Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נחל גדורה: טיילת שמעון פרס

נחל גדורה או בשמו הפחות מוכר נחל פוארה מתחיל את דרכו באיזור הכפר שפרעם, חוצה את עמק זבולון ובסופו של דבר נשפך אל נחל הקישון. בשנת 2017 נחנכה בקרית ביאליק טיילת גדורה על שם שמעון פרס שהוקמה בעזרת ידיד קק”ל בבלגיה ורשות נחל הקישון.  הטיילת נגישה באופן מלא ואורכה הוא כ 3.6 ק”מ היא מתחילה לצד רחוב שדרות רבין פינת אצ”ל ומסתיימת באיזור רחוב ההגנה. לכל אורכה של הטיילת אפשר למצוא מסלולי הליכה, מסלולי רכישת אופניים, חניוני פיקניק, פארקים, מגרש כדורסל, גינות ציבוריות, מתקני שעשועים וכל זה אל מול השדות החקלאיים הירוקים ממזרח לעיר.

בתחילת הטיילת לצד רחוב שדרות רבין ישנו שילוט המקדיש את נחל גדורה לזכרו של שמעון פרס ז”ל, מי לאחר מכן יש את פארק הנינג’ה המושקע, בהמשך הטיילת ניתן להגיע גם לחורשת דפנה שם תמצאו שולחנות פיקניק לצד הטיילת שם ניתן לעשות גם על האש. ממשיכים דרומה ומיד לאחר החורשה תמצאו עוד פארק נינג’ה המתאים לבוגרים יותר, דרומית משם מגיעים אל גן הידידות ובו תמצאו מתקני שעשועים לקטנים לצד כיכר הידידות.

ממשיכים דרומה ועוברים את מגרש הכדורסל והכדורגל, ממשיכים ועוברים מעל לגשר החוצה את כביש 781 עד לסיום הטיילת. הנחל אומנם מזוהם לכל אורכו בגלל שזרימת ביוב אך זה לא מונע מכך שסביבו חיים מגוון בעלי חיים וצמחיה רבה. יש כאן לא מעט בעלי כנף שמבקרים באופן קבוע בנחל, סרטנים, רכיכות, דגים ועוד. כדי להגיע לתחילת הטיילת תוכלו לרשום בוויז: טיילת שמעון פרס קריית ביאליק. במידה ותרשמו טיילת ביאליק בוויז זה יוביל אתכם לאמצע הטיילת.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

שמורת הטבע עין אפק – רשות הטבע והגנים מתחזקת בצורה מדהימה את שמורת הטבע עין אפק, תוכלו לצאת כאן למסלולים שונים העוברים בין נופי הביצות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מאגר המים מאחורי שכונת גבעת הרקפות – בצד המזרחי של שכונת גבעת הרקפות בקרית ביאליק, תוכלו למצוא מאגר מי גשמים בלב השדות החקלאים. הליכה קצרה ואתם שם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

קיבוץ כפר מסריק סוד הפלא הקיבוצי – בסמוך לנחל נעמן שזורם בגליל המערבי תוכלו למצוא את קיבוץ כפר מסריק, קיבוץ מתנועת הקיבוץ הארצי שהוקם בשנת 1932 ועבר גלגולים רבים עד שהגיע אל מקומו היום. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שביל ופארק נחל נעמן – נחל נעמן מתחיל את זרימתו בעין אפק, מגיע עד אזור הקיבוצים מסריק ועין המפרץ ובסופו נשפך אל הים בעכו. לצד זרימת הנחל הוקמו 2 מסלולי הליכה: שביל נחל נעמן ובהמשכו פארק נחל נעמן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

חצי האי עכו – טיול בעיר העתיקה של עכו פשוט נותנת הרגשה של חול, בין הסימטאות והשווקים המקומים לצד הנמל הפעיל ומגוון האטרציות שיש כאן לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק העמקים לאורך נחל הקישון – לאורך נחל הקישון תוכלו למצוא מגוון נקודות עניין למסלולי הליכה או מסלולי רכיבה עם אופניים ואפילו מעיין צלול ואטרקציות לילדים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק הגשרים התלויים בנשר – מסלול הליכה העובר בין 2 גשרים ארוכים ותלולים, מסלול מתאים לכל המשפחה מעל לנחל קטיע ודרך אורי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.