שחור וירוק. בתחילת המסלול יש שולחנות פיקניק למי מכם שרוצה לנוח לאחר הטיול. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: “גבעות מרר בית אלעזרי”.

עוד טיולים באיזור:

תל קטרה – מצפה קורל – בין גדרה לכניסה למושב קדרון נציב לו תל קטרה. התל הופך למוקד עליה לרגל לחובבי טיולי הפריחה מהסיבה שבחודשים מרץ- אפריל יש כאן מרבדי תורמוסים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי תל לכיש – גן לאומי תל לכיש שוכן על תל מיוחד ומעניין שמציג את שרידה של העיר הקדומה מתקופת המקרא ותצוגה מיוחדת של כיסאות המלכים בממלכת יהודה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי תל צפית – דרומית לכפר מנחם תמצאו את גן לאומי תל צפית בו תוכלו לצאת לטיול מקסים בין נופים ומערות. תל צפית על שם הכפר הערבי תל א-צאפי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

תל עזקה פארק בריטניה – פארק בריטניה שנמצא בשפלת יהודה ובאיזור עמק האלה משתרע על פני כ 40 אלף דונם, בחלקו הצפוני של הפארק תוכלו למצוא את תל עזקה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק נחל לכיש באשדוד – פארק נחל לכיש הוא מקום מושלם לבלות בו עם המשפחה. הפארק משתרע לאורך נחל לכיש עד לנקודה שבה הנחל נשפך לים ותוכלו למצוא בו כמה מוקדי עניין. למידע מלא על הקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

הפארק האקולוגי מצודת ים אשדוד – הפארק האקולוגי מצודת ים אשדוד שנמצא בסמוך למצודת אשדוד ים בחלקה הדרומי של העיר אשדוד מפרש על פני למעלה מ 300 דונמים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מצודת ים אשדוד – קלעת אל-מינה או בשמה המוכר יותר מצודת אשדוד-ים ממוקמת בצד הדרומי של העיר אשדוד ממש בסמוך לחוף המצודה פריט היסטורי ששווה ביקור. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

תיירות יד מרדכי – סיור המתאים לכל המשפחה המשלב הסבר על יצירת הדבש, טיול בטרקטור ברחבי הקיבוץ, מורשת קרב ופינת יצירות לילדים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נתיב לשלום בנתיב העשרה – נתיב העשרה הוא מושב בצפון-מערב הנגב ובו נמצאת חומת המגן הגדולה שמפרידה בין שטח ישראל לבין שטחי רצועת עזה. בנתיב לשלום תוכלו לקחת חלק בקישוט החומה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.