Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נחל עמוד תחתון - עין עמוד

אורכו של נחל עמוד הוא 25 ק”מ ומקורותיו מנחל מירון. הוא חוצה את הגליל והעליון, מגיע עד הגליל התחתון ובסיומו נשפך אל הכנרת. מפאת אורכו, את המסלול לאורך הנחל אפשר לעשות במקטעים שונים ומשתי כניסות קיימות עיקריות – אחת צפונית והשני דרומית יותר (באמצע יש עוד כמה). לאורך הנחל קיימים מספר מסלולים ברמות קושי שונות בנוף קסום בין קולות פכפוך הנחל, עצים פורחים וציפורים מצייצות. אל נחל עמוד ניתן להיכנס מ 3 כניסות עיקריות שקיימות למסלולים השונים: 

נחל עמוד עליון (צפוני)

הכניסה הרשמית של השמורה, נמצאת בסמוך לכפר שמאי. ניתן לעשות את המסלול באופן חלקי ולחזור על עקבותינו, או לעשות את המסלול המלא שהוא מעגלי ואורכו כ-3 שעות. הכניסה מכאן היא בתשלום או בחינם למנויי מטמון של הרשות. המסלול אינו נגיש לעגלות. המים בחלק זה של הנחל זורמים לאורך כל ימות השנה והם יוצרים כאן בריכות מרשימות בעומקים שונים. המסלולש כאן מוגדר כמסלול שמתאים לכל המשפחה. למידע על החלק הצפוני של נחל עמוד לחץ כאן

נחל עמוד תחתון (אמצעי/ דרומי)

אל נחל עמוד תחתון יש 2 כניסות, הכניסה עליה אנחנו נפרט כאן היא בסמוך לגשר נחל עמוד בכביש 85. בסמוך לכביש ישנה חנייה מסודרת לרכבים כולל חניון לילה של רשות הטבע והגנים (חניון שלט).מכאן יוצאים למסלול בסימון שבילים שחור שאורכו כ 6.2 ק”מ והוא קווי, משמע יש צורך להקפיץ רכב לסיום המסלול. בקטע זה עובר גם שביל ים אל ים שאורכו 70.5 ק”מ, תחילת המסלול בחופי אכזיב לצד תל אכזיב והסיום שלו מעט צפונית לקיבוץ גינוסר בחופי הכנרת. השביל השחור לנחל עמוד עובר דרך הגיחון של המוביל הארצי בנחל עמוד. בהמשך המסלול הוא עובר גם בדרך העמוד המפורסם שעומד כאן ועל שמו נקרא הנחל. עד להגעה לנקודת סיום בכביש 8077. כדי להגיע לתחילת המסלול תוכלו ללחוץ כאן לנקודת וויז. כדי להגיע לסיום המסלול תוכלו ללחוץ כאן לנקודת סיום. 

נחל עמוד תחתון מסלול קצר

כדי להגיע אל עין עמוד נוסעים דרך כביש 8077, מעט לפני הכניסה לקיבוץ חוקוק מחנים את הרכב ליד שלט של רשות הטבע והגנים ולאחר הליכה קצרה של 400 מטרים מגיעים אל העמוד ואל עין עמוד. תוכלו לראות עוד מהשלט את העמוד של נחל עמוד. לאורך המסלול יש מים זורמים, פריחה מטריפה שיש כאן באיזור (כל עונה והפריחה שלה) ואם תרימו את הראש תראו את העמוד הגבוה שניצב מולכם אליו אתם מגיעים בסופו של דבר.

צריך לקחת בחשבון שלא תמיד יש באיזור זה מים, בעיקר אחרי הגשמים אפשר להנות מהיופי הזה – אם תרצו תוכלו להמשיך בהליכה של כקילומטר וחצי ולהגיע למדרגות הסיפון המפורסמות של המוביל הארצי. יש מטיילים שעושים את המסלול הארוך מהשמורה הנמצאת ליד מרון ומסיימים כאן בעין עמוד. למידע על החלק העליון של נחל עמוד ועל שמורת הטבע נחל עמוד מהכניסה הראשית לחץ כאן. כדי להגיע לכאן תוכלו לחוץ כאן על הקישור שיוביל אתכם לנקודת ההתחלה בוויז – לחץ כאן.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

דרך אוצרות כחל – בישוב כחל שבגליל התחתון תוכלו לצאת למסלול הליכה באורך 2 ק”מ העובר בין תצפיות מרהיבות על מצוקי נחל עמוד, הרי הגליל והכנרת – דרך אוצרות כחל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק מעיין עין נון – בכניסה למגדל ישנה פינת טבע קטנה שלא מזמן עברה מהפך רציתי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

המפל הנסתר עין איוב – ליד כנסית הטבחה ישנו מפל קטן שלא רואים אותו מהכביש, חוויה אדירה לשבת תחתיו (כאשר מפלס הכנרת נמוך) – למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי ושמורת הטבע ארבל – אולי מבין התצפיות היפות שיש באיזור הכנרת וניתן גם לעשות אותו כמסלול הליכה עם עליה אתגרית במיוחד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

יער שוויץ – יער קק’ל מבין היפים והמטופחים שראינו. יש כאן תצפיות על כל איזור הכנרת, הבקעה והרי הגולן – למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי חמת טבריה – בריכות שכשוך בטמפרטורה שונה לצד עתיקות והיסטוריה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן. 

רוב רוי – שייט קיאקים על גדות הירדנית. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.