Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גלריה מינוס 430: אומנות במקום הנמוך בעולם

נכון לשנת 2024 חלק מהאיזור מגודר ולא ניתן להתקרב למבנים. אזור ים המלח הוא אחד המקומות החשובים והמשמעותיים של המדינה ותופעת טבע מיוחדת ונדירה. רבים מגיעים לים המלח, גם מהארץ וגם תיירים מחו”ל, כדי לבקר במקום הנמוך בעולם. החלק המתוייר והמוכר יותר של ים המלח הוא האזור הדרומי בו מצויים גם רוב המלונות הגדולים והחופים המוכרזים. אך צפון ים המלח, הקרוב יותר לירושלים, הוא מיוחד לא פחות ובו נגלה את האוטנתיות של המקום. בחלק הצפוני של המקום הקסום הזה נמצאים החופים המפורסמים בזכות הבוץ השחור שתוכלו למרוח על גופכם. רק נציין כי צפון ים המלח נמצא מעבר לתחום הקו הירוק אך הוא איזור מתוייר מאוד משני צידי המפה.

מעבר לכל זה כאן תוכלו למצוא את הגלריה הנמוכה בעולם – גלריה מינוס 430. המקום קיבל את שמו בגלל 2 סיבות: מינוס 430 גובה המקום מתחת לפני הים וגלריה כי כאן ממש תוכול להנות מאומנות אמיתית שזועקת את זעקת ים המלח. הגלריה נמצאת על כביש הגישה לחוף קליה והיא אוסף של יצירות אומנות על מבנים עתיקים שמטרתה לזעוק את מצוקתו של ים המלח ההולך ונעלם.

המבנים העתיקים והנטושים שימשו כמחנה ירדני עד לשנת 1967 ולאחר מכן הם הפכו להיאחזות של גרעין נח”ל. מאז, כבר עשרות שנים שהם עומדים נטושים. לטובת הפרויקט של גלריה מינוס 430 התנדבו כמה עשרות אמני גרפיטי מהארץ והעולם שיצרו יחד מקבץ של ציורי מחאה צבעוניים במיוחד שלא תוכלו לפספס. הנושאים שהיה חשוב להעביר בפרויקט הם החזרת החיים לאזור הזה של ים המלח ההולך ונעלם וכן להעלות את המודעות לדו קיום בין העמים. תוכלו להתקרב עד למבנים עצמם, להתרשם מהציורים המרשימים מאוד ולהצטלם. הכניסה לגלריה פתוחה לכולם והיא בחינם. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: גלריה מינוס 430.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

פארק וגן לאומי קומראן – מגילות ים המלח – פארק לאומי קומראן נמצא בצפון ים המלח והוא מציג עתיקות וממצאים ארכיאולוגיים מרתקים. מדובר במקום יפהפה למרגלות מצוקי המדבר כשנוף ים המלח ממולנו. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עיינות צוקים – עין פשחה – מבין המקומות הקסומים, נווה מדבר עם בריכות ושמורת טבע חבויה אליה ניתן להגיע רק עם מדריך צמוד – למידע מלא על המקום לחץ כאן.

שמורת הטבע נחל פרת – השמורה הכי יפה שיש במדבר יהודה. מים זורמים, נופי נווה מדבר והמון שקט! למידע מלא על המקום לחץ כאן.

נחל ערוגות – המסלול האהוב עלינו ביותר בים המלח, נחל ערוגות מספק לנו הליכה בין גבים ומפלים. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

נחל דוד – שמורת הטבע עין גדי – אולי המסלול הכי מתאים למשפחות עם ילדים קטנים, נחל זורם עם בריכות ומפלים. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

עין בוקק מסלול הליכה במים קליל ממש מאחורי מלונות ים המלח בנקודה הדרומים שלו. מתאים עם ילדים קטנים לכל המשפחה. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

גן לאומי מצדה – מה יש לומר על מצדה? אולי המקום הכי מפרסם בארץ וכל אחד חייב לבקר פה לפחות פעם אחת. הנוף מכאן עוצר נשימה והסיפור של ההר כובש. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע –  להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.