Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

צריף בן גוריון

צריף בן גוריון נמצא בקיבוץ שדה בוקר שבהר הנגב, במרחק של 30 ק”מ צפונית למצפה רמון. הצריף הוא למעשה מרכז מבקרים שבו תוכלו ללמוד על אישיותו, על אורח חייו ועל הדמות החשובה של דוד בן גוריון, ראש הממשלה הראשון של ישראל. הצריף ממוקם בקיבוץ שדה בוקר מאחר ושם היה מקום מגוריו של דוד בן גוריון במשך שנים רבות. במתחם הצריף תוכלו לטייל בין החדרים בהם חיו דוד בן גוריון ואשתו, פולה. בצוואתו ביקש בן גוריון שהמבנה והריהוט בו יישארו ללא שינוי לאחר מותו. וכך, הוא נשמר עד היום.

לאחר הביקור בצריף המגורים של דוד ופולה בן גוריון תוכלו לבקר גם במתחם תערוכות ופעילויות שהוקם לצידו. דוד בן גוריון חזה רבות לפיתוחו של הנגב ושל קיבוץ שדה בוקר בפרט, וכאן תוכלו ללמוד על דמותו, חזונו ועל הפעילויות שלקח בהן חלק. בנוסף במתחם מתקיימות מגוון של פעילויות לילדים ותערוכות מיוחדות לכל המשפחה. מבין הפעילויות שתוכלו לחוות בצריף גן גוריון: פעילות חול המציגה את מפת הנגב בצורה מוחשית, סרטון אנימציה קצר, פארק החלוציות בו תוכלו לקחת חלק במספר פעילויות ברוח מנהיגותו של בן גוריון, פעילות אינטראקטיבית עם משחקי חשיבה וחידונים ועוד. בתקופות של חופשות וחגים נערכים בצריף בן גוריון מגוון של פעילויות נוספות שמציעות בילוי מהנה וחווייתי לכל המשפחה.

צריף בן גוריון משתתף במיזם שבת ישראלית שבמסגרתו תוכלו לבקר בצריף בשבת ללא עלות, ובעוד עשרות מוזיאונים ואתרי מורשת ברחבי הארץ. לשעות פעילות ומחירי כניסה בשאר ימי השבוע כדאי להתעדכן באתר הרשמי של צריף בן גוריון- לחצו כאן. אם כבר הגעתם לכאן אל תוותרו על ביקור בגן לאומי קבר בן גוריון שנמצא במרחק נסיעה קצר מכאן – למידע מלא לחצו כאן.  כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: צריף בן גוריון.

תרצו להמשיך לטייל באיזור?

גן לאומי עין עבדת – המקום נמצא ממש בצמוד לאחוזת הקבר. בפארק מספר מסלולי טיול בין נופים מרשימים של נווה מדבר, מפלי מים ובריכות באפיק נחל צין. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

אתר אבן רוח מים והמנסרה  -שני אתרים שמציגים תופעות גיאולוגיות מרשימות והן אטרקציה מקסימה לילדים. הם נמצאים במרחק 10 דק’ נסיעה ממכתש רמון ופחות מ-5 דק’ נסיעה אחד מהשני. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי צבעי מכתש רמון – בתוך מכתש רמון יש המון אפשרות למצוא הוכחות לתופעות גיאולוגיות מרתקות אחד האיזורים לראות את התופעות האלו הוא ציר הנסיעה בגן לאומי צבעי רמון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

כרם רמון – משנת 2010 הכרם קיים והוא הגדול ביותר בנגב. גודלו 650 דונם והוא נמצא צפונית למצפה רמון, כמה דקות נסיעה בלבד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

חוות האלפקות –  נמצאת באחד המקומות היפים ביותר בארץ, קרוב למכתש במצפה רמון. בחווה יש כמובן, אלפקות וגם לאמות שמקורן מדרום אמריקה. יש גם סוסים, חמורים, עיזים ועוד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.
 
מרכז המבקרים מכתש רמון – על שפת מצוק מכתש רמון ממוקם מרכז המבקרים המיוחד הזה שמספר את סיפור האסטרונאוט הישראלי הראשון אילן רמון ז”ל ומציג גם את יופיו המרהיב של המכתש. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.
 
מצפה רמון – גן הפסלים – הדרום הוא האהוב עלינו מבין אזורי הארץ, יש בו נופים עוצרי נשימה שלא ניתן להישאר אדיש אליהם אחד מהמקומות לחוות את עוצמת המדבר הוא ללא ספק גו הפסלים שנמצא על שפת מכתש רמון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.
 

עין ירקעם -עין ירקעם נמצא למרגלות המכתש הגדול שבמצפה רמון והוא מעיין שזורמים בו מים לאורך כל השנה. בקיץ מזינים אותו מי המעיין ובחורף השטפונות אשר ממלאים את הגב.  למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מצפה דור – באחד הקטעים של איזור מדרשת בן גוריון ממש מאחוריו הגענו למצפה דור. המקום הוקם לזכרו של דור כהן ז”ל אשר נהרג בטיול בגיאורגיה בשנת 2015. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מצפור ליפא גל פארק חרותות הסלע – מצפור ליפא גל נמצא באזור הר הנגב, בהר מחיה, והוא בגובה של 600 מ’ מעל פני הים. המצפור הוקם לזכרו של ליפא גל אשר היה איש קק”ל במשך רוב שנות חייו ונהרג בתאונה מצערת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק אגם ירוחם – במתחם הפארק הענק ישנה פינה יפהפייה עם סכר העובר מעל האגם. ביער יש מקומות ישיבה מסודרים לפיקניק, מדשאות, מתקני משחקים לילדים, שבילי אופניים, מתקני כושר ועוד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.