Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עין עלמין – בריכת קצינים

תחת עצי האקליפטוס ברמת הגולן תמצאו את אחת מבריכות הקצינים הסורים הכי מרעננות שיש לרמת הגולן להציע – עין עלמין. הליכה קצרה מהרכב, כמה מדרגות לרדת ואתם מגיעים. הבריכה נקראת בריכת הקצינים מאחר ועד למלחמת ששת הימים הצבא הסורי שלט ברמת הגולן, וקציני הצבא הסורי נהגו לבלות כאן וליהנות מהמים. בכל אזור רמת הגולן יש מגוון רחב של בריכות קצינים שנשמרו מאותה התקופה. היום המקום היפה הזה שבו בריכות מים, שטח פארק מוצל, מקום לפיקניק והמון צל הוא מקום מקסים שניתן לבלות בו יום שלם של הנאה.

יש כאן שתי בריכות: הגדולה עומקה סביב מטר וחצי וגודלה שמונה עשר מטר רבוע והיא כמעט כולה מוצלת. הקטנה מרובעת סביב שישה עשר מטרים רבוע ועומקה קצת יותר מחצי מטר. מכל כיוון לאורך המדרגות תוכלו לראות את המים שזורמים ישירות אל הבריכות. סביב הבריכות תוכלו למצוא הרבה מקומות ישיבה מוצלים הכוללים ספסלי פיקניק ועצים לשם נדנוד הערסל! שימו בוויז עין עלמין ובואו ליהנות – רק בבקשה שמרו על הניקיון.

כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז “עין עלמין” או להגיע דרך רמת הגולן מכביש 91 ולפנות אל כביש 888 בצומת המכס. נסיעה קצרה של 2.3 קילומטרים בכביש תוכלו לראות בצד ימין שלכם שילוט המפנה אל עין עלמין. חשוב לציין כי הכביש מעט משובש אך ניתן לעבור עם רכב שהוא יחסית גבוה. אנחנו החננו את הרכב ליד צינור המים העליון והלכנו ברגל סביב ה 400 מטרים בהליכה חשופה לשמש. לבאים מכיוון הכנרת בכביש 87 יש לפנות לכיוון הישוב חד נס ולאחר נסיעה של 9.9 קילומטרים תראו בצד שמאל שלכם את הפנייה אל המעיין.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

גן לאומי עין צנובר גן ראובן – עין צנובר הוא מעיין שעומקו 1.7 מטרים שנובע באפיקו של אחד מיובליו של נחל המשושים. בשנת 2021 נפתח לציבור שהיה סגור בגלל שהוא נמצא בשטח צבאי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין אמפי או עין אקליפטוס – מבין המעיינות היפים והצלולים שיש לרמת הגולן להציע. שם המעיין הוא עין אמפי ויש הקוראים לו גם עין אקליפטוס – עין אמפי מהסיבה שצורתו עם מדרגות המזכירות אמפי תאטרון, עין אקליפטוס מהסיבה שסביבו יש המון עצי אקליפטוס הנותנים צל על כל איזור המעיין – למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גלעד הנצחה לזכרם של חללי חטיבת גולני – בית המכס העליון – ברחבה החיצונית של מלון פרא הוקם גלעד הנצחה לזכרם של חללי פלוגה ד’, גדוד 13 וסיפור מורשת קרב של חטיבת גולני ברמת הגולן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מצפה גדות – מבין המצפים היפים שיש על כל איזור עמק החולה – למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

חמאם בנות יעקב – מעיין קטן, אינטימי ולא כל כך מוכר למרות מיקומו הצמוד לרפטינג נהר הירדן. המים כאן צלולים ואם תסתכלו מספיק טוב תראו את הבועות – למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

חורבת ירדה ועין ירדה נחל מחניים – נחל מחניים שאורכו סך הכל 13 ק”מ שמתחיל ביער ביריה ונשפך לנהר הירדן. יש המון פינות חמד אחת מהן היא חורבת ירדה ועין ירדה – למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי תל חצור  – הוא אתר מורשת עולמית המציג שרידים של עיר כנענית קדומה והוא נמצא באזור עמק החולה. מדובר בתל הגדול ביותר בארץ מבחינת שטחו ובתקופה הכנענית הייתה זו אחת הערים המאוכלסות ביותר בארץ ישראל – למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע נחל ראש פינה – הוא פנינת טבע מקסימה שנסתרת לה בתוך המושבה ראש פינה, ומספקת לנו אופציה נהדרת לטיול קל בטבע בנוף מקסים. שמורת הטבע נחל ראש פינה נמצאת בחלקה העליון של המושבה (מעט אחרי הכניסה לבית הקברות המקומי) ומשם יוצא מסלול הליכה שעובר לאורכו של הנחל הזורם בכל ימות השנה – למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן. 

טיול מעיינות ברמת הגולן  – לעוד מעיינות באיזור ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע החולה –  היא שמורת הטבע הראשונה בישראל! היא מפורסמת בעיקר בשל סיפור ייבוש הביצות המפורסם – למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.