Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קיבוץ יגור - אטרקציות וטיולים לכל המשפחה

קיבוץ יגור הוא מבין הקיבוצים הגדולים בישראל, הוא נמצא בצד המזרחי של הר הכרמל והוא שייך לתנועה הקיבוצית. שם הקיבוץ ניתן לו על שם כפר הערבי יאג’ור שהיה כאן עד לקום המדינה בשנת 1948. הקיבוץ היה מוקד לפעילות “ההגנה” בימי שלטון המנדט הבריטי והכשרות של הפלמ”ח היו נעשות ממש כאן במסווה של קבוצות נוער העוסקות בעבודה חקלאית. אז מה תוכלו למצוא ביגור? היסטוריה רבת שנים וגם אטרקציות עכשיוויות: ביקור מרתק במרכז מבקרים ובסליק הגדול, מסלולי הליכה, אטרקציות מושלמות לילדים, משתלה ענקית ועוד. 

מרכז מבקרים הסליק הגדול

ביום שבת ה 29/6/46 אותו היום נרשם כ”שבת השחורה” וזאת בשל האירועים שפרצו ממש כאן בקיבוץ יגור. באותו היום הוחלט על מצור בקיבוץ על ידי חיילי הדיוויזיה המוטסת השישית של הבריטים, הם פרצו לקיבוץ עם שריוניות וגז מדמיע, ריכזו את כולם בחדר האוכל ואת הגברים לקחו למעצר בלטרון ורפיח. במשך שבע ימים החיילים הבריטים הפכו כל פיסת אדמה בחיפוש אחר נשק מוסתר.

בתקופה הזו היה נהוג לבנות סליקים ובהם להחביא נשקים – בניית מחסן תת קרקעי מוסתר. באותם הימים הבריטים גילו מעל 25 סליקים בגדלים שונים ואת הסליק הגדול המרכזי. בסליק הבריטים מצאו מגוון עצום של כלי נשק כמו מרגמות, רובים תת מקלעים ותחמושת רבה. הכניסה לסליק הייתה דרך חור ברצפה של צריף ששימש כבית מלאכה, החור ממוקם מעל לאחת המכונות והיה מופעל על ידי מנגנון מיוחד. בשנות ה 60 שופצץ ושוחזר הסליק והוא עומד כאן עד היום לטובת המבקרים והנצחה, תוכלו להגיע לכאן לסיור של שעה המספר את סיפור קיבוץ יגור והסליק. מרכז המבקרים והסליק הגדול משתתפת במיזם “שבת ישראלית” שבמסגרתו תוכלו לבקר באתר בסופי השבוע ללא תשלום כניסה. לרישום לסיורים בחינם מטעם המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל לחצו כאן.

מרכז מבקרים “יגור זה הסיפור” מבנה רכבת העמק

ממש כאן בלב קיבוץ יגור עברה רכבת העמק, כאן תוכלו למצוא עד היום את מבנה “רכבת העמק” הישן ששופץ ובו יש מרכז מבקרים. כאן תוכלו לקבל נקודת הצצה על מורשת יגור מיבוש ביצות, רצח השלשה, “השבת השחורה” ושיחרור המעפילים מעתלית, פיצוץ הראדר הבאיטי, חקלאות ועוד. הסיור הוא בתשלום בהזמנה מראש.

נחל יגור ושביל ישראל

בכניסה לקיבוץ יגור תוכלו לראות את תוואי הדרך של שביל ישראל, ממש כאן יש חניון יום עם שולחנות פיקניק ושירותים לטובת המטיילים. מכאן תוכלו לצאת למקע 11 המגיע עד לעין הוד. מדובר על מקע מאתגר מאוחר, הכולל טיפוס על הר הכרמל ואורכו 21 ק”מ. בתקופת הפריחה שלאחר הגשם תוכלו למצוא ממש כאן בתחילת השביל את הפריחה המרשימה של הכלניות שצובעות כאן את כל השטח שצבעים שונים – אדום, סגול, לבן וכו. מתוך הישוב ליד הסכר (שזורם בעוצמה אחרי גשמים) תוכלו לצאת לטיול ברמת קושי קשה לנחל יגור או להתחיל אותו מעוספיה ולסיים ממש כאן. למידע מפורט על נחל יגור לחצו כאן.

בלאגן פארק אטרקציות לילדים

מעל 32 מתקנים ושלל אטרקציות שמתאימות לכל הגילאים: משחקיית פעוטות, קליעה אתגרים, זירת קרבות תותחי ספוג, התנסות ראשונה בנהיגה במסלול קרטינג, מתנפחים, סירות מתנגשות, פינת החי עם מגוון חיות, מזנון, מתחם ילדות ישראלית והמון איזורי ישיבה מוצלים. למידע נוסף על המקום לחצו כאן.

משתלת יגור

ממש בכניסה לקיבוץ יגור תוכלו למצוא את משתלות יגור. למי מכם שחובב צמחיה ומשתלות אתם חייבים לבקר כאן. בשטח המשתלה שהוא הגדול מסוגו בצפון יש אלפי צמחים. רוב גידול הצמחים מיועד לייצוא בעיקר לשווקי אירופה. למידע נוסף על המקום תוכלו למצוא באתר הרישמי לחצו כאן.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

פארק העמקים והשביל המלא של נחל הקישון – בצומת העמקים בכביש העולה לקרית טבעון קק’ל בנו את פארק העמקים שביל העובר לאורך כל נחל הקישון. מסלול נהדר המתאים לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי תל מגידו – ביקור בגן לאומי תל מגידו יקח אתכם אחורה בזמן אל מסע באחת הערים החזקות והחשובות בהיסטוריה. ויש גם אטרקציות לילדים. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

הר הקפיצה בנצרת – טיילת תצפית עם נוף עוצר נשימה בכניסה הדרומית של נצרת. יש כאן סיפור מעניין שווה לקרוא בלוחית הנמצאת ליד העץ בראש התצפית. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

עין יזרעאל וטיול תצפית על נוף הגלבוע – מעיין קסום בלב הגלבוע – מבין המקומות הפסטורלים שיש לאיזור הגלבוע להציע – למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מאגר גלעד, מפלי רז וגבעת הרקפות – זה מקום המומלץ לבקר בו אחרי החורף, כאשר יש זרימה והפריחה נמצאת בשיאה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מוחרקה – נקודת תצפית פנורמית משוגעת על כל איזור הגליל התחתון, עמק יזרעאל, עמק זבולון ועד מישור החוף באיזור חדרה – למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי בית שערים – גן לאומי מקסים של רשות הטבע והגנים המלא במערות קבורה עתיקות – אטרקציה נהדרת עם הילדים – למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל אוהד – שביל סוגג נופית הנקרא גם שביל אוהד לזכרו של אוהד זך ז”ל אשר נפל בלבנון – יש כאן נופים עוצרי נשימה מסלול מושלם לכל המשפחה – למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחצו כאן.