Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עין יגור (עין סודות) - שביל נחל הקישון

נחל הקישון הוא נחל איתן שמתחיל את דרכו בהרי השומרון, דרך עמק יזרעאל, עמק זבולון ובסופו נשפך אל הים. לאורך כל זרימתו אפשר להגיע ולהנות ממסלולים ופארקים ששודרגו בשנים האחרונות מה שמספק לנו מסלולים בטבע לצד זרימת הנחל. הנחל אומנם ברובו מזוהם והרחצה בו אסורה בהחלט אך לנחל יש מספר נביעות: מעיין אלרואי ועין יגור או בשמה הנוסף עין סודות. הנביעה נובעת לצד שביל נחל הקישון שנסלל והוא מוביל את המטיילים לאורכו של הנחל. עין יגור נובע דרומית לכפר חסידים, ובחודש אוגוסט 2024 המעיין שופץ הוקמה כאן בריכה רדודה וצלולה. אם אתם מגיעים לעין יגור אל תצפו להיות כאן לבד, בעיקר לאחר שיפוץ המעיין פוקדים את המקום לא מעט מבקרים בעיר מכפר חסידים ורכסים.

דרכי הגעה לעין יגור

כדי להגיע אל המעיין ניתן לבחור בין כמה אפשרויות, ניתן להגיע ישירות עד למעיין עם הרכב או לצאת למסלולי הליכה שהם נגישים ברובם. אם בחרתם להגיע ברגל אפשר לשלב עם ההליכה אופניים או בימבות לקטנים, זה בהחלט מוסיף לחווית הביקור והטיול כאן. בנוסף, ההליכה היא בין עצי האקליפטוס כך שתפגשו לא מעט צל במהלך ההליכה.

מסלול הליכה קצר עם רכב אחד, הלוך חזור: למי מכם שרוצה לצאת למסלול הליכה, יש להחנות את הרכב בחניון מבואת כפר חסידים שנמצא בכניסה לשביל נחל הקישון. החניון נמצא בסוף רחוב נחל קדומים שמוביל למעבר אל קיבוץ יגור ושם תראו את החניון. לנקודה בוויז לחצו כאן. שביל זה הוא חלק מפארק העמקים ששודרג בשנים האחרונות. לאחר שחניתם את הרכב בחניון בו יש גם שולחנות פיקניק, נחצה את הגשר העובר מעל לנחל ומיד נראה את השלט השחור של רשות מקרקעי ישראל. משם יש לפנות מזרחה עם השביל שמתחיל בדרך עפר ומיד הופך נגיש. שביל זה יקח אתכם כ 2.2 ק”מ הליכה עד לנביעה ( 4.4 ק”מ הלוך חזור).

מסלול הליכה ארוך עם 2 רכבים: מתחילים את המסלול על פי ההסבר שתיארנו למעלה, ובמקום לחזור חזרה באותה הדרך ניתן להמשיך עם השביל הנגיש עד לצד השני של פארק העמקים. שם להחנות את הרכב השני שלכם בכניסה לטיילת עמק ומעיין אלרואי ומשם לצעוד מערבה כ 4 ק”מ לכיוון. סה”כ מסלול של כ 6.2 ק”מ. נקודה וויז לתחילת המסלול לחצו כאן. נקודת וויז להקפצת הרכב לסיום המסלול רשום בוויז: מעיין אלרואי.

הגעה עם רכב עד למעיין: למי מכם שמחליט להגיע עם הרכב יכול להגיע עד לנביעה. נכנסים לכפר חסידים, בפניה השנייה פונים לרחוב נחלת יעקב ומשם נוסעים כקילומטר וחצי עד להגעה כמעט לשער של כפר הנוער הדתי (בדרך תראו את סימון שביל ישראל). שם פונים ימינה מעט אחרי הבית עם השילוט “נחלת יעקב” (ראו תמונה מצורפת מטה) לכיוון השדות. נוסעים כקילומטר ישר לכיוון העצים ובסוף פונים שמאלה. מימינכם בשלב זה יהיה לכם שביל נגיש שנבנה כאן ועד מהרה תגיעו אל הנביעה. 

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

קיבוץ יגור והסליק הגדול – מסלול יגור – קיבוץ יגור הוא מבין הקיבוצים הגדולים בישראל, הוא נמצא בצד המזרחי של הר הכרמל וכאן נמצא הסליק הגדול של תנועת ההגנה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע אלוני אבא – שביל אלוני אבא – בין בסמת טבעון לבית לחם הגלילית תוכלו למצוא את שמורת הטבע אלוני אבא, יער מקסים עם שביל הליכה קליל, מעגלי ומתאים לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל ציפורי טחנת הנזירים – טחנת הנזירים שימשה בעבר כטחנת קמח והיו חיים בה בני המנזר הכרמליטי. מסלול נגיש על לטחנת הנזירים לצד נחל ציפורי שזורם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק העמקים – בצומת העמקים בכביש העולה לקריית טבעון קק’ל בנו פארק מקסים לאורך נחל הקישון. השביל העובר בסמוך לנחל הקישון ארוך ואפשר להתחיל אותו במספר מקומות שונים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

תחנת רכבת העמק ומעיין אלרואי – המעיין נובע לתוך בריכה מלאכותית שבמקור נוצרה כמקור להשקיה חקלאית בשנות ה 60. היום מדובר במעיין עם מים נקיים וראויים לרחצה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק הגשרים התלויים נשר – במורדותיו של הכרמל נמצא פארק נשר. נוף מרהיב ושני גשרים תלויים שהם אטרקציה נהדרת לטיול עם כל המשפחה. שני הגשרים נישאים מעל ערוץ הנחל בואדי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

הצניר בנחל כלח – שוויצריה הקטנה פארק הכרמל – את הטיול שלנו הפעם החלטנו לעשות בנחל כלח אל הצניר המדהים שנמצא בתוך שוויצריה הקטנה בחלקו הצפוני של הר הכרמל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי בית שערים – גן לאומי מקסים של רשות הטבע והגנים המלא במערות קבורה עתיקות – אטרקציה נהדרת עם הילדים – למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל אוהד – שביל סובב נופית הנקרא גם שביל אוהד לזכרו של אוהד זך ז”ל אשר נפל בלבנון – יש כאן נופים עוצרי נשימה מסלול מושלם לכל המשפחה – למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.