Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שביל הארז: טיול מעגלי ביער ירושלים

בלב העיר ירושלים, בסמוך להר הרצל, הוקם שביל הארז. הטיול בשביל הארז הוא טיול קל ויפהפה, שבמהלכו תכנסו אל תוך היער הקסום ותקבלו תצפית אל נופי ירושלים המרשימים. אורכו של השביל הוא כ 3 ק”מ, מעגלי, והוא מסלול נהדר שמתאים גם למשפחות. הטיול כאן מומלץ מאוד בעונות החורף ובאביב, מאחר ובעונות אלו נוספת ליופיו של המסלול שלכת צבעונית מרהיבה ופריחה מגוונת שתקשט לכם את הדרך. 

שביל הארז מסומן לכל אורכו בסימון שבילים כחול הוא עובר בתוך חורש טבעי, חניוני יום, טרסות מרשימות בגן אוסטרליה ובעיקר נוף יער ירושלים. המסלול מתחיל לצד פינת הנצחה לזכרו של אילן חלימי שנרצח בשנת 2006 בצרפת וקיר הנצחה לתורמים מאוסטרליה בגן אוסטרליה. כאן בכניסה גם תוכלו ליהנות מספסלי פיקניק ומספר מתקני שעשועים לקטנים.

השביל נקרא “שביל הארז” על שם העץ שדוד בן גוריון נטע כאן בשנת 1958, אך עם השנים השביל קיבל את שמו המלא “דור בארז” על שמו של דור כהן שנהרג בעת טיול בגיאורגיה ומשפחתו שיקמה את השביל. מגן אוסטרליה מתחילים לטפס במדרגות וממשיכים במגמת עליה עד לחניון גמלאי קק”ל – חניון נהדר למי מכם שמחפש לעצור לפיקניק לצד עצי בוסתן, עצי ארז וכרם זיתים. כאן ישנה מערה קטנה שממנה יוצא מסלולון קצרצר אל ספסל נוף – אל תפספסו.

בהמשך השביל הכחול מגיעים אל “ארז בן גוריון” שביל קצר הפונה שמאלה אל העץ שדוד בן גוריון נטע. מכאן ממשיכים עם השביל הכחול לאחר חצית הכביש הראשי מגיעים אל מתקני שעשועים לילדים, מתקני ספורט, חניון יום “חניון אונטריו” ובעונה תמצאו כאן פריחה משגעת. מכאן ממשיכים עם השביל הכחול כאשר משמאלנו נמצא נחל רבידה עד להגעה חזרה לגן אוסטרליה. כדי להגיע לכאן תוכלו ללחוץ כאן לנקודת וויז. מחנים בסוף רחוב פרחי חן לצעד שילוט אין כניסה. שם הולכים ברגל דקות בודדות עד להגעה לגן אוסטרליה ותחילת המסלול.

תרצו להמשיך לטייל באיזור?

הר הרצל – הר הרצל שנמצא בצד המערבי של ירושלים נקרא על שם בנימין זאב הרצל, כאן תוכלו למצוא את קברם של מנהיגי המדינה לדורותיה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם בלב העיר ירושלים ישנה פנינת טבע אמיתית גן בוטני מדהים ומושקע שאסור לפספס עם מגוון רב מאוד של פרחים וצמחים מיוחדים. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק עמק הצבאים – עמק הצבאים הוא אתר הטבע העירוני הגדול ביותר בישראל, העמק מקיף שטח של 250 דונם בלב העיר ירושלים. בפארק יש עדר של 30 צבאים שחי בו לאורך השנים, בנוסף יש כאן מגוון רחב של יונקים, ציפורים ועופות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

טיול מעגלי בסטף למשפחות – הסטף הוא מקום מעולה לטיול שמשלב נוף עוצר נשימה ואטרקציה. במהלך המסלול פוגשים מעיינות וגם ניקבה שניתן לזחול בתוכה והיא אטרקציה נהדרת לילדים. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

עין לבן – אזור הרי ירושלים עשיר במעיינות יפים ומרעננים. אחד המוכרים הוא עין לבן, וזה כנראה בגלל קרבתו לגן החיות התנכ”י המפורסם. במרחק 2 דק’ נסיעה מגן החיות תגלו שתי בריכות מים מרעננות. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

אקווריום ישראל – מרכז מבקרים ענק שבו תצאו לטיול בין האקווריומים הענקיים ותיחפשו למגוון המינים של החיים במים מרחבי העולם. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.
 
מערת הנטיפים – תופעת טבע מרשימה ויוצאת דופן שנוצרה במשך מיליוני שנים. טיול אל מעמקי המערה יגלה בפניכם עולם שלם שמתקיים בתוכה. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.
 
מעיינות בירושלים – אזור שהתברך בלא מעט נביעות ומעיינות קרירים ומיוחדים מאוד. כאן תמצאו רשימה של כמה מהמעיינות היפים והצלולים באזור עיר הבירה של ישראל. לרשימה ופירוט דרכי הגעה לחצו כאן.
 
שמורת הטבע נחל חלילים – בצמוד לעיר הרועשת ישנה פיסת טבע פסטורלית ויפהפייה שמספקת לנו טיול בין נופים, פריחה, מערות חלילים מיוחדות ועוד, וכל זה  במסלול שמתאים לכל המשפחה. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.