Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עין בוקק - טיול מים בנחל בוקק בדרום ים המלח

עין בוקק הוא מסלול מקסים בדרום ים המלח, שמציע טיול קליל עם ילדים ומתאים לכל המשפחה. במהלך הטיול פוגשים במים זורמים לצד נופי המדבר, והשילוב של השניים הוא חוויה מיוחדת מאוד. תחילת המסלול היא בצמוד לבתי המלון של ים המלח וההגעה אליו היא פשוטה יחסית, וזו עוד סיבה לכך שהוא נחשב לטיול אטרקטיבי ואהוב על משפחות. הנחל זורם בכל עונות השנה כך שתמיד תמצאו בו מים.

הטיול בנחל הוא במסלול מוצל בחלקו שבמהלכו נפגוש במים הזורמים, נגיע למפל קטן ולמספר בריכות. בחלק מהמסלול נידרש להליכה בתוך המים ויש גם טיפוס קל במדרגות וסולמות (לא משהו מורכב מדי). במהלך הטיול נראה צמחייה מגוונת שמוסיפה לתחושה נווה המדבר שסביבכם ואם יתמזל מזלכם תפגשו גם יעלים. מעבר למים שזורמים בנחל לאורך כל ימות השנה ויוצרים אפיק טיול מיוחד במדבר, יש במקום הזה גם לא מעט היסטוריה. במסלול ישנם שרידי מצודה עתיקה מהתקופה הרומאית שכל מה שנשאר ממנה זה קיר ענק ותעלות מים מאותה תקופה. 

המסלול מתחיל ברחבת חניה נוחה לכל רכב ממש מאחורי בתי המלון של ים המלח בחלקו הדרומי. מרחבת החניה נתחיל לצעוד עם סימון שבילים שחור היורד לכיוון תוואי הנחל. מבחינת נגישות לטיול עם קטנטנים – הטיול בנחל אפשרי עם מנשא. הכניסה למסלול היא ללא עלות. כדי להגיע לכאן תוכלו ללחוץ כאן לנקודת וויז. 

בשנים האחרונות יש שיח סביב איכות המים בנחל בוקק והדעות חלוקות בנושא. היו מספר פרסומים על כך שהנחל מזוהם בעקבות התפרצות כימיקלים ממפעלי ים המלח. יחד עם זאת חברת מקורות עושה בשנים האחרונות עבודה בנושא הזה, והם מזרימים מים אל הנחל במטרה לשקם אותו. הכניסה למים היא לשיקולכם האישי בלבד.  

רוצים להמשיך לטייל באזור? הנה כמה רעיונות לטיולי מים במדבר, באזור ים המלח: 

נחל רחף תחתון – נחל רחף הוא מבין הנחלים המרשימים שיש במדבר יהודה היות ומדובר על נחל קניוני הבנוי ממפלים גבוהים מאוד וגבים עמוקים שמתמלאים לאחר השיטפונות. לפרטים מלאים על המקום לחצו כאן.

עיינות צוקים (עין פשחה) – אחד המקומות היפים שיש באזור ים המלח. נביעות מים טבעיות שיוצרות בריכות לרחצה. מקום נהדר לבלות בו יום שלם עם כל המשפחה. לפרטים מלאים על המקום לחצו כאן.

נחל דוד (בשמורת עין גדי)  – נחל דוד הוא מסלול יפהפה שבמהלכו נפגוש מפלים ובריכות. מסלול טיול יפהפה שמתאים לילדים ולכל המשפחה. לפרטים מלאים על המקום לחצו כאן.

עין פלוטית המעיין הנסתר – עין פלוטית הוא מעיין בדרום ים המלח אשר מימיו כחולים, טורקיז שקופים עם המון דגים קטנים שנותנים הרגשה של אגדה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

קניון נחל תמר – טיול סולמות ודרגיות – אם אתם משפחה מטיבת לכת עם ילדים בוגרים שלא חוששים מאתגרים, זה המסלול בשבילכם! בסמוך לצומת הערבה, במסלול קצר שאורכו 1.2 ק”מ תחצו קניון מדהים! למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל זוהר – מסלול הליכה קווי במדבר יהודה – בסוף הירידות בכביש 31 מערד אל ים המלח תוכלו לצאת למסלול הליכה קווי, באורך של 2.5 ק”מ, שכולל עתיקות ונוף מדברי עוצר נשימה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

תצפית נווה זוהר בירידות לים המלח – בכיבש 31 היורד מערד אל ים המלח יש כמה נקודות תצפית חלקן מאולתרות וחלקן מסודרות. אחת המסודרות היא תצפית נווה זוהר הצופה על נחל זוהר וים המלח. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.