Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שביל נחל כפר חסידים – פארק העמקים

נחל קישון הוא נחל איתן שמתחיל את דרכו אי שם בהרי השומרון, חוצה את עמק יזרעאל, עמק זבולון ובסופו של דבר נשפך אל הים. לאורך כל זרימתו, מעמק יזרעאל ועד לים, ניתן להגיע וליהנות ממסלולים ופארקים ששודרגו בשנים האחרונות ומספקים לנו טבע מקסים לצד זרימתו של הנחל. אחד מהמקומות הוא שביל נחל כפר חסידים שהוא ההמשך של פארק העמקים – למידע על פארק העמקים לחצו כאן.

בין הרי הכרמל לישוב כפר חסידים שנמצא בעמק זבולון זורם לו חלקו האחרון של הקישון, איזור זה נקרא מפער הקישון – רגע לפני שהוא פוגש את הים. האיזור הזה אהוב במיוחד על חובבי שיטפונות שמגיעים לבקר כאן בימי החורף לאחר הגשמים, בעיקר כי זו נקודה נהדרת לצפות בזרימה המרהיבה של הנחל שהופכת עוצמתית יותר בתקופה הזו. בשאר ימות השנה תוכלו לצאת כאן למסלול הליכה מעגלי ומקסים ולהיות עדים למערכת אקולוגית של בתי גידול לחים המורכבת מצומח גדות ייחודי לקישון. המערכת בנויה מעופות כמו: ברווזים, ציפורי שיר. יונקים שונים כמו:נמיות, חזירי בר ותנים.

שביל נחל כפר חסידים הוא למעשה המשך של שביל קיים לאורך הקישון שמתחיל בפארק העמקים – למידע על פארק העמקים לחצו כאן. השביל מתחיל בחניון יום לזכרו של מאיר מקס בינט ז”ל שהיה איש מודיעין ישראלי שפעל ונתפס במצרים. בחניון יש ספסלי פיקניק כולל ספסלים נגישים, ומכאן יוצא המסלול החוצה את הגשר לכיוון מערב. המסלול מסומן עם חצים ירוקים על עמודי עץ ואורכו 2.5 ק”מ. חלקו של המסלול נגיש אם כי לאחר ימי הגשם המסלול יכול להיות בוצי. כדי להגיע לכאן תוכלו להגיע אל סוף רחוב נחל קדומים שמוביל למעבר אל קיבוץ יגור ושם תראו את החניון. לנקודה בוויז לחצו כאן.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

קיבוץ יגור והסליק הגדול – מסלול יגור – קיבוץ יגור הוא מבין הקיבוצים הגדולים בישראל, הוא נמצא בצד המזרחי של הר הכרמל וכאן נמצא הסליק הגדול של תנועת ההגנה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק הגשרים התלויים נשר – במורדותיו של הכרמל נמצא פארק נשר. נוף מרהיב ושני גשרים תלויים שהם אטרקציה נהדרת לטיול עם כל המשפחה. שני הגשרים נישאים מעל ערוץ הנחל בואדי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

הצניר בנחל כלח – שוויצריה הקטנה פארק הכרמל – את הטיול שלנו הפעם החלטנו לעשות בנחל כלח אל הצניר המדהים שנמצא בתוך שוויצריה הקטנה בחלקו הצפוני של הר הכרמל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי תל מגידו – ביקור בגן לאומי תל מגידו יקח אתכם אחורה בזמן אל מסע באחת הערים החזקות והחשובות בהיסטוריה. ויש גם אטרקציות לילדים. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

הר הקפיצה בנצרת – טיילת תצפית עם נוף עוצר נשימה בכניסה הדרומית של נצרת. יש כאן סיפור מעניין שווה לקרוא בלוחית הנמצאת ליד העץ בראש התצפית. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

עין יזרעאל וטיול תצפית על נוף הגלבוע – מעיין קסום בלב הגלבוע – מבין המקומות הפסטורלים שיש לאיזור הגלבוע להציע – למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מוחרקה – נקודת תצפית פנורמית משוגעת על כל איזור הגליל התחתון, עמק יזרעאל, עמק זבולון ועד מישור החוף באיזור חדרה – למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי בית שערים – גן לאומי מקסים של רשות הטבע והגנים המלא במערות קבורה עתיקות – אטרקציה נהדרת עם הילדים – למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל אוהד – שביל סוגג נופית הנקרא גם שביל אוהד לזכרו של אוהד זך ז”ל אשר נפל בלבנון – יש כאן נופים עוצרי נשימה מסלול מושלם לכל המשפחה – למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.