Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קניון עדה – מסלול עם סולמות ויתדות בנגב

בחלקו הדרומי של הנגב מזרחית לכביש 40 ישנו מסלול בקניון חולי אדום מדהים – קניון עדה (מאוד מזכיר בחלקו את הקניון האדום בהרי אילת). את המסלול אפשר לצלוח במספר אורכים שונים, הקצר מבינהם אורכו הוא 3 ק”מ בלבד והוא מסומן בסימון שבילים כחול ואז שחור. המסלול מתאים לכל הגילאים אם כי צריך לקחת בחשבון שיש בו מעבר בסולם שגובהו בערך 6 מטרים ועוד אחד נמוך יותר, דרגיות בגובה 2 מטרים ובחלקים צרים המתפתלים בתוך הקניון.

כמה דברים שחשוב לדעת לפני היציאה למסלול:

  • המסלול עובר בתוך שטח אש פעיל ולכן יש צורך בתיאום מראש מול פיקוד דרום לפני ההגעה 09-9902926/7, יש לציין בפני פיקוד דרום את המיקומים הבאים: דרך אדומה לרכב בנחל פארן 19160 ושביל רגלי כחול קניון עדה 17581.
  • שביל הגישה אל המסלול עביר לרכב גבוה או 4*4. במידה ואתם מגיעים עם פרייבט תוכלו להחנות בכניסה לשביל הגישה ולהוסיף למסלול שלכם עוד כ 4 ק”מ, של הליכה בשביל הג’יפים, בתחילה או בסיום המסלול תלוי באיזה כיוון אתם בוחרים.
  • אין להיכנס למסלול בעת התראות על שיטפונות.
  • המסלול לא מתאים לימי הקיץ החמים.
  • לא ניתן להיכנס למסלול עם מנשא בגלל הקטעים הצרים, הסולמות והיתדות. מתאים לילדים מורגלי הליכה בלבד.
  • ניתן לעשות את המסלול מאיזה כיוון שתבחרו אבל ההמלצה היא להיכנס מהכניסה הראשית מסימון שבילים כחול ובכך תהיו במגמת טיפוס ועליה על הסולמות והיתדות. הרבה יותר בטוח, נוח ויפה!

קניון עדה - מסלול מעגלי ארוך

המסלול המתואר כאן מתאים למי שמגיע עם רכב פרטי עד לחניה הראשונה. לאחר שנכנסנו מכביש 40 לכביש הגישה שמסומן בסימון שבילים אדום (17580) ניסע כ 1.6 עד לנקודה חניה בה גם תראו צומת סימון שבילים של האדום עם הכחול. מכאן נתחיל לצעוד מערבה עם סימון שבילים האדום על דרך הג’יפים כ 2.6 ק”מ הליכה עד לכניסה הראשית. כאן שוב נגיע לצומת סימון שבילים אדום כחול רק שהפעם נפנה עם הכחול שמאלה ושם נראה את השלט של רשות הטבע והגנים.

מכאן נתחיל לצעוד ולאחר כ 150 מטרים נגיע אל צומת סימון שבילים כחול שחור. למי שעושה את המסלול המעגלי יסיים אותו כאן כאשר יחזור עם השחור, אנחנו נמשיך לצעוד הפעם על הכחול שיוביל אותנו אל תוך קניון עדה. בתוך הקניון בין סולמות, יתדות ונופים מטריפים נצעד כ 1.4 ק”מ עד לצומת סימון שבילים כחול שחור, גם כאן נמשיך לצעוד עם הכחול. חלק זה של ההליכה אורכו 2.9 ק”מ על סימון שבילים כחול שיוביל אותנו אל צומת סימון שבילים אדום כחול ושם הרכב ממתין לנו.

קניון עדה – מסלול מעגלי קצר

נצעד כ 150 מטרים ועד מהרה נגיע אל השילוט של רשות הטבע והגנים שמקבל את פנינו בכניסה לקניון. מרגע כניסתכם אל תוך קניון הוא הולך ונהיה צר עוד יותר ועוד יותר, ולאחר מספר דקות של הליכה נגיע אל הסולמות, הדרגיות סה”כ נצעד בקטע בסימון שבילים כחול כ 1.4 ק”מ. עד מהרה תמצאו עצמכם מחוץ לנקיק הולכים על קו רכס ההר, אם נדהמתם מהיופי של קניון עדה תדהמו מהיופי שתראו כאן בהליכה על רכס ההר. מכאן תוכלו לקבל תצפית נהדרת על הר כרכום, נחל ערוד וגם על נחל פארן. למעשה אתם נמצאים במגמת ירידה עד למפגש עם סימון שבילים שחור המפנה אתכם ימינה (שימו לב לא לפספס אותו). כאן נפנה עם השחור שיוביל אותנו חזרה אל תחילת המסלול. על השחור נצעד כ 1.8 ק”מ שעד מהרה יוביל אותנו לסיום המסלול וחזרה לרכב שמחכה לנו.

כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: כחול – קניון עדה. לבאים מכביש 90 יש לנסוע כ 11.2 ק”מ בכביש מספר 13 עד לצומת הדרכים ציחור מפגש עם כביש 40. מצומת ציחור יש להמשיך צפונה עם כביש 40 עוד 11.2 ק”מ עד לצומת דרכים בה מצד אחד נראה את חניון לילה אשלים וצד שמאל נראה את כביש העפר מסומן סימון שבילים אדום לכיוון נחל פארן. לאחר 200 מטרים של נסיעה בכביש עפר, תגיעו לתחילת המסלול הארוך (אדום וכחול), או 4 ק”מ בג’יפ אל המסלול הקצר, מסומן בכחול, ממש בכניסה לקניון (ליד השלט).

תרצו להמשיך לטייל באיזור?

שמורת טבע נחל עשוש – נחל ברק – טיול בקניון בין סולמות – בצפון הערבה ישנה שמורת טבע בשם נחל עשוש והיא מבין השמורות הגדולות שיש במדינת ישראל. יש בה לא מעט מסלולים שונים אחר המוכרים הוא נחל ברק. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

חוות האנטילופות – חוות האנטילופות נמצאת על כביש הערבה, במרחק נסיעה של כשעה וחצי מהעיר אילת. אם אתם מחפשים בנוסף לעצירת התרעננות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע חולות כסוי – חולות כסוי נמצאים באזור דרום הנגב והערבה. מדובר בדיונות חול ענקיות ומרשימות מאוד שניתן לטייל לאורכן. המקום נחשב לאתר שהביקור בו הוא חוויה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

דרך השלום – דרך השלום הוא מסלול טיול רכוב שכולו נגיש ועביר לנסיעה עם כל רכב. הדרך עוברת לצד הגבול שלנו עם ממלכת ירדן בין נופים מדברים ותצפיות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

קיבוץ לוטן – קיבוץ לוטן נמצא בערבה הדרומית, קיבוץ לוטן הוקם בשנת 1983 ומאז הוא מאופיין באורח חיים אקולוגי, שמירה על הסביבה ואהבת הארץ. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע חי בר יטבתה – שמורת הטבע חי בר יטתבה מציעה טיול ספארי רכוב בין חיות המדבר הנדירות. כאן תוכלו ליהנות וללמוד על הפעילות החשובה של השבת החיות האלו אל הטבע. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק יטבתה – אחת העצירות היותר מפורסמות בדרך לאילת או חזרה ממנה היא בפארק יטבתה. הפארק הוא מרכז מבקרים חוויתי המציע שלל אטרקציות לכל הגילאים. בפארק יש מתקני משחק למגוון גילאים, פינות מנוחה נחמדות ומיצגים על הקמת הקיבוץ והמחלבה המפורסמת של יטבתה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת חולות סמר – מדרום ליטבתה, במרחק של כחצי שעה נסיעה מאילת, תמצאו את המקום האחרון בדרום הערבה שנותרו בו דיונות חול – ברוכים הבאים לשמורת חולות סמר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

 חממת חמשת החודשים – בערבה בסמוך לקיבוץ אליפז בלב מטעי התמרים ממש מול הרי אדום נמצאת חממת חמשת החודשים. כאן תוכלו לצאת לסיור שף שמש וללמוד על הגידולים השונים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק תמנע – פארק תמנע מציג תופעות טבע מיוחדות ואתרים היסטוריים לצד נוף מדברי פראי. לא רחוק משם נפגוש גם את האגם הנעלם של תמנע – בריכה מרהיבה בלב המדבר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

קניון שחורת – מסלול משפחתי, מעגלי שמשלב בתוכו את כל מה שיפה בהרי אילת: סולמות, סלעים בצבעים מטריפים, תצפיות מדהימות ואפילו מאובנים! למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.