Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מצפור ליפא גל - פארק חרותות הסלע

מצפור ליפא גל נמצא באזור הר הנגב, בהר מחיה, והוא בגובה של 600 מ’ מעל פני הים. המצפור הוקם לזכרו של ליפא גל אשר היה איש קק”ל במשך רוב שנות חייו ונהרג בתאונה מצערת. מן המצפור נשקף נוף מרהיב הצופה אל עבר עתיקות עבדת והנגב הצפוני. בנוסף, הוא גם מהווה נקודת יציאה לכמה מסלולי טיול קלילים. בדרכנו נפגוש את חרותות הסלע שהם ציורי סלע עתיקים ומיוחדים. יש המכנים את ציורי הסלע כ”שפת המדבר” מאחר והם מאפשרים הצצה לעולמם של אלו שחיים במדבר מתקופת עתיקות ועד היום.

בשנים האחרונות רשות הטבע והגנים הכשירה את המקום, וכעת נוכל לצאת מכאן ל-2 מסלולים מסודרים ונוחים באורכים שונים, בהתאם לזמן שלנו. מסלול אחד קצר שאורכו כ-500 מטר והשני ארוך יותר של כ-1.5 ק”מ שיקח לכם כשעה וחצי לסיים אותו. 2 המסלולים הם מעגליים והם חוזרים עד לנקודה ממנה התחלנו.

כדי לטייל כאן נמליץ להגיע עם מנשא לילדים שמתקשים בהליכה, המקום לא מתאים לעגלות. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: מצפור ליפא גל israel. שימו לב לא להתבלבל עם מצפור ליפא גל שיש ביפתח. הוויז יוביל אתכם ישר לכאן מכביש 40 ישנה פנייה עם שילוט מסודר אל דרך עפר עבירה לכל רכב עד למצפור. 

תרצו להמשיך לטייל באיזור?

פארק גולדה הר הנגב – בלב הר הנגב קק”ל פיתחה את פארק גולדה על שם גולדה מאיר ראשת הממשלה הרביעית של מדינת ישראל. הפארק מהווה ריאה ירוקה בלב המדבר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

אתר אבן רוח מים והמנסרה  -שני אתרים שמציגים תופעות גיאולוגיות מרשימות והן אטרקציה מקסימה לילדים. הם