Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עיינות רקת ובריכת ימק"א בכנרת

בצד הצפון מערבי של הכנרת נמצאת הכנסייה הרוסית ולצידה אכסניית ימק”א שמאז שנת 2016 עומדת נטושה לאחר שנשרפה. סביב המבנים האלו נובעים מספר מעיינות צלולים אל תוך בריכות בזלת – עיינות רקת. עיינות רקת נמצאים בתוך שטח הכנסייה הרוסית – שטח פרטי מה שאומר שהכניסה אליהם לא אפשרית. לצידם תמצאו את בריכת ימק”א שנמצאת בצמוד לאכסניית הנוער ימק”א על קו מים.

הכנסייה הרוסית רכשה שטחי אדמה אי שם במאה ה 19 באיזור זה. בדומה לכנסיות נוספות שתוכלו למצוא בדיוק באיזור זה של הכנרת. בחירת המקום היא לא מקרית – הרי כאן ישו חי בשנים האחרונות לחיו, כאן הלך על המים ועשה מספר רב של ניסים לפי האמונה הנוצרית. בסביבה הכנסייה הרוסית אפשר למצוא מספר רב של מעיינות שנובעים כאן וקיבלו את שמם הרשמי – עיינות רקת. השם ניתן להם כי לא רחוק מכאן הייתה רקת עיר “מבצר” בנחלת שבט נפתלי – יש המייחסים את תל רקת שסמוך לכאן לאותה עיר מדוברת. אחת הבריכות של עיינות רקת היא בריכת ימק”א.

בריכת ימק”א היא אולי אחת הבריכות היפות שיצא לכם לראות, כשמפלס המים של הכנרת גבוה יש כאן תחושה של בריכה אינסופית שמתחברת עם מי האגם הלאומי. אל בריכת ימק”א אפשר להגיע דרך הכנרת בלבד, אין כניסה מסודרת כיוון הכניסה היא דרך האכסניה שעומדת נטושה ונעולה. חשוב לציין כי הרחצה באחריות המטיילים בלבד, אין שירותי הצלה ואת הזבל קחו אתכם!

דרכי הגעה לבריכת ימק"א בכנרת

אז אחרי מאבק משפטי ארוך כיום ניתן להגיע פיזית אל הבריכה אך כמו שציינו קודם: מהכנרת בלבד. אז אם אתם עם סירה, סאפ או אופנוע ים תוכלו להגיע בקלות וללא בעיה. אם אתם מגיעים רגלית להלן ההסבר המדויק והפשוט ביותר: מחנים את הרכב לצד הכניסה לחוף “בורה בורה”, לא נכנסים לחוף הזה אלא הולכים לכיוון הכנרת מצידו השמאלי בצמוד לגדר הכחולה של מבנה שאיבה של מקורות. יש כאן ירידה קצרה כולל כמה מדרגות עד להגעה לפניה שמאלה כאן ממשיכים ללכת על רצועת החוף עד להגעה למקום בו רואה את מבנה האכסניה ורצועת החוף מסתיימת.

בשלב זה עליכם להיכנס למים בין עצי הדקל וללכת כ 200 מטרים בתוך המים. שימו לב כי בתוך המים בחלק זה יש סלעים לכן לכו בזהירות ושמרו על החפצים שלכם שלא יירטבו. טיפ: תבואו עם שקית עמידה למים לשמירה על הנייד או מפת האוטו + מזרון ים עליו תוכלו לצוף בין עצי הדקל עד להגעה לבריכה. ההגעה דרך הים לא מתאימה לילדים קטנים או לאנשים עם מוגבלות הליכה. כדי להגיע לכאן יש לרשום בוויז: חוף בורה בורה.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

מעיין עין נון – אם אתם מחפשים טיול קצר למקום עם מקור מים שלא הרבה מכירים, אנחנו נמליץ לכם להגיע למעיין עין נון.  למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע ארבל – שמורת הר ארבל נמצאת בגליל התחתון בסמוך למושב ארבל. ממצוק ההר העוצמתי נשקף נופה של הכנרת ובימים של ראות טובה תוכלו לראות גם את החרמון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

יער שוויץ– את הטיול שלנו ליער שוויץ עשינו כאשר חיפשנו מקום נגיש כדי שנוכל לטייל עם עגלה. לשמחתנו קרן קיימת לישראל מפתיעה אותנו כל פעם מחדש בהנגשת הפארקים והיערות וכך גם ביער שוויץ. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי חמת טבריה– גן לאומי חמת טבריה הוא בעינינו הפתעה גדולה. מדובר באחד הפארקים הפחות מוכרים של רשות הטבע והגנים ולמרות זאת הוא אחד המקומות המושלמים לבילוי עם הילדים. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

רוב רוי שייט קיאקים על הירדנית – רוב רוי הוא אתר שייט ייחודי הנמצא על גדות נהר הירדן, בסמוך לקיבוץ כנרת. המקום מעוצב באופן מאוד מיוחד בסגנון אינדיאני, כולו מחומרים טבעיים כמו עץ וחימר. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

ג’ונגל של כייף – לא רק מדובר על מקום כייפי עם המון חיות שמיד נפרט עליהן, מדובר על מקום שהוא אטרקציה מושלמת לכל ילד ומשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע מג’רסה – את הטיול למג’רסה עשינו ביום קיץ חם. המקום מתאים בכל עונות השנה (חוץ מימי חורף קרים במיוחד וגשומים) אך בימים החמים הוא מומלץ במיוחד מאחר והוא כולל בתוכו מסלול הליכה ושחייה בתוך המים (לא חובה – יש גם מסלול יבש). – למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק הירדן – בנקודה הכי צפונית של הכנרת מצאנו את פארק הירדן. פארק ענק שמציע בריכות שכשוך לכל המשפחה, חיות ואתרים ארכיאולוגיים. את הטיול שלנו לפארק הירדן עשינו כטיול יום אך המקום מציע גם אפשרות לינה בקמפינג, אוהל בדואי, חניוני קראוונים ועוד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.