Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עין עקב: מעיין בלב מדבר

עין עקב הוא אחד המעיינות הגדולים שיש באיזור מצוק הצינים שפתוח לקהל המטיילים. ההגעה אל המעיין אפשרית ברכב 4*4, ברכיבה על אופניים או ברגל במסלול ארוך המתאים למטיבי לכת. למי מכם שמספיק אמיץ בשביל ללכת את המסלול ברגל צריך לקחת בחשבון שהמסלול הוא ארוך, חשוף כולו לשמש וניתן להפוך אותו למעגלי בשילוב עם חוד עקב.

כמה דברים חשובים טרם יציאתכם למסלולים:

  • אין להיכנס למסלולים אלו בזמן התראת שטפונות!
  • המסלולים כולם חשופים לשמש – יש להצטייד בכובע ושתייה מרובה.
  • למי מכם שצועד עד עין עקב דרגת הקושי בינונית עד קשה ומי מכם שמוסיף את חוד עקב דרגת הקושי קשה (מטיבי לכת בלבד).
  • הטיפוס על חוד עקב תלול ואינו מתאים עם ילדים.
  • לא מומלץ להשאיר רכבים לבד בחניונים בשל חשש לפריצות.

מסלול מעגלי לעין עקב

המסלול מתחיל בחניון הסרפנטינות אליו ניתן להגיע עם הרכב בסמוך למדרשת בן גוריון. כבר לאחר 1.4 ק”מ נגיע אל באר השריקות או בשמה הנוסף החבית השורקת – מדובר על פתח של קידוח מים שנחפר פה בסוף שנות ה 70 עד לעומק ש ל כ 800 מטר במטרה להגיע לאקוויפר. בסופו של דבר הקידוח הזה נכשל כי לא היה כדאי לשאוב את המים מעומק כה גדול ולכן הפתח נסגר בברזל. כל מטייל שמגיע לכאן זורק אבנים לפיר ויכול לשמוע צלילים מדהימים שהבאר הזאת יוצרת.

מכאן נמשיך לצעוד כ 2.5 ק”מ בסימון שבילים אדום, נחצה בדרך את נחל צין ואת נחל עקב. בהגעה לצומת שבילים כחול אדום נפנה ימינה לכחול ונצעד 2.9 ק”מ עד להגעה לעין עקב. לאחר טבילה במעיין נמשיך לצעוד עד הכחול כ 100 מטרים עד להגעה לפיצול שבילים כחול ירוק. נפנה ימינה לסימון שבילים ירוק שהוא גם חלק משביל הר הנגב. עליו נצעד כ 5.6 ק”מ נעבור נקודות תצפית ואת מעלה דבשון עד להגעה לחניון הסרפנטינות ממנו התחלנו. אורכו של המסלול המעגלי 12.5 ק”מ. כדי להגיע לתחילת המסלול יש לרשום בוויז: חניון סרפנטינות.

מסלול מעגלי לחוד עקב ועין עקב

המסלול מתחיל בחניון הסרפנטינות אליו ניתן להגיע עם הרכב בסמוך למדרשת בן גוריון. כבר לאחר 1.4 ק”מ נגיע אל באר השריקות או בשמה הנוסף החבית השורקת – מדובר על פתח של קידוח מים שנחפר פה בסוף שנות ה 70 עד לעומק ש ל כ 800 מטר במטרה להגיע לאקוויפר. בסופו של דבר הקידוח הזה נכשל כי לא היה כדאי לשאוב את המים מעומק כה גדול ולכן הפתח נסגר בברזל. כל מטייל שמגיע לכאן זורק אבנים לפיר ויכול לשמוע צלילים מדהימים שהבאר הזאת יוצרת.

מכאן נמשיך לצעוד כ 2.5 ק”מ בסימון שבילים אדום, נחצה בדרך את נחל צין ואת נחל עקב. בהגעה לצומת שבילים כחול אדום נפנה שמאלה עם סימון שבילים כחול ונצעד 1.6 ק”מ עד לצומת נוספת: כחול, ירוק ושחור. כאן נפנה עם הירוק ימינה כ 1.2 ק”מ עד לחניון לילה חודש עקב. כאן נגיע לעוד צומת שבילים ירוק כחול אדום. הפעם נפנה באדום ונתחיל את הטיפוס לכיוון חוד עקב. הטיפוס עם סימון שבילים אדום עד לפסגה הוא 1.6 ק”מ בעליה תלולה מאוד. לאחר מכן נגיע לפיצול שבילים ירוק אדום כאן נבחר בירוק ונעלה לפסגה כ 170 מטרים. נחזור לאדום ונרד כ 2.7 ק”מ עד לפיצול שבילים אדום כחול כאן נפנה שמאלה לכחול נצעד בכחול כ 250 מטר עד להגעה למעיין.

