Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פריחת אירוס הגולן בקבר שיח מרזוק

בצפון רמת הגולן בשטח הגובל עם שטח אש ישנו קבר שיח מרזוק שהוא בית קברות בדואי. לזמן קצר מאוד בין החודשים מרץ לאפריל הקסם קורה – על גג הקבר העגול תוכלו לפגוש את פריחת אירוס הגולן המדהים במלוא הדרו או בשמו הנוסף אירוס החרמון. מעבר לפריחה המרשימה של אירוס הגולן סביבכם תוכלו לראות מרבדים של עיריונים צהובים, נוריות, כחלים וכמובן אירוסים. שימו לב – אין לטפס על גג מחשש לקריסה וגם בשל כך שמשנה לשנה פוחת מספר האירוסים ונפגע המבנה בגלל טיפוס על גגו.

איזור הקבר גובל בתחום שטח אש לצד הבסיס של עוצבת ברק, מצפונו תוכלו לשמוע את רעש זרימת המים של נחל הג’לבון. כדי להגיע לכאן תוכלו ללחוץ כאן ללינק לוויז. מצומת בית המכס עולים בדרך צפונה בכביש 91, לאחר נסיעה של 6.6 ק”מ פונים שמאלה לכביש העוקף את עוצבת ברק, מרגע הפניה נוסעים 420 מטר עד שנראה משמאלנו שלט שטח אש ומעבר בקר. כאן נחנה את הרכב ונצעד בדרך ג’יפים כ 200 מטרים עד שנראה את הקבר מימיננו.

רוצים עוד הצעות לטיול באזור? הנה כמה המלצות:

טיול מעיינות ברמת הגולן – המעיין הקרוב ביותר לנחל הג’ילבון הוא עין אמפי – למידע מלא על המקום ושאר המעיינות לחץ כאן.

נחל ופארק קצרין– מבין הפארקים המטופחים שיש באיזור, מקום נהדר ליד פלג מים זורם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עיינות עדן עין סלוקיה – טיול קצר בין פלג המים הזורם של עיינות עדן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע נחל יהודיה – זיוותן – מבין המסלולים היפים של רמת הגולן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

בריכת המשושים – מסלול משפחחות נהדר שבסופו תגיעו אל בריכת המשושים מבין המקומות המיוחדים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי עין צנובר גן ראובן – מעיין גדול במרכז רמת הגולן – עין צנובר הוא מעיין שעומקו 1.7 מטרים שנובע באפיקו של אחד מיובליו של נחל המשושים. בשנת 2021 נפתח לציבור שהיה סגור בגלל שהוא נמצא בשטח צבאי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מפל נחל ג’ילבון – מפל ג’ילבון נמצא ברמת הגולן והוא אחד הגבוהים בישראל. מגובה של קצת יותר מ 40 מטר הוא נשפך אל בריכה גדולה בה ניתן לשחות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין פחורה – מעיין צלול תחת עץ התאנה – בסמוך לעיר קצרין שברמת הגולן נובע לו מעיין צלול הישר אל תוך שתי בריכות רדודות עין פחורה. המעיין נובע תחת עץ התאנה הגדול. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

טיילת חצבים – מצפה גור ועין שקף – קצרין – בדרום העיר קצרין לצד נחל קצרין נסללה טיילת נגישה לכל אורכה שבתקופת הפריחות היא הופכת למוקד עליה לרגל – ברוכים הבאים לטיילת חצבים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק הירדן – פארק גדול עם מגוון רחב של מסלולים בדרגות קושי שונות, ניתן גם להגיע לקמפינג ופיקניקים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.