Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אתר הנצחה לגדוד תותחנים 405 (נמר)

בלב השטחים הפתוחים של דרום רמת הגולן  מערבית לתל ג’וחדר ניתן להגיע אל אתר ההנצחה לזכרם של גדוד תותחנים 405 (נמר) שנפלו בהגנת רמת הגולן במלחמת יום הכיפורים. לכל אורכה של חזית המלחמה נלחמו חיילים גדוד 405 מול הסורים כאשר הם היו מעטים מול רבים. באתר ישנם שתי אבני בזלת לזיכרון עליהם כתוב את סיפור הגדוד ואת שמות 21 לוחמי הגדוד שנפלו ברמת הגולן בזמן המלחמה. סביב האנדרטה הובאו לכאן 21 סלעים ונשתלו 21 עצי צפצפה בנוסף נבנה כאן פסל ממתכת של עץ עם 21 ענפים לזכרם של 21 הנופלים.

בתחילת הלחימה בפיקודו של רב סרן אריה מזרחי וסגנו אורי מנוס החלו בהפגזה על כוח השריון הסורי שמתקדם לעברם. 15 לוחמים נפלו ממש כאן באיזור אתר ההנצחה וכל השאר במקומות שונים בגולן. גם בצפון רמת הגולן סייעו תותחני הגדוד לגדו 77 של אביגדור קהלני בקרב עמק הבכא. לאחר המלחמה היכן שנפגע נגמ”ש הפיקוד של סוללה ב’ הקימו חיילי הגדוד אנדרטה מאולתרת מלוחות ברזל ועליהם רשמו בצבע לבן את 21 שמות הנופלים, בשנת 2008 הוחלט להקים אנדרטה חדשה ובמסגרת ציון 50 שנה למלחמת יום הכיפורים אנדרטה זו שופצה. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: אתר הנצחה לחללי גדוד 405 נמר

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

תל סאקי – אנדרטת הזיכרון בתל סאקי לזכרם של 32 הלוחמים שנפלו בקרב על התל במלחמת יום הכיפורים. המקום הפך לאתר מורשת קרב ולסמל של גבורה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

עין אורחה ותל ג’וחדר – ברמת הגולן אפשר למצוא המון בריכות קצינים ששימשו את הקצינים הסורים לטבילה במי המעיינות הצוננים של רמת הגולן, אחת מהן היא עין ג’וחדר עין אורחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

הר בנטל ושוקו בבית קפה קופי ענן – מבין הנקודות שאסור לפספס ברמת הגולן, נקודת תצפית על כל צפון רמת הגולן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

הג’ובה הגדולה ביער אודם – תופעת טבע מדהימה – מכתש ענק עם מסלול הליכה נגיש סביבו עם שלטי הסבר על המקום. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

טיול מעיינות בדרום רמת הגולן – לשמחתנו רמת הגולן שופעת במעיינות מלאים כל ימות השנה. כאן תוכלו למצוא את המסלול המלא לבקר בכל המעיינות האלו. למידע מלא לחץ כאן.

שמורת הטבע גמלא – בואו לראות את המפל הגבוה ביותר בישראל לצד נופים עוצרי נשימה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק קצרין – בסמוך לקצרין ישנו פארק שבשבנים האחרונות קיבל שדרוג מומלץ לבקש לצורך פיקניק או טיולים קצרים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין קשתות – אתר היסטורי שחובה על כל אחד מאיתנו לבקר בו לפחות פעם אחת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל אלי כהן – שביל שהוקם לזכרו של גיבור ישראל אלי כהן. למידע מלא על השביל ודרכי הגעה לחץ כאן

אתר הפלאומגנטיזם ברמת הגולן – כשהמצפן מאבד את הצפון – נקודת עניין שנמצאת בין מאגר עורבים למרום גולן שנקראת פלאומגנטיזם היא תופעה מעניינת. בואו לבקר ב – אתר הפלאומגנטיזם ברמת הגולן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.