Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

באר השבעה – באר שם טוב

באר שם טוב נמצאת מזרחית לחבל לכיש בדיוק היכן שהיה עובר גבול ישראל ירדן בתקופת מלחמת ששת הימים. באר מים שעומקה למעלה מ 11 מטרים, לצידה מעט עצי חרוב והזמן הרצוי לבקר כאן הוא באביב. הבאר נקראת גם באר השבעה על שמות שבעת חללי קורס מ”כים שנהרגו בקרב, שהתקיים בגבעות אלו אי שם בתחילת ההתיישבות של חבל לכיש. שימו לב – באר שם טוב נמצאת בשטח אש לפני הגעתכם יש לתאם מול צה”ל.

לצד הבאר ישנו שילוט המספר את סיפור נפילת השבעה: איזור זה לאחר מלחמת השחרור נקרא “טקסס” בגלל שהיו כאן המון חדירות ותקריות ביטחוניות. מזרחה מכאן נמצא הכפר אינדא שרוב תושביו הם פליטים מהכפר דויימה, במקום הכפר דויימה הוקם היישוב אמציה. בתקופה של המקרה היו המון תקריות ביטחוניות בניסיון לחדור ליישוב אמציה ולפגוע בחיילי צה”ל.

בספטמבר 56 עלו לכאן 8 כיתות של חיילים מקורס מ”כים ששמרו לאורך הגבול עם ירדן, בזמן הזה נקלעו 5 כיתות לקרב קשה שבו נהרגו 7 חיילים. בעקבות אירוע זה הוציאו לפועל את פעילות של יחידת 101 בראשותו של אריק שרון ז”ל על משטרת הלגיון “מבצע יהונתן”.שמות הנופלים: בקשט גבריאל ז”ל, דרושקובסקי אילן ז”ל, זאקס שמואל יהודה ז”ל, המאירי בנימין ז”ל, צרויה יהושע ז”ל, פרידלנד יעקב ז”ל ולרמן משה נחום ז”ל. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: באר שם טוב – ההגעה דרך שביל עפר מכיוון מושב אמציה.

 קרדיט על הצילום יאיר שוהם – לדף האינסטגרם של יאיר לחצו כאן.

רוצים עוד הצעות לטיול באזור הזה?

חורבת בית לויה – חורבת בית לויה היא אתר עתיקות ובו שרידים מתקופות שונות כולל כנסייה מהתקופה הביזנטית עם פסיפסים מרשימים שנשמרו כאן אלפי שנים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי תל לכיש – גן לאומי תל לכיש שוכן על תל מיוחד ומעניין שמציג את שרידה של העיר הקדומה מתקופת המקרא ותצוגה מיוחדת של כיסאות המלכים בממלכת יהודה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת טבע גבעות גד – בדרום שפלת יהודה בסמוך למושב אמציה נפרסת שמורת טבע גבעות גד. כאן תמצאו מגוון מסלולים, מערות פעמון, מערות מחילה ועוד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי תל צפית – דרומית לכפר מנחם תמצאו את גן לאומי תל צפית בו תוכלו לצאת לטיול מקסים בין נופים ומערות. תל צפית על שם הכפר הערבי תל א-צאפי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

תל עזקה פארק בריטניה – פארק בריטניה שנמצא בשפלת יהודה ובאיזור עמק האלה משתרע על פני כ 40 אלף דונם, בחלקו הצפוני של הפארק תוכלו למצוא את תל עזקה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

חרבת בורגין פארק עדולם – צרפת – בחורבת בורגין שבפארק עדולם תוכלו לצאת לטיול קליל עם אטרקציה של מערות זחילה, נוף משגע ופריחה מגוונת. הפארק יפהפה ומאוד מומלץ לטיול משפחתי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

חרבת מדרס – פארק עדולם צרפת – אתר חורבת מדרס נמצא בפארק עדולם שבאזור שפלת יהודה. המקום מציג שרידי עיר עתיקה שבו נתגלו מעל 50 מערות ובורות. הטיול כאן משלב טבע, היסטוריה וגם אטרקציה מיוחדת מאוד ולכן הוא מהווה אופציה נהדרת לטיול עם כל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע מערת הנטיפים – מבין המקומות המדהימים שאסור לפספס, חוויה אדירה בכניסה אל מערת נטיפים בת מליוני שנים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי בית גוברין –  עולם מערות קסום ומרהיב שכל כולו אטרקציה מושלמת לילדים. צריך לקחת בחשבון שהגן הלאומי הוא ענק והטיול בו הוא עם הרכב, לפי תחנות שמסומנות במפת האתר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע פורה וסובב מאגר פורה – שמורת הטבע פורה ממוקמת באיזור שפלת יהודה ואפשר לזכות לטייל בה בכל עונה אך העונה היפה ביותר היא בזמן פריחת הכלניות בתקופת דרום אדום. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.