Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גן לאומי עיינות תלם פארק הארזים והגשרים התלויים – פארק ירושלים

גודלו של פארק ירושלים הוא כ 15,000 דונם והוא כולל בתוכו ארבעה פארקים שכל אחד מהם מטרתו לשמר את ערכי הסביבה והמורשת של הרי ירושלים. עמק רפאים מדרום, נחל צופים ועמק הארזים מצפון ועמק מוצא ממערב. עמק הארזים שהוא חלק נכבד מפארק ירושלים מרכז בו לא מעט מקומות מעניינים לטיול – גשרים תלויים, משחקים בנויים מאבן, מסלולי הליכה ומעיינות.

בגן לאומי עיינות תלם, שנמצא בצידו הצפוני של פארק הארזים, נובעים מעיינות מנחל לוז ונחל שורק. שם המקום בשפה הערבית הוא עויון תולמא והמעיינות כאן שימשו את תושבי האזור מימי קדם. בגן תוכלו למצוא שרידים של חקלאות קדומה שכוללת מערכת השקיה מתקופת בית שני. מי המעיין המרכזי מוזרמים אל תוך בריכת אגירה גדולה, וניתן לראות כאן תעלה קצרה שמובילה את המים אל הבריכה הקטנה – מי המעיינות אסורים לשתייה ולרחצה. לאורך הגן לאומי תוכלו למצוא לא מעט ספסלי פיקניק ונקודות צל ולכן המקום מומלץ מאוד למי שרוצה לנוח ולערוך כאן עצירה.

לא רחוק מחניון עיינות תלם תוכלו להגיע אל גן שדה תלם –  משחקים באבן. מהחניון יוצאים שני שבילים: השביל אחד שאינו סלול יוביל אתכם אל מסלול מדהים של נחל חלילים ושביל נוסף שהוא מונגש לעגלות ואנשים עם מוגבלויות שיוביל אתכם אל פארק פסלי אבן המיוחד. בפארק מגוון משחקים העשויים אבן שכוללים מבחר המשחקים נוסטלגיים של פעם. לצד כל משחק תוכלו למצוא הסבר על המשחק ואת חוקיו: יש כאן משחקי דמקה, מחבואים, לוחות ענק שבהם אתם השחקנים בלוח ועוד. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: גן לאומי עיינות תלם.

אם תמשיכו כ 1.5 ק”מ בדרך הסלולה שמאלה, בסימון שבילים ירוק לבן, תגיעו אל האנדרטה לזכר אסון התאומים שארע ב 11 בספטמבר בארצות הברית . קק”ל הקימה את האנדרטה בראש הר הצופה על עמק הארזים ונחל שורק. במרכז כיכר האבן תמצאו פסל מתכת שגובהו תשעה מטרים והוא עשוי בדמות דגל ארצות הברית. בחלון זכוכית שבבסיס הפסל ישנו חלק פלדה משרידי אחד ממגדלי התאומים שהועבר הנה על ידי עיריית ניו יורק לצורך הקמת האנדרטה. יש כאן לוחות זיכרון עם שמות הנספים מתוכם 5 ישראלים, סך הכל נספו באסון 2,974 בני אדם. אם תרצו להגיע ספציפית לאנדרטה תוכלו לרשום בוויז: אנדרטת התאומים ירושלים.

מכאן תוכלו להמשיך דרומה כ 1.7 ק”מ להגיע לפארק הגשרים התלויים וגן המשחקים של עמק הארזים. מדובר על חוויה אדירה לילדים (ולא רק) תמצאו כאן: נדנדות, מתקני שעשועים, ארגז חול, מסלול חבלים, אומגות, מסלול חבלים, 2 גשרים תלויים. בנוסף יש כאן לא מעט שולחנות פיקניק. מקום מצוין לסיים את הטיול בכל פארק עמק הארזי. אם תרצו להגיע ספציפית לגשרים התלוים ולגן שעשועים תוכלו לרשום בוויז: פארק עמק ארזים גשרים/חבלים.

רוצים עוד הצעות לטיול באזור הזה?

שמורת הטבע מי נפתוח ליפתא – בצד המערבי של העיר ירושלים במדרון היורד אל נחל שורק ישנו כפר נטוש ושמו ליפתא. הכפר הוא חלק מתוך שמורת טבע ליפתא או בשמה הנוסף מי נפתוח. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

אנדרטת חטיבת הראל בהר אדר בגבעת הרדאר – אנדרטת חטיבת הראל בהר אדר בגבעת הרדאר היא אתר ההנצחה המרכזי לזכרם של לוחמי חטיבת הראל. האנדרטה ממוקמת בישוב אדר שנמצא במועצה מקומית הר אדר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי תל גזר– אם אתם חובבי היסטוריה ועתיקות, נמליץ בחום לא לפספס את הטיול בגן לאומי תל גזר. בסמוך ליישוב כרמי יוסף תוכלו לחזור אחורנית בזמן אל עתיקות שנמצאו כאן החל מהתקופה הכלקוליתית ועד לתקופה הרומית. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מסלול הסטף הר איתן –  בסטף יש כמה מסלולי טיול ברמות קושי שונות. במהלך המסלול אותו אנחנו עשינו פוגשים מעיינות וגם ניקבה שניתן לזחול בתוכה והיא אטרקציה נהדרת לילדים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע נחל חלילים – נחל חלילים מספק לנו חוויה של טיול משפחתי וקליל בנוף מקסים. הטיול בנחל חלילים יוצא מבין השכונות של העיר מבשרת ציון. ממש בין הבתים ובצמוד לעיר הרועשת ישנה פיסת טבע פסטורלית ויפהפייה שמספקת לנו טיול בין נופים, פריחה, מערות חלילים מיוחדות ועוד, וכל זה  במסלול שמתאים לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי עין חמד – בדרך העולה אל ירושלים נמצא הגן הלאומי עין חמד. בין תעלות והבריכות שנחל כסלון יוצר כאן תוכלו למצוא מסלולי טיולים קצרים ונחמדים עם המון צל לצד הסיטוריה ומורשת. למידע מלא על המקום ודרגי הגעה לחץ כאן.

מאגר וסכר בית הזית – אגר בית זית הוא אגם מלאכותי באזור הרי ירושלים, ליד ישוב בית זית, והוא חלק מערוץ נחל שורק. האגם מתמלא במים בעונת החורף לאחר הגשמים. מדובר באגם מים מרשים שסביבו נולדו אטרקציות בילוי שונות וניתן גם לצאת לטיול רגלי במסלול שקיים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע מערת הנטיפים –מערת הנטיפים ליד בית שמש היא תופעת טבע מרשימה ויוצאת דופן שנוצרה במשך מיליוני שנים. טיול אל מעמקי המערה יגלה בפניכם עולם שלם שלא הכרתם. בסמוך לעיר בית שמש בלב יער ארצות הברית, בדרך נוף מפותלת נמצאת מערת הנטיפים, המוכרת גם בשמה מערת שורק, אחת מתופעות הטבע המיוחדות בעולם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.