Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פריחת השקדיות: איפה רואים את השקדיות בטבע?

בטח אתם שואלים את עצמכם אז איפה אפשר לראות שקדיות פורחות ברחבי הארץ? למען האמת יש לא מעט מוקדי פריחת השקדיות מצפון לדרום שמיד אנחנו נפרט על כמה מומלצים. רגע לפני שניתן את המומלצים שלנו חשוב לציין כי יש המון מטעי שקדיות בארץ מצפון לדרום אך מטעים אלו הם הפרנסה של החקלאים ולכן אין להיכנס אליהם – יש מספיק שקדיות בטבע לכולם. אלו המקומות המומלצים שלנו לראות את פריחת שקדיות 2024:

שמורת הטבע נחל ראש פינה

נחל ראש פינה הוא פנינת טבע מקסימה שנסתרת לה בתוך המושבה ראש פינה, ומספקת לנו אופציה נהדרת לטיול קל בטבע בנוף מקסים. שמורת הטבע נחל ראש פינה נמצאת בחלקה העליון של המושבה (מעט אחרי הכניסה לבית הקברות המקומי) ומשם יוצא מסלול הליכה שעובר לאורכו של הנחל הזורם בכל ימות השנה. בימי החורף הגשומים הזרימה מתחזקת משמעותית ויוצרת לנו מקום נהדר לחוות בו את יופי הזרימה. בחודשים פברואר – מרץ בסביבות ט”ו בשבט המקום מתמלא בשקדיות ופריחה רבה. לאורך כל תוואי הנחל והמסלול ישנם עצי שקד שפורחים בעוצמה וזה מראה מרשים. תחשבו על השילוב של נחל זורם ופריחת השקד – שילוב מושלם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

יער שריד יער מסריק עמק יזרעאל

בלב עמק יזרעאל מול קיבוץ שריד נמצא יער שריד, היער ניטע בשנות ה 30 וקיבל את שמו יער מסריק – על שמו של תומאס מסריק שהיה נשיא צ’כוסלובקיה הראשון לכבוד יום הולדות ה 50. היער ניטע מול קיבוץ שריד בגלל שמייסדיו היו יוצאי ליטא וצ’כיה בדומה לתומאס. מדובר על גבעה נמוכה וקטנה עם ריכוז גדול של עצי אורן, חרובים, עצי אלון, עצי השקד שמראה הפריחה שלו בתקופת הפריחה פשוט מרהיב. יש כאן ספסלי פיקניק מפוזרים למי מכם שרוצה להגיע לכאן ולהנות מפיקניק בטבע. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

תל נפוליאון תל גריסה רמת גן

בצד הצפוני של רמת גן שזה חלקו הדרומי של פארק הירקון נמצאת גבעת נפוליאון או בשמה הנוסף תל גריסה. התל מתנשא לגובה של 38 מטרים מעל פני הים ומפסגתו אפשר לקבל נקודת תצפית פנורמית לכל הכיוונים: לכיוון דרום אפשר לראות את מתחם הבורסה ברמת גן עם המגדלים הגבוהים והמרשימים, לכיוון צפון מערב אפשר לראות את כבישי איילון וגם את תחנת הכוח רדינג ולכיוון מזרח אפשר לראות את פארק הירקון והבתים של צפון רמת גן. העליה על התל היא דרך שבילי עפר מאולתרים שנוצרו כאן עם השנים. גבעת נפוליאון או תל נפוליאון (אתם מוזמנים לבחור איך לקרוא למקום, כל שם מתקבל בברכה) מושך אליו מטיילים בעיקר בגלל הפריחה שיש כאן: בסתיו התל מפוצץ בעמודי החצב, לאחר הגשמים פורחות כאן הרקפות, הכלניות, התורמוסים וכמובן השקדיות שצובעות את התל בורוד לבן והן בשיא יופיין!  למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק איילון קנדה

בעליות לירושלים, באיזור מחלף לטרון, תוכלו להיכנס אל פארק קנדה. המקום עצמו נקרא כך בגלל תרומתה של יהדות קנדה להקמת הפארק. בתוך הפארק תוכלו למצוא מספר דרכי נוף מהמומלצות כמו: דרך נוף בראשית, דרך מבוא חורון (שם תוכלו למצוא את מעיין בית הקשתות המפורסם), דרך נוף עמק המעיינות ובתקופה הזו של השנה תוכלו למצוא כאן גם את עצי השקד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גבעת התיתורה

