Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אנדרטת עוצבת אגרוף ורומח

בסמוך ליער קולה הועתקה אנדרטת עוצבת אגרוף ורומח שהיא אתר הנצחה לחללי חטיבה 27. מקומה המקורי של האנדרטה היה ליד רפידים שבסיני, אך כאשר היה פינוי סיני כחלק מהסכם השלום עם מצרים הועתקה האנדרטה לאיזור יער קולה. אך עדיין זה לא היה מקומה הקבוע כי כאשר סללו את כביש חוצה ישראל כביש 6 הועברה שוב האנדרטה לצומת גבעת כ”ח. גם כאן לא היה מקומה הסופי בגלל הרחבת צומת כ”ח הועתקה האנדרטה 500 מטרים מזרחה.

האנדרטה גדולה ובמה יש רחבת טקסים. יש כאן שלטי הסבר על המבצעים השונים שעוצבת אגרוף ורוח הייתה מעורבת. באנדרטה יש טנק ושני זחל”מים המקוריים שנפגעו בקרב עם מצבים במלחמת ששת הימים – בקרב זה נפלו 25 לוחמים. באנדרטה יש את שמותיהם של 147 חללי עוצבת אגרוף ורומח שנהרגו לאורך כל מערכות ישראל.

בתקופת הפריחה לצד האנדרטה יש לא מעט שטחים בהם יש מרבדי פריחה כמו נרקיסים, רקפות, כלניות ועוד. האנדרטה היא נגישה, צריך לקחת בחשבון שאין באיזור שלה שולחנות פיקניק אך יש מקומות שאפשר לפרוס מחצלת לפיקניק יומי. אם אתם מחפשים שולחנות פיקניק לא רחוק מכאן יש את יער גבעת כ”ח או בשמו הנוסף יער קולה ושם יש חניוני יום מסודרים – למידע על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן. כדי להגיע לאנדרטה תוכלו לרשום בוויז: אנדרטת אגרוף ורומח 465.

רוצים עוד הצעות לטיול באזור הזה?

פארק יער שוהם – חרבת תנשמת וגבעת הספלולים – פארק יער שוהם הוא יער קהילתי, קטן ומקסים! בפארק יש דרך נוף עבירה לכל רכב שעוברת בין מספר נקודות עניין, חניוני יום, פריחה מרשימה בעונה ונוף. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי מגדל צדק – רשות הטבע והגנים – בגובה של 141 מטרים מעל פני הים בצד הדרומי של העיר ראש העין תמצאו את גן לאומי מגדל צדק. מגדל צדק או בשמו הנוסף מגדל אפק מעבר כמה וכמה גלגולים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי ירקון – תל אפק – תל אפק מכונה בכינוי “הריאה הירוקה של גוש דן” ולמען האמת שאפשר להבין למה. מדובר בנקודת טבע בין היחידות והיפות שיש באזור המרכז. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

אגם הצלילים בראש העין – נחל רבה – בעיר ראש העין, בין גבעת טל לגבעת הסלעים, תמצאו אגם קטן עם ברווזים ושטחי דשא לפיקניק. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

בית לאה – גן לאומי ירקון מקורות הירקון – לאורך 28 ק”מ בלב ליבה של מדינת ישראל זורם לו נחל ירקון והוא הנחל הגדול ביותר במערכת נחלי החוף של ארץ ישראל. יש בו פינות נהדרות כמו בית לאה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מסלול שביל פרחי הבר – חורבת דייר ומצפור אילן יער ראש העין – בין שכונת נווה אפק לכביש 5 נפרס לו יער ראש העין על פני 1,000 דונם. יש בו מספר מסלולים כאשר המוכר מבין כולם הוא שביל פרחי הבר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי ירקון – מתחם מקורות הירקון של רשות הטבע והגנים – זהו החלקו הנקי של הירקון, יש כאן בריכות נופרים, מסלולי הליכה, שטח עצום לפיקניקים וחניון לילה מסודר של רשות הטבע והגנים – מתחם מקורות הירקון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

המפל הנסתר במקורות הירקון – מפל שרונים – בלב אזור השרון נדיר מאוד למצוא מקורות מים, אך כאן תוכלו למצוא כחלק ממקורות הירקון את המפל הנסתר או בשמו השני מפל שרונים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.
 
טיול במקורות הירקון – כפר הבפטיסטים – איזור כפר הבפטיסטים הוא מבין האיזורים המקסימים של הירקון, ממש סמוך למקורותיו. יש כאן פינות טבע קסומות שאפשר להעביר בהן כמה שעות נפלאות באוויר הפתוח (הכניסה למים אסורה). למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.
 

פארק מנחם בגין – פארק עירוני ענק במרכז הארץ. בפארק אפשר לבלות שעות ארוכות ויש בו גם מגוון אטרקציות לכל המשפחה ובמיוחד עם ילדים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

אתר שבע התחנות גני יהושע  – לא צריך לצאת מהעיר הגדולה בשביל ליהנות מקצת ירוק. גני יהושע, העוברים לאורך נחל הירקון, מספקים בילוי יום מפתיע מלא באטרקציות לכל המשפחה. המקום נמצא ממש מול הלונה פארק המפורסם, משם ניתן להתחיל את הטיול. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.