לאחר טבילה במעיין נמשיך לצעוד עד הכחול כ 100 מטרים עד להגעה לפיצול שבילים כחול ירוק. נפנה ימינה לסימון שבילים ירוק שהוא גם חלק משביל הר הנגב. עליו נצעד כ 5.6 ק”מ נעבור נקודות תצפית ואת מעלה דבשון עד להגעה לחניון הסרפנטינות ממנו התחלנו. אורכו של המסלול המעגלי 12.5 ק”מ. כדי להגיע לתחילת המסלול יש לרשום בוויז: חניון סרפנטינות.

הגעה עם רכב 4*4

כדי להגיע לעין עקב עם רכב שטח נפנה מכביש 40 כ 1.6 ק”מ אחרי צומת שדה בוקר מזרחה עם סימון שבילים שחור למעלה צין. לאחר נסיעה של 1.2 ק”מ הדרך פונה שמאלה איתה נמשיך עוד 4.3 ק”מ במעלה צין, נחצה את נחל צין עד להגעה לצומת שבילים: כחול ירוק שחור. כאן נבחר את הצבע הכחול איתו נמשיך כ 2 ק”מ עד לחניון לילה משטחים לבנים. למי מכם שיש רכב 4*4 עם הגבהה ומיגון קדמי יכול להמשיך עד לחניון יום של עין עקב בנסיעה של 1.9 ק”מ ולאחר מכן הליכה של כ 500 מטרים לפני המעיין. כדי להגיע למסלול לחצו כאן לנקודת וויז.

תרצו להמשיך לטייל באיזור?

צריף בן גוריון – צריף בו גוריון נמצא בקיבוץ שדה בוקר שבהר הנגב, הצריף הוא למעשה מרכז מבקרים שבו תוכלו ללמוד על דוד בן גוריון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי עין עבדת – המקום נמצא ממש בצמוד לאחוזת הקבר. בפארק מספר מסלולי טיול בין נופים מרשימים של נווה מדבר, מפלי מים ובריכות באפיק נחל צין. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

אתר אבן רוח מים והמנסרה  -שני אתרים שמציגים תופעות גיאולוגיות מרשימות והן אטרקציה מקסימה לילדים. הם נמצאים במרחק 10 דק’ נסיעה ממכתש רמון ופחות מ-5 דק’ נסיעה אחד מהשני. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי צבעי מכתש רמון – בתוך מכתש רמון יש המון אפשרות למצוא הוכחות לתופעות גיאולוגיות מרתקות אחד האיזורים לראות את התופעות האלו הוא ציר הנסיעה בגן לאומי צבעי רמון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

כרם רמון – משנת 2010 הכרם קיים והוא הגדול ביותר בנגב. גודלו 650 דונם והוא נמצא צפונית למצפה רמון, כמה דקות נסיעה בלבד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

חוות האלפקות –  נמצאת באחד המקומות היפים ביותר בארץ, קרוב למכתש במצפה רמון. בחווה יש כמובן, אלפקות וגם לאמות שמקורן מדרום אמריקה. יש גם סוסים, חמורים, עיזים ועוד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.
 
מרכז המבקרים מכתש רמון – על שפת מצוק מכתש רמון ממוקם מרכז המבקרים המיוחד הזה שמספר את סיפור האסטרונאוט הישראלי הראשון אילן רמון ז”ל ומציג גם את יופיו המרהיב של המכתש. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.
 
מצפה רמון – גן הפסלים – הדרום הוא האהוב עלינו מבין אזורי הארץ, יש בו נופים עוצרי נשימה שלא ניתן להישאר אדיש אליהם אחד מהמקומות לחוות את עוצמת המדבר הוא ללא ספק גו הפסלים שנמצא על שפת מכתש רמון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.
 

עין ירקעם -עין ירקעם נמצא למרגלות המכתש הגדול שבמצפה רמון והוא מעיין שזורמים בו מים לאורך כל השנה. בקיץ מזינים אותו מי המעיין ובחורף השטפונות אשר ממלאים את הגב.  למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מצפה דור – באחד הקטעים של איזור מדרשת בן גוריון ממש מאחוריו הגענו למצפה דור. המקום הוקם לזכרו של דור כהן ז”ל אשר נהרג בטיול בגיאורגיה בשנת 2015. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מצפור ליפא גל פארק חרותות הסלע – מצפור ליפא גל נמצא באזור הר הנגב, בהר מחיה, והוא בגובה של 600 מ’ מעל פני הים. המצפור הוקם לזכרו של ליפא גל אשר היה איש קק”ל במשך רוב שנות חייו ונהרג בתאונה מצערת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק אגם ירוחם – במתחם הפארק הענק ישנה פינה יפהפייה עם סכר העובר מעל האגם. ביער יש מקומות ישיבה מסודרים לפיקניק, מדשאות, מתקני משחקים לילדים, שבילי אופניים, מתקני כושר ועוד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.