Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שמורת הטבע כרמיה

דרומית לקיבוץ כרמיה בשטחים החקלאיים לצד נחל שקמה תוכלו להגיע אל שמורת הטבע כרמיה. הטיול בשמורת הטבע כרמיה יוביל אתכם להליכה בין שרידים ארכאולוגים של בוסתנים כולל תעלות השקייה, בריכות אגירה, בארות מים שהם למעשה תיעוד לחיים שהתקיימו כאן עד לשנת 1948 עד למלחמת יום העצמאות. לאורך הטיול כאן תעברו בין מגוון רחב של עצים כמו תמרים, תותחים, שקד, גפנים ועוד. לאורך שמורת הטבע כרמיה עובר שביל בסימון כחול שהוא חוצה אותה מהנקודה הצפונית עד הדרומית, ההליכה כאן היא על חולות כרמיה ובהם אפשר לראות את הפריחה העונתית של תורמוס ארץ ישראלי, סביונים, שום תל אביב ואולי המוכר ביותר הוא החצב המצוי.

שמורת הטבע כרמיה היא נקודת עליה לדרך בתקופת פריחה החצב, בשיא הפריחה יש כאן מאות עמודים של הפרח הגבוה והמרשים שפורח כאן בעיקר בחודש ספטמבר. . כמה עובדות מעניינות על החצב: גובהו נע בין 70-180 ס”מ, בחצב אחד פורחים כ 50-250 פרחים, כל פרח יש לו עלי כותרת לבנים ושישה אבקנים, סביר להניח שעל כל חצב תראו חרקים בגלל שהוא מלא בצוף והדבר הכי מעניין להכיר בחצב שהוא פורח מלמטה למעלה וכך ניתן לדעת באיזה שלב בפריחה הוא נמצא. 

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

פארק נחל לכיש – פארק נחל לכיש הוא מקום מושלם לבלות בו עם המשפחה. הפארק משתרע לאורך נחל לכיש עד לנקודה שבה הנחל נשפך לים ותוכלו למצוא בו כמה מוקדי עניין. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נתיב לשלום בנתיב העשרה | אומנות על חומת המגן בין ישראל לעזה – נתיב העשרה הוא מושב בצפון-מערב הנגב בסופו של המושב תמצאו את חומת המגן הגדולה והמרשימה שמפרידה בין שטח ישראל לבין שטחי רצועת עזה – נתיב לשלום. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גבעת לילי – בגבעת לילי תוכלו למצוא את פריחת הכלניות בשיא העונה וגם את קברם של אריאל ולילי שרון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

דרך נוף הבשור והגשר התלוי – מסלול נסיעה ברכב העובר בין מספר נקודות עניין לאורך נחל הבשור, אחד מהם הוא הגשר התלוי המפורסם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מצפור גבעת גמל – לזכרו של יעקב (ינצ’יק) גברי – בסמוך לקיבוץ ניר עם שבעוטף עזה על גבי גבעה הנראת כמו דבשת הגמל הוקם לו מצפור המשקיף על האיזור כולו לזכרו של יעקב גברי חלוץ ומייסד ניר עם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.