Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מהר הטייסים אל עין טייסים: מסלול בלב הרי ירושלים

בלב הרי ירושלים נמצאת שמורת טבע הר הטייסים. השמורה מציעה מספר  מסלולים כמו סובב הר טייסים ומסלול היורד מהפסגה היישר אל עין טייסים. עין טייסים הוא מעיין שנובע היישר אל בריכה קטנה והוא פעיל לאורך כל ימות השנה. הוא מספק מקור שתייה וחיים לחיות הבר וביניהם היחמורים הפרסיים שחיים בשמורה. בפסגת ההר בגובה של 795 מטר מעל פני הים הוקם אתר הנצחה מרשים וגדול לחללי חיל האוויר.

לצד החניה בפסגת ההר אפשר לראות גלעד גדול שניצב לזכרם של שישה טייסי חיל האוויר ואנשי הצוות שמטוסם התרסק במאי 1948. חלקי המטוס עדיין נמצאים כאן כחלק מהאנדרטה. בהמשך אפשר לראות את העמודים שעליהם כתובים שמות ההרוגים של חייל האוויר. רגע לפני שאתם מתחילים את אחד מהמסלולים מומלץ לראות את ריכוז עצי הקטלב שנמצאים בצד הצפוני של ההר, ואת נקודת התצפית בצד המערבי של ההר ממנה אפשר לראות את נחל שורק והרי ירושלים.

מסלול מהר הטייסים אל עין טייסים

המסלול המתואר כאן בהגדרתו הוא ברמת קושי בינונית עד קשה, בעיקר מהסיבה שמדובר על ירידה ועליה תלולה. את המסלול אנחנו מתחילים ברחבת החניה, משם יוצא סימון שבילים שחור. לאחר ירידה של כ 300 מטרים מגיעים אל צומת שבילים שחור אדום. המסלול האדום הוא סובב הר טייסים עליו מפורט בהמשך. בצומת זו אנחנו ממשיכים בירידה עם סימון שבילים שחור. לאחר 150 מטרים מגיעים אל צומת שבילים כחול שחור, כאן אנחנו עדיין ממשיכים עם השחור. לאחר כ 250 מטרים נוספים של ירידה מגיעים אל עין טייסים.

עין טייסים הוא מעיין קטן יחסית, והוא אחד המבוקשים שיש בהרי ירושלים בעיקר בזכות קרבתו לרכב. מי המעיין מתנקזים לבריכה צלולה שמספקת רענון מושלם בימים החמים. למי מכם שהגיע עם רכב אחד, חוזר את אותה הדרך הפעם במגמת עליה. למי מכם שמגיע עם 2 רכבים יכול לחסוך את הטיפוס חזרה מעלה ולהשאיר רכב בחניה של עין טייסים במרחק קצר ממנו.

כדי להגיע לחניה הקרובה ביותר לעין טייסים מבלי לצעוד מהפסגה יש לרשום בוויז: עין טייסים. 100 מטרים לפני הפניה אל קיבוץ צובה לבאים מכיוון כיכר הסטף ישנה פניה אל סימון שבילים ירוק. מרגע הפניה אתם נכנסים אל תחום השמורה, עד מהרה תגיעו אל צומת שבילים ירוק אדום, כאן פנו שמאלה המשיכו ישר עם הסימון הירוק. לאחר נסיע השל כ 2.8 ק”מ מגיעים אל צומת שבילים ירוק שחור, כאן נחנה את הרכב ועלה עליה קצרה עד למעיין.

תרצו להמשיך לטייל באיזור?

עין כרם – טיול בסמטאות השכונה הציורית של ירושלים – שכונת עין כרם נמצאת במערב ירושלים, במרחק של כ-20 דקות נסיעה ממרכז העיר. הביקור בשכונה המיוחדת מאפשר לכם לחוות טיול באווירה כפרית ורגועה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

קיפצובה – חוויה משפחתית מקפיצה – בתוך קיבוץ צובה תמצאו את פארק השעשועים קיפצובה. מעבר למתקנים שיש כאן עליהם נפרט בהמשך יש כאן את הנוף עוצר הנשימה של הרי ירושלים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

טיול מעגלי בסטף למשפחות – הסטף הוא מקום מעולה לטיול שמשלב נוף עוצר נשימה ואטרקציה. במהלך המסלול פוגשים מעיינות וגם ניקבה שניתן לזחול בתוכה והיא אטרקציה נהדרת לילדים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק עמק הצבאים – עמק הצבאים הוא אתר הטבע העירוני הגדול ביותר בישראל, העמק מקיף שטח של 250 דונם בלב העיר ירושלים. בפארק יש עדר של 30 צבאים שחי בו לאורך השנים, בנוסף יש כאן מגוון רחב של יונקים, ציפורים ועופות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עיר דוד ונקבת השילוח – גן לאומי עיר דוד, שנמצא בעיר ירושלים, נחשב לאתר ארכיאולוגי פופולארי אליו מגיעים מיליוני מבקרים מהארץ ומהעולם כאן יש את עיר דוד ונקבת השילוח. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין לבן -אזור הרי ירושלים הוא עשיר במעיינות יפים ומרעננים. אחד המוכרים ביותר הוא עין לבן, וזה כנראה בגלל קרבתו לגן החיות התנכ”י המפורסם, ממש 2 דק’ נסיעה מהפארק.  למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

אקווריום ישראל– אם אתם מחפשים אטרקציה לכל המשפחה, משהו מיוחד שלא תראו כמותו עוד במדינתנו קטנה ולא מבייש שום אטרקציה בינלאומית – זה המקום. בילוי מצוין במיוחד בימים החמים/קרים!  למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.
מערת הנטיפים – ליד בית שמש היא תופעת טבע מרשימה ויוצאת דופן שנוצרה במשך מיליוני שנים. טיול אל מעמקי המערה יגלה בפניכם עולם שלם שלא הכרתם.  למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.
מעיינות בירושלים – בפחות משעה נסיעה ממרכז הארץ מגיעים לאזור הרי ירושלים. אזור זה התברך בלא מעט נביעות ומעיינות קרירים ומיוחדים מאוד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.
שמורת הטבע נחל חלילים – נחל חלילים מספק לנו חוויה של טיול משפחתי וקליל בנוף מקסים. הטיול בנחל חלילים יוצא מבין השכונות של העיר מבשרת ציון.  למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.