Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עין קשתות - אום אל קאנטיר

ברוכים הבאים לעין קשתות או בשמו השני אום אל קאנטיר. מדובר על אתר ארכיאולוגי שמוכר כאתר מורשת לאומי והוא מבין היפים והמעניינים שיש ברמת הגולן. האתר ממוקם בדרום רמת הגולן ליד מושב נטור בקצה ההר אל מול נופה של הכנרת ונחל סמך. בעין קשתות למעשה נתגלה כפר יהודי ובו בית כנסת מרשים מתקופת התלמוד. זהו אחד מבין 30 כפרים יהודיים שפעלו  כאן בתקופת התלמוד.

רעידת אדמה חזקה מאוד שהתרחשה כאן באיזור שנת 749 החריבה את מבנה בית הכנסת ואת הכפר כולו ולמעשה מאז ועד היום לא יושב שוב. כדי להקים מחדש את מבנה בית הכנסת ולשחזר אותו לקח למעלה מ 10 שנים עם שימוש בטכנולוגיה מבין המתקדמות בעולם. עוד בכניסה אל מבואת הכניסה של האתר תוכלו להיחשף לנוף עוצר הנשימה לכיוון נחל סמך, הכנרת, העיר טבריה ואפילו הר תבור. הסיור מתחיל עם סרט קצר שמסביר לבמקרים על תהליך החפירות במקום – אל תפספסו את הסרט. ההליכה כאן היא רגלית בין שרידי הכפר, נוחה ויש לא מעט נקודות צל. קחו בחשבון כי אין כניסה לבעלי חיים, הרחצה במעיין אסורה, האתר אינו נגיש לעגלות ילדים לכן מומלץ להגיע עם מנשא. 

אורכו של המסלול כאן הוא קצת פחות מקילומטר, יש כאן כמה נקודות תצפית עם שילוט הסבר על הנוף המשתקף, ביקור בעין קשתות המעיין שעד היום נובע כאן (הרחצה אסורה) ולבסוף הגעה אל בית הכנסת המשוחזר והמרהיב. אם אתם מגיעים לכאן עם ילדים אל תוותרו ולקחו אתכם לדרך את המשחק “חפש את המטמון” זה לגמרי מכניס אותם לאווירת המקום ומוסיף עניין. שעות הפתיחה של המקום הם מחודש מרץ עד נובמבר בימי א’-ה’: 09:00-17:00 ו’:09:00-16:00 שבת: 09:00-18:00. מחודש דצמבר עד פברואר בימי א’-ה’: 09:00-16:00 ו’: 09:00-14:00 שבת: 09:00-16:00. מחודש יולי עד אוגוסט בימי א’-ה’ 09:00-19:00 ו’: 09:00-16:00 שבת: 09:00-19:00. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז “עין קשתות נטור”.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

חניון יער נטור – שלולית החורף בג’וריה – בדרום רמת הגולן בכניסה לכביש גישה לנטור ישנו חניון יער נטור ובו בכל חורף קמה לחיים שלולית החורף בג’וריה. מי השלולית הם מגשמים וממעיין נובע. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מצפור בית ציידא – מצפור בית ציידא נמצא בתוך שמורת הטבע “הבטיחה” שבצפון הכנרת, לא רחוק ממושב מעלה גמלא. שמורת הטבע “הבטיחה” מהווה אזור המפגש של נחלי הגולן: דליות, יהודיה ומשושים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עיינות עדן – עין סלוקיה – פארק מקסים עם פלג מים זורם והמון פינות חמד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מפל עיט זה המקום לבוא לראות זרימות בחורף – מפל עיט הוא אחד המפלים המרשימים שיש בגולן. המפל הוא חלק מנחל עיט שאורכו כ-4 ק”מ והוא נשפך בסופו אל נחל יהודייה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

טיול מעיינות בדרום רמת הגולן – רמת הגולן שופעת במעיינות מלאים בכל ימות השנה. כאן תוכלו למצוא את המסלול המלא שלנו שבמהלכו תוכלו לבקר בכל המעיינות האלו. למידע מלא לחץ כאן.

פארק קצרין – בסמוך לקצרין ישנו פארק שבשנים האחרונות קיבל שדרוג ומומלץ לבקר בו לפיקניק או לטיולים קצרים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

טיילת מצוקי האון – בדרום רמת הגולן בין כפר חרוב – מצפה שלום ועד למבוא חמה נסלל שביל ממנו יש נקודות תצפית מבין היפות שיש בצפון.  למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

יער מבוא חמה ומעיין עין תאופיק – ברחבי הפארק המון צל מהעצים הרבים, שולחנות פיקניק, מקומות למנגלים ולהקמת אוהלים וגם פלגי מים זורמים שמוסיפים לחוויה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל אלי כהן – שביל שהוקם לזכרו של גיבור ישראל אלי כהן ועובר בין נקודות מאוד חשובות בהיסטוריה של המדינה. למידע מלא על השביל ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.