Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סיורים בבתי בד ומרכזי מבקרים - איך מכינים שמן זית?

אם גם אתכם מעניין לדעת איך הכינו שמן פעם ואיך מכינים אותו היום, הכתבה הזו בשבילכם. כאן תוכלו למצוא כמה רעיונות למרכזי מבקרים ובתי בד שבהם תצאו לסיור משפחתי שיקח אתכם אל שלבי ייצור השמן – מרגע ריסוק הזיתים, הפרדת השמן מהמוהל ועד לרגע שהוא מגיע למטבח שלנו. הרשימה מצפון לדרום:

ארץ גשור מרכז מבקרים

הביקור בארץ גשור שברמת הגולן מתאים לכל המשפחה, המבקרים יצפו בתהליך הפקת השמן, יצפו בסרט “סיפורו של שמן ארץ גשור” ויטעמו ממגוון השמנים הזניים. בנוסף תבקשו כאן בבית הבד המקומי ותכירו את תהליך ייצור שמן זית מהפכני וחדשני. בנוסף פועלת כאן  חנות שתוכלו לרכוש ממגוון מוצרי ארץ הגשור. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

מרכז מבקרים – בית בד גלילי

במושב בית לחם הגלילית בין בתי הטמפלרים תמצאו כרם זיתים ולצידו בית בד שמפיק שמן זית גתית בשיטה אקולוגית. כאן ישנו מרכז מבקרים שיוציא אתכם אל סיור שילמד את אתכם את תהליך היחודי של הפקת שמן זית בטכנולוגיה מתקדמת. במהלך ההדרכה תצפו בסרט קצר שיסביר לכם על תהליך הפקת השמן מהרגע שהזית נופל מהעץ ועד לרגע שהוא מגיע אלינו בבקבוק. נטעם זמני זית מזנים שונים ואפילו נוכל לבקר בחנות בית הבד בה ניתן לרכוש גבינות עיזים, יין בוטיק, ריבות תוצרת בית, דבש, טחינה ועוד. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

מרכז מבקרים סבא חביב בקיבוץ פרוד

בכניסה לקיבוץ פרוד תמצאו את מרכז המבקרים סבא חביב, כאן תוכלו לצאת לסיור שמתאים לכל המשפחה. בעונת מסיק הזיתים תוכלו לבצע מסיק, לדפוק זיתים, להכין צנצנות זיתים, טועמים ונהנהיםן משמן זית כתית מעולה ומטחינה באבני רחיים. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

מרכז מבקרים בבית הבד של משק ג’השאן

במושב כלנית בגליל התחתון תוכלו לצאת לסיור ולעבור סדנאות קולינריות שמתאים לכל המשפחה. המבקרים יוכלו לטעום שמני זית ייחודים המיוצרים כאן במשק, לאכול פיתות מהטאבון וכל זה תוך שמיעת סיפור ההיסטוריה של המשק בן 150 שנה ועל חווית המסיק. בנוסף, המבקרים יצפו בסרטון שמוקרן במקום ומתאר את גילגול הזית. משק ג’השאן הם שבעה דורות של יצרני זית. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

חוות הזיתים אלאדין כפר רות

בחוות הזיתים תמצאו מטבע זיתים המשתרע על פני 18 דונם, שיטת הגידול כאן היא אורגנית ללא חומרי דישון וריסוס. יש כאן ארבעה זנים שונים: נבלי, סורי, מנזנילו וברנע. כאן תוכלו לצאת לסיורים ופעילויות לילדים ולמבוגרים. חלק מהסיור הוא הסקת זיתים, מכינים צנצנת של זיתים, קוטפים צמחים ומכינים תה, מאכילים תרנגולות, טוחנים חיטה, אופים פיתות ועוד. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

שמנא בית בד בוטיק במושב חגור

לא רחוק מהעיר ראש העין תמצאו את הדור הרביעי של משפחת אברמוב שאחראים על “שמנא בית בד בוטיק” כאן תמצאו שילוב של שמן זית מובחר מאיטליה עם חקלאות ציונית.  בתקופת מסיק הזיתים תוכלו להגיע לכאן ולצאת לסיור חוויתי לכל המשפחה. מומלץ להתעדכן באתר הרישמי בהתאם למועדים ואירועים בהם הסיורים יוצאים ממרכז מהבקרים. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

פארק נאות קדומים

בין תל אביב לירושלים קרוב מאוד לעיר מודיעין תוכלו להגיע לפארק נאות קודמים. כאן תמצאו מגוון רחב של פעילויות לכל המשפחה בהתאם לתקופות השנה. בואו ללמוד על איך הפיקו שמן בעבר, באיזה שמנים השתמשו במנורות הביתיות בחג החנוכה, בתקופת המסיק תוכלו לצאת לפעילות מסיק מיוחדת בפארק. למידע מלא על המקום והאירועים המשתנים לחצו כאן.

מרכז מבקרים בני דרום

בואו לקבל הצצה בלעדית לעולם הזית והשמן במושב הוותיק בני דרום ליד אשדוד. כאן תוכלו למצאת לסיור ולשמוע את סיפור הישוב מרגע הקמתו ועד היום, ביקור במוזיאון ההיסטורי בית הראשונים. בנוסף, המבקרים יגיעו גם לבית הבד המודרני וגם לבית המבד המשוחזר ויקבלו כאן הרצאה וצפיה בסרט אור קולי שמתאר ומסביר על הפקת השמן. כחלק מהסיור יוכלו להנות המבקרים גם מטעימות ממגוון המוצרים שיש כאן.  למידע מלא על המקום לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.

מרכזי המבקרים של חברת מקורות: אתר אשכול
מרכזי מבקרים בישראל
המוזיאון הימי הלאומי בחיפה – חוויה לכל המשפחה
מוזיאונים לילדים בישראל
טיולי הדן קיבוץ דפנה
אטרקציות עם ילדים
מפת הטיולים הרשמית
מפת הטיולים שלנו
מרכזי המבקרים של חברת מקורות: אתר אשכול
מרכזי מבקרים בישראל
המוזיאון הימי הלאומי בחיפה – חוויה לכל המשפחה
מוזיאונים לילדים בישראל
טיולי הדן קיבוץ דפנה
אטרקציות עם ילדים
מפת הטיולים הרשמית
מפת הטיולים שלנו
קיבוץ מרום גולן – תצפית מאגר בנטל וחוות הסוסים
טיולים בצפון
יער האילנות – גן בוטני יערני (ארבורטום) ומרכז מבקרים
טיולים במרכז
ירושלים
טיולים בירושלים
מצפה דור נחל צין מדרשת בן גוריון
טיולים בדרום
קיבוץ מרום גולן – תצפית מאגר בנטל וחוות הסוסים
טיולים בצפון
יער האילנות – גן בוטני יערני (ארבורטום) ומרכז מבקרים
טיולים במרכז
ירושלים
טיולים בירושלים
מצפה דור נחל צין מדרשת בן גוריון
טיולים בדרום