Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יער לביא צומת גולני

ממזרח למחלף גולני ניטע על ידי קק”ל יער לביא. ביער ישנם חניוני יום לשימוש המטיילים ובלב היער ישנו מרכז שדה חינוכי שבו מתקיימות פעילויות חינוכיות  לקבוצות. יער לביא הופך למוקד עלייה לרגל של המוני מטיילים במיוחד בתקופה שבו הוא מתקשט באלפי רקפות שמכסות את רובו ויוצרות מראה מרשים מאוד. 

ביער יש מספר חניוני יום לטובת המטיילים עם ספסלי פיקניק מוצלים, ולכן הוא נחשב למקום נהדר לפיקניק או לעצירה קצרה בטבע. את פריחת הרקפות המרשימה ביער לביא תוכלו לפגוש אחרי הגשמים, לרוב לקראת סוף הסתיו ובתחילתו של החורף. בתחומו של יער לביא עוברת דרך הבשורה או בשמה הנוסף שביל ישו: מסלול טיול בצפון ישראל שאורכו כ- 65 ק”מ והוא עובר בין אתרים משמעותיים בחייו של ישו.

3 חניוני יום בתחומו של יער לביא:

  • חניון לביא – חניון נופש פעיל: החניון הגדול ביותר ביער שבו תמצאו ספסלי פיקניק, גן שעשועים לילדים, אמפיתאטרון, עצי אלון ובתקופת הפריחה תפגשו גם את הרקפות שפורחות כאן במרבדים גדולים ומרשימים.
  • חניון פלוגת הסיור 288: חניון קטן יותר שבו יש שני שולחנות פיקניק. בחניון סלעים רבים שעל חלקם תראו הנצחה של חללי פלוגת הסיור 288. גם כאן בתקופת הפריחה שלאחר הגשמים (לרוב בסוף דצמבר-ינואר), אתם תמצאו מרבדים של מאות רקפות בשלל צבעים – סגול, לבן וורוד.
  • חניון דרום אפריקה: בתוך חורשת עצי הפיסטוק תמצאו חניון קטן עם ספסלי פיקניק – בתקופת השלכת הוא אחד החניונים היפים שיש! 

יער לביא קרוי על שם היישוב היהודי לביא שהיה כאן בתקופות המשנה והתלמוד. ביער ניתן לראות מגוון גדול של עצים שניטעו בו כמו עצי אורן, ברושים, אקליפטוסים ועוד. בנוסף ישנה חלקת עצי זית שנותרה כאן מתקופות קודמות. עם השנים נפגעו חלקות ביער וקק”ל ביצעה חידוש של הנטיעות, ועד היום כערכים כאן מבצעי נטיעה ביער. מדי שנה, בחג ט”ו בשבט, קק”ל מקיימת ביער לביא אירועי נטיעות, ובתקופת המסיק גם פעילות מסיק זיתים. מומלץ לבקר באתר הרשמי של קק”ל לעדכונים על אירועים אלו. 

ליער לביא יש מספר כניסות: הצד הדרומי ייקח אתכם אל חניון לביא. הכניסה הצפונית, בסמוך לכניסה לקיבוץ לביא, תוביל אתכם אל שני חניוני היום – חניון פלוגת הסיור 288 וחניון דרום אפריקה. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: יער לביא. 

רוצים להמשיך לטייל באיזור? הנה כמה המלצות:

דרך נוף יער בית קשת– יער בית קשת משתרע על פני 25 אלף דונם והוא יער מאוד מיוחד ויפה שבתחומו עוברת דרך נוף עבירה לכל רכב הכוללת עצירה בנקודות עניין שונות. למידע ודרכי הגעה לחצו כאן.

מצפור נטופה – לאחר סיום סלילת כביש 65 נפתח מצפור נטופה למבקרים. מהמצפור ניתן לראות את חלקה המזרחי של בקעת נטופה – תצפית עוצרת נשימה! לפרטים נוספים לחצו כאן.

עין קאזאן עין חיזר – מעיין בכפר כמא אל מול נופי הר התבור, בשנים האחרונות המקום עבר שיפוץ והפך ליעד אטרקטיבי למטיילים וחובבי מעיינות. למידע ודרכי הגעה לחצו כאן.

מעיין בשביל החמישה – אם אתם מחפשים מקום שקט, באווירת טבע רגועה עם מקור מים לימים חמים ופיקניק לצידם, זה המקום בשבילכם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

נופארק – הפארק העירוני בנוף הגליל – במהלך שנת 2021 נפתח הפארק העירוני של נוף הגליל. מדובר בפארק ענק עם מרחבים גדולים שמטרתו להוות אטרקציה ואתר פנאי לבילוי עם כל המשפחה. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

הר הקפיצה – בכניסה לעיר נצרת עומד לו הר עם תצפית עוצרת נשימה על כל העמק – למידע ודרכי הגעה לחצו כאן. 

יער שוויץ – יער שוויץ צופה אל הכנרת ממספר נקודות תצפית מרהיבות, ויש בו גם חניוני יום, מסלולי טיול ורכיבה – למידע מלא על המקום לחצו כאן.

גן לאומי חמת טבריה – פארק מסודר של רשות הטבע והגנים ובו מספר בריכות חמות אליהן תוכלו להכנס עם הילדים – למידע מלא על המקום לחצו כאן.

עיינות ציפורי – מעיין צלול ומרענן שכדאי לכם להכיר. פינת חמד קטנה לצד מים שזורמים כאן בפינה המפתיעה הזו. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

העיר נצרת – נצרת הינה עיר מרתקת לטיול מיוחד שבו תוכלו לטייל בין הכנסיות הגדולות ולהכיר את הסיפור שמאחורי העיר. למידע על טיול בעיר נצרת ונקודות עניין לחצו כאן.

רוצים המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחצו כאן.