Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דיר עזיז ומעיין עין כנף

עין כנף הוא מעיין הזורם אל 3 בריכות בעומק שונה שנמצאות למול נופי הגולן המרהיבים במקום שהיה בעבר כפר סורי עתיק, מדובר בפיסה היסטורית במיקום יפהפה עם נוף עוצר נשימה. דיר עזיז הוא כפר סורי נטוש שנבנה על חורבות ישוב יהודי מתקופת התלמוד ובו ניתן לראות שרידי בית כנסת, בית בד ואת המעיין המדהים הזורם כאן – עין כנף. 

בשנת 1998 בוצעו חפירות ארכיאולוגיות במקום והם חשפו את בית הכנסת היהודי מהמאה הרביעית לספירה. בעקבות רעידת אדמה שפקדה את האיזור בשנת 749 לספירה, בית הכנסת נפגע אך בניגוד לאתרים אחרים ברמת הגולן החיים במקום נמשכו כמאתיים שנה לאחר רעידת האדמה. בבית הכנסת התגלה מבנה עמודים מלבני, המכונה בזיליקה בגובה שתי קומות. בטיול שלכם כאן תוכלו לעלות אליו ולראות את שרידי המקום. בסמוך לבית הכנסת העתיק נמצא מעיין דיר עזיז (עין כנף) שהוא מעיין הזורם כל השנה ל-3 בריכות בטון בעומק שונה כאשר העמוקה מבניהן היא בעומק של כ- 1.2 מטר. כל הבריכות מקבלות את המים מהמעיין הסמוך. את הבריכות בנו חברי מושב כנף לטובת המטיילים הפוקדים את האזור. בשנת 2007 שיפצו את האזור כולו לזכר חברם אשי נוביק ז”ל שנפל במלחמת לבנון השנייה.

לצד בריכות עין כנף יש שפע של מקומות חנייה וגם מקומות חנייה לטובת הנכים שהן קרובות יותר למעיין, כך שמדובר בהליכה של כמה מטרים בודדים מהרכב. במקום יש מרפסת תצפית עם נוף עוצר נשימה אל הרי דרום רמת הגולן ובנוסף יש כאן ספסלי פיקניק וצל תחת עצי האקליפטוס. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז : עין כנף מעיין כנף והוא יוביל אתכם עד לכאן. נוסעים בכביש 808 עד לצומת המובילה לכביש 869 (אם מגיעים מצפון זה אחרי גן לאומי גמלא ואם באים מדרום הצומת נמצאת אחרת חיספין). בכביש 869 פונים שמאלה אל כנף ממשיכים ישר אך לא נכנסים אל הישוב פונים שמאלה בשער הצהוב באיזור התעשיה – שם נוסעים בכביש עפר המוביל אותנו עד למעיין. 

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

טיול מעיינות בדרום רמת הגולן – לשמחתנו רמת הגולן שופעת במעיינות מלאים כל ימות השנה. כאן תוכלו למצוא את המסלול המלא לבקר בכל המעיינות האלו. למידע מלא לחץ כאן.

שמורת הטבע גמלא – בואו לראות את המפל הגבוה ביותר בישראל לצד נופים עוצרי נשימה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק קצרין – בסמוך לקצרין ישנו פארק שבשבנים האחרונות קיבל שדרוג מומלץ לבקש לצורך פיקניק או טיולים קצרים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין קשתות – אתר היסטורי שחובה על כל אחד מאיתנו לבקר בו לפחות פעם אחת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל אלי כהן – שביל שהוקם לזכרו של גיבור ישראל אלי כהן. למידע מלא על השביל ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.