Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

צוהר למרחב טיילת נגישה במצפה רמון

בצד הדרום מערבי של העיר מצפה רמון הוקמה טיילת “צוהר למרחב”. מדובר על טיילת נגישה במלואה המציעה למטיילים בה נקודות תצפית על נופי בראשית, חיבור בין מצפה רמון אל המדבר, פינות ישיבה מוצלות, גן משחקים קטן ובסופה חניון פיקניקים מושקע תחת הכותבת “שפת מדבר”. אם הגעתם למצפה רמון אל תפספסו את הפנינה שהוקמה כאן במבואה לאגן נחל צין.

“צוהר למרחב” במצפה רמון במצפה רמון שוקם והונגש בעת האחרונה בפרויקט שיקום באמצעות הקרן לשמירה על שטפים פתוחים, בשיתוף מועצה מקומית מצפה רמון ורשות ניקוז ים המלח. במסגרת הפרויקט שוקם ערוץ נחל שהפך אתר להשלכת פסולת בנין והוקם פארק אקסטנסיבי שמחבר בין מרחבים עירוניים והשטח הפתוח הסובב, פיתוח המבואה המערבית מנצל ומשקם שטח שנפגע משפיכה רבת שנים של עודפי עפר אל הוואדי, בין שולי הישוב לבין חורשה נטועה.

אורכה המלא של הטיילת כ 400 מטרים בלבד, היא יורדת מרחוב עין זיק בצורה מפותלת בין נקודות ישירה, בדרך אפשר לראות את הר גמל המרשים. בסוף הטיילת מגיעים אל חורשת פיקניק. החורשה נמצאת בכניסה לרחוב שפת מדבר שנמצאת בכיכר המערבית האחרונה ברחוב שדרות דוד בן גוריון. שם נמצא מתחם פיקניק עם המון צל וספסלי פיקניק ובנוסף תוכלו לצאת כאן לסיור קצר ונגיש המסביר על אגן נחל צין שעובר כאן, על החיות, הצומח והסביבה.

אגן נחל צין ראשיתו בשיפולי מצפה רמון והוא בסופו של דבר נשפך לים המלח, אורכו של נחל צין הוא כ 125 ק”מ ולאורכו ישנם מעיינות, גבים, בורות ומאגרי מים שהשיטפונות ממלאים בחורף. במתחם תוכלו לפגוש דגם גדול של אגן נחל צין ובו ניתן לראות דגמים של הרכסים שיוצרים כאן שלושה קמרים באגן הנחל: קמר חתירה בצפון, קצר חצרה במרכז וקמר מחמל בדרום. מדובר על פעילות גיאולוגית שיצרה בלב הרכסים שני מכתשים: מכתש ירוחם שנקרא גם המכתש הגדול ואת מכתש חצרה שנקרא גם הקטן.

במתחם תוכלו להנות מהשילוט המסביר על הפריחה באגן צין. תמיד מפתיע לראות פריחה במדבר אבל ממש כאן בשוליים המערביים של מצפה רמון ישנה חורשת אורנים ששמה הנוסף הוא “יער הדובים”. החורשה הזו היא חלק מאגן הניקוז של נחל צין ובחורף פורחים סביבה המון פרחי בר כמו צבעוני המדבר וצבעוני הססגוני – בעקבות הפריחה הזו המדבר נצבע אדום. בנוסף יש כאן שילוט מדהים המסביר על עקבות החיות שכאן כמו: צבוע מפוספס, זאב ערבי, צבי המדבר, יעלים, פראים ועוד. כדי להגיע לתחילת הטיילת תוכלו לרשום בוויז: רחוב עין זיק 36. כדי להגיע ישירות עד לחורשת הפיקניק “שפת מדבר” לנקודת וויז לחצו כאן.

תרצו להמשיך לטייל באיזור?

חוות האלפקות – חוות האלפקות נמצאת באחד המקומות היפים ביותר בארץ, קרוב למכתש במצפה רמון.בחווה יש כמובן, אלפקות וגם לאמות שמקורן מדרום. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מצפור ברק ועמיחי – במצפה רמון על כביש 40 היורד לכיוון מכתש רמון דרך מעלה העצמאות, הוקם מצפור ברק ועמיחי לזכרם של האחים שנפלו בעת שירותם הצבאי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

אתר אבן רוח מים והמנסרה  -שני אתרים שמציגים תופעות גיאולוגיות מרשימות והן אטרקציה מקסימה לילדים. הם נמצאים במרחק 10 דק’ נסיעה ממכתש רמון ופחות מ-5 דק’ נסיעה אחד מהשני. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי צבעי מכתש רמון – בתוך מכתש רמון יש המון אפשרות למצוא הוכחות לתופעות גיאולוגיות מרתקות אחד האיזורים לראות את התופעות האלו הוא ציר הנסיעה בגן לאומי צבעי רמון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

כרם רמון – משנת 2010 הכרם קיים והוא הגדול ביותר בנגב. גודלו 650 דונם והוא נמצא צפונית למצפה רמון, כמה דקות נסיעה בלבד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מרכז המבקרים מכתש רמון – על שפת מצוק מכתש רמון ממוקם מרכז המבקרים המיוחד הזה שמספר את סיפור האסטרונאוט הישראלי הראשון אילן רמון ז”ל ומציג גם את יופיו המרהיב של המכתש. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
 

עין ירקעם -עין ירקעם נמצא למרגלות המכתש הגדול שבמצפה רמון והוא מעיין שזורמים בו מים לאורך כל השנה. בקיץ מזינים אותו מי המעיין ובחורף השטפונות אשר ממלאים את הגב.  למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מצפור ליפא גל פארק חרותות הסלע – מצפור ליפא גל נמצא באזור הר הנגב, בהר מחיה, והוא בגובה של 600 מ’ מעל פני הים. המצפור הוקם לזכרו של ליפא גל אשר היה איש קק”ל במשך רוב שנות חייו ונהרג בתאונה מצערת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

אגם פארק ירוחם -אגם ירוחם הוא מאגר מים גדול שנוצר על ידי בניית סכר בערוץ נחל רביבים. המאגר מתמלא על ידי מי שיטפונות ולצידו פארק פיקניקים ענק. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מצפה רמון – גן הפסלים – הדרום הוא האהוב עלינו מבין אזורי הארץ, יש בו נופים עוצרי נשימה שלא ניתן להישאר אדיש אליהם אחד מהמקומות לחוות את עוצמת המדבר הוא ללא ספק גו הפסלים שנמצא על שפת מכתש רמון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.