גבעת התיתורה הנמצאת בעיר מודיעין, היא תל ארכיאולוגי מרתק ויפהפה. התל מתנשא לגובה של כ-300 מטר מעל פני הים, והטיול בו חושף אותנו למורשת, ארכיאולוגיה ובעיקר מספק לנו חווית טיול קלילה ומעניינת בטבע. גבעת התיתורה היתה מיושבת מתקופות קדומות בהיסטוריה, ובשנת 1948 שכן בה כפר ערבי אל-בורג’ שנכבש במהלך מלחמת העצמאות. כיום שטח הגבעה משמש כפארק עירוני מטופח, ובטיול שלכם כאן תוכלו להתרשם מהממצאים הארכיאולוגיים שמעידים על החיים שהיו כאן לפני אלפי שנים. על התל תמצאו מסלולי טיול שונים, נוף מקסים, ארכיאולוגיה – מקום מעולה לטיול יומי. ובנוסף לכל אלה, בתקופת הפריחה תמצאו כאן פרחים שונים כמו כלניות ורקפות וגם השקדיות פורחות כאן ומוסיפות עוד קצת יופי לנוף. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

הגבעות הדרומיות של מודיעין

בדרומה של העיר מודיעין מכבים רעות ישנם גבעות המובילות את המטייל לטיול בין בורות מים עתיקים, בוסתנים, שרידי כנסייה ביזנטית, פריחה צבעונית ורייחנית בעונה כמו פריחת השקדיות, הרקפות, הכלניות ונקודות תצפית עוצרות נשימה. המסלול מתחיל בכיכר השוטר שם נחנה את הרכב ליד ספורטק מודיעין. משם יוצא שביל מסומן כחול המוביל אותנו אל תחילת המסלול. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע מי נפתוח ליפתא

בצד המערבי של העיר ירושלים במדרון היורד אל נחל שורק ישנו כפר נטוש ושמו ליפתא. הכפר הוא חלק מתוך שמורת טבע ליפתא או בשמה הנוסף מי נפתוח, שמורת טבע קטנה וגודלה סך הכל 78 דונם. חלק בלתי נפרד מהטיול בשמורה ניתן לראות את המבנים שעדיין עומדים כאן בצורה מרשימה, חלקם מהתקופה העות’מאנית וחלקם מתקופת המנדט. כאן בתקופת הפריחה תמצאו מאות שקדיות פורחות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל סובב עין כרם – הרי ירושלים

שביל סובב עין כרם הוא חלק מגן לאומי עין כרם ואורכו המלא הוא כ 8 ק”מ. השביל מסומן לכל אורכו בעין כחולה צבוע בזהב וגם בסימון שבילים ירוק. את השביל אפשר לעשות בחלקים כיוון שחלקו עובר בין הרחובות הציורים של עין כרם. השכונה הציורית עין כרם היא אחת היפות והמיוחדות בירושלים ובארץ בכלל, והטיול בה מזכיר את העיירות הכפריות של אירופה. תוואי ההליכה לאורכו של שביל סובב עין כרם הוא בעליה וירידה, בין טראסות חקלאיות, מעיינות, מחצבות, מערות קבורה, ונוף עוצר נשימה! בתקופת הפריחה תוכלו להנות כאן מעצי השקד שצובעים כאן את השביל בגווני ורוד לבן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שביל הבארות והבורות בפארק בריטניה

פארק בריטניה בו תוכלו למצוא נקודות עניין רבות כמו מסלולי טיול למשפחות, חניוני יום ועוד נמצא אחד המסלולים היים שיש – שביל הבארות ובורות המים. שמו של יער בריטניה ניתן לו על שם תרומתה של יהדות בריטניה לפיתוח והרחבתו של הפארק. בעונת פריחת השקדיות אפשר לראות כבר בתחילת המסלול אלפי שקדיות המכסות כאן את כל הפארק ולאורך כל השביל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי בית גוברין מרשה

גן לאומי בית גוברין הוא עולם מערות קסום ומרהיב שכל כולו אטרקציה מושלמת לילדים. צריך לקחת בחשבון שהגן הלאומי הוא ענק והטיול בו הוא עם הרכב, לפי תחנות שמסומנות במפת האתר. בכל תחנה נהנים מכניסה למערות בעלות חשיבות רבה שעליהם נפרט בהמשך. למעשה גן לאומי בית גוברין מחולק ל 2 חלקים: מתחם המערות ו- מתחם עיר בני החורין. בתקופת הפריחה אפשר למצוא פה מגוון רחב של עצי השקד פזורים באיזור הגן הלאומי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.