Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נקודת מים בנחל עיון – כפר יובל

נחל עיון זורם מעמק עיון שבדרום לבנון הישר אל שמורת הטבע נחל עיון שנמצאת בסמוך למטולה. משם הנחל ממשיך לזרם וחוצה את הגליל העליון עד שנשפך אל נהר הירדן. נחל עיון יוצר נקודות מקסימות לשכשוך ולפיקניק לצד נחל זורם כמו בריכת המנחת באיזור קרית שמונה והנקודה שנמצאת בסמוך לכפר יובל עליה נפרט עכשיו.

בסמוך למושב יובל או בשמו הנוסף כפר יובל שנמצא בגליל העליון בין מטולה לקריית שמונה, תוכלו למצוא את פלג המים הרדוד והרגוע של נחל עיון. הליכה קצרה של כמה דקות בלבד יובילו אתכם לאחת הנקודות הקסומות שיש כאן באיזור, המים של נחל עיון קרים מאוד מאוד, יש כאן המון צל תחת העצים. הזרימה עשויה להשתנות בהתאם לחורפים שפוקדים אותנו בישראל אך בדרך כלל בימי הקיץ הזרימה כאן חלשה, נעימה ומזמינה לטבילה. ממש בסמוך לנחל הזורם תוכלו לראות את הצינורות שבעבר שימשו לטובת הזרמת המים של הנחל. בעבר בנחל זרמו כמויות הרבה יותר גדולות של מים שהגיעו מלבנון אך כיום חלק מהמים נשאבים לטובת חברת מקורות. ממש בנקודה הזו האפיק היה רחב יותר וכדי לגרום למי הנחל לזרום בצורה בטוחה תחת הגשר העתיק השתמשו בצינורות האלו.

לבאים מכביש 90 בנסיעה מקרית שמונה למטולה תוכלו לפנות ימינה (מזרחה) עם השילוט לכפר יובל, לאחר נסיעה של  900 מטרים תוכלו לראות בצד שמאל של הכביש כניסה אל בית העלמין של יובל. כאן נחנה את הרכב ונרד רגלית לכיוון פלג המים שזורם מתחת לגשר. למי מכם שמגיע מכביש 99 סעו לכפר יובל, פנו שמאלה בשער המושב, סעו 500 מטרים לכיוון בית העלמין שתראו כניסה אליו בצד ימין, כאן יש חנית עפר שמחנים את הרכב.

כדי להגיע לכאן ישירות עם הוויז תוכלו ללחוץ כאן לנקודה המדויקת. ואם אתם כבר נמצאים באיזור נמליץ לכם על עוד כמה מקומות מומלצים לטיול :

  1. הטנק הסורי ההפוך בבניאס – למידע מלא לחץ כאן
  2. שמורת הטבע החולה של רשות הטבע והגנים – למידע מלא לחץ כאן
  3. אגמון החולה של קרן קיימת לישראל – למידע מלא לחץ כאן.
  4. שמורת נחל עיון מפל התנור – למידע מלא לחץ כאן.
  5. שמורת הטבע נחל שניר – למידע מלא לחץ כאן.
  6. שמורת הטבע תל דן – למידע מלא לחץ כאן.
  7. אנדרטת אסון המסוקים בשאר ישוב – למידע מלא לחץ כאן.
  8. מצודת נמרוד – למידע מלא לחץ כאן.
  9. תצפית מפל סער – למידע מלא לחץ כאן.
  10. מסלול עין דבשה – למידע מלא לחץ כאן.
  11. מסלול עין תינה-  למידע מלא לחץ כאן.
  12. פינות ישיבה במתחם גן הצפון – נחל שניר – למידע מלא לחץ כאן. 
  13. טיילת עמי – למידע מלא לחץ כאן.
  14. השביל התלוי של הבניאס – למידע מלא לחץ כאן

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.