Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עמק הנהר הנעלם – נחל קורן קיבוץ הגושרים

מסלול עמק הנהר הנעלם נמצא בגליל העליון, מאחורי מלון הגושרים המוכר. המסלול הוא מקסים, יפהפה ומיוחד שמכניס אותנו למסע קצר בטבע הפראי. מדובר במסלול קצר ומעגלי, מוצל במלואו ועובר לצד מים זורמים – כל אלה ביחד הופכים אותו לטיול מושלם שמתאים לכל גיל.

לאורך המסלול נפגוש את זרימתו של נחל קורן – מי מעיין קטן שמתחיל את זרימתו כחצי קילומטר מצפון לקיבוץ הגושרים. בעבר זרמו כאן מימיו של נחל דן המוכר אך אלה נעלמו בעקבות הפנייתם לשימוש חקלאות האזור. *בכניסה למסלול תמצאו שלט שמסביר שהכניסה למסלול היא באחריות המטייל בלבד. יחד עם זאת קיימת אפשרות להזמין הדרכה בתשלום שמפורטת בהמשך הכתבה.

חלק ממי המעיין גם היום מוזרמים לטובת החקלאות המקומית אך העודפים מוזרמים לכאן – עמק הנהר הנעלם. הגושרים שימרו כאן חלק טבעי של המקום ותוכלו למצוא כאן את עצי הצפצפה, אקליפטוס, אלון התבור, ערבה, תאנה ואת צמחי השבטבטים. יש כאן מסלול של קילומטר וחצי, מעגלי, העובר בסמוך למים הזורמים ומעל לגשרי עץ (יש ללכת בזהירות כי חלקם אינם יציבים). את המסלול מתחילים מהחניה של מלון הגושרים בסמוך למפל ושרידי תחנת קמח עתיקה, יורדים מכאן דרך השביל אל שביל נוסף שבו נרגיש כאילו אנחנו נכנסים אל לב הג’ונגל. ממש בתחילת המסלול נוכל לפגוש את השילוט המסביר על המקום.

למי מכם שרוצה להגיע ולקבל הדרכה על המקום בתשלום – ניתן לפנות לאורי דימנד – 054-6693165. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז “מלון הגושרים בטבע”. לאחר הכניסה בשער פונים ימינה לרחוב “קורן” ומחנים את הרכב בחניון הימיני ביותר. הולכים ברגל לכיוון השער ברזל הקטן (צפונה) לכיוון תחילת המסלול היכן שהמפל. 

באופן כללי, מדובר באזור שהוא אחד היפים והמומלצים לטיולים בכל הארץ. אז אם אתם כבר פה, הנה רעיונות למקומות נוספים שיש באזור המדהים הזה:

  1. הטנק הסורי ההפוך בבניאס – למידע מלא לחץ כאן
  2. שמורת הטבע החולה של רשות הטבע והגנים – למידע מלא לחץ כאן
  3. אגמון החולה של קרן קיימת לישראל – למידע מלא לחץ כאן.
  4. שמורת נחל עיון מפל התנור – למידע מלא לחץ כאן.
  5. שמורת הטבע נחל שניר – למידע מלא לחץ כאן.
  6. שמורת הטבע תל דן – למידע מלא לחץ כאן.
  7. אנדרטת אסון המסוקים בשאר ישוב – למידע מלא לחץ כאן.
  8. מצודת נמרוד – למידע מלא לחץ כאן.
  9. תצפית מפל סער – למידע מלא לחץ כאן.
  10. מסלול עין דבשה – למידע מלא לחץ כאן.
  11. מסלול עין תינה-  למידע מלא לחץ כאן.
  12. פינות ישיבה במתחם גן הצפון – נחל שניר – למידע מלא לחץ כאן. 
  13. טיילת עמי – למידע מלא לחץ כאן.
  14. השביל התלוי של הבניאס – למידע מלא לחץ כאן

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.