Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עין חניה – נחל רפאים

בהרי ירושלים תוכלו למצוא את אחד המעיינות המוכרים שיש – עין חניה. עין חניה מוכר בעיקר כאתר ארכיאולוגי, אך בשנים האחרונות הוא עבר שיפוץ נרחב על ידי רשות הטבע והגנים והוסדרו בו בריכות רחצה מהתקופה הביזנטית, אמות מים משוחזרות שמובילות את המים אל הבריכות ושיקום טרסות בהן ניטעו עצי בוסתן. כיום עין חניה מאפשר לנו לצאת לטיול נוח המשלב בריכות מים לצד ארכיאולוגיה מרשימה. 

עין חניה – נחל רפאים

עין חניה הוא מעיין נקבה, המים זורמים באמת מים היישר אל הבריכה העליונה שהיא רדודה ומתאימה לרחצה. למי מכם שאמיץ מספיק יכול להיכנס אל תוך הנקבה התת קרקעית שאורכה 9 מטרים מהמעיין ועד לבריכה. לצד הבריכה יש שרידי מבנה ששימש ככל הנראה כבית מגורים, שרידי שדרת עמודים שאת הבסיס שלהם אפשר לראות היטב. בהמשך אפשר לראות את מזרקת המים “הנימפאון” מהתקופה הרומית.

משם אפשר להמשיך לבריכת האגירה הנוספת שגובה המים בה הוא כ-1.3 מטרים ואפשר לרחוץ גם בה. אתר עין חניה נחשב למקום קדוש למאמיני הכנסייה הארמנית והאתיופית. טרם הביקור במקום מומלץ להיכנס לאתר של רשות הטבע והגנים ולהתעדכן בעדכונים חשובים – לאתר לחצו כאן. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: עין חניה. קרדיט על הצילום יאיר שוהם – לדף האינסטגרם של יאיר לחצו כאן.

תרצו להמשיך לטייל באיזור?

פארק עמק הצבאים – עמק הצבאים הוא אתר הטבע העירוני הגדול ביותר בישראל, העמק מקיף שטח של 250 דונם בלב העיר ירושלים. בפארק יש עדר של 30 צבאים שחי בו לאורך השנים, בנוסף יש כאן מגוון רחב של יונקים, ציפורים ועופות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין לבן -אזור הרי ירושלים הוא עשיר במעיינות יפים ומרעננים. אחד המוכרים ביותר הוא עין לבן, וזה כנראה בגלל קרבתו לגן החיות התנכ”י המפורסם, ממש 2 דק’ נסיעה מהפארק. אם תגיעו בזמני חופשות או סופי שבוע, אתם כנראה ממש לא תהיו פה לבד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

אקווריום ישראל – בילוי מצוין במיוחד בימים החמים/קרים! התמחות האקווריום הוא בשימור בתי הגידול והסביבה הימית של ישראל ומטרתו העיקרית היא שמירה על הטבע. באתר האקווריום תטיילו בתוך עולם המים המרתק, בין אקווריומי ענק ומינים רבים של החיים במים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.
 
מערת הנטיפים – טיול אל מעמקי המערה יגלה בפניכם עולם שלם שלא הכרתם. האתר נחשב לאחת מתופעות הטבע המיוחדות בעולם, שנוצרה במשך מאות אלפי שנים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.
 
מעיינות בירושלים – במרחק נסיעה של פחות משעה ממרכז הארץ מגיעים לאזור הרי ירושלים. אזור זה רווי בנביעות מים ומעיינות קרירים. הנה כמה מומלצים מביניהם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.
 
שמורת הטבע נחל חלילים – מבין הבתים, לצד העיר הרועשת, ישנה פיסת טבע פסטורלית ויפהפייה שמספקת לנו טיול בין נופים, פריחה, מערות חלילים מיוחדות ועוד. וכל זה  במסלול שמתאים לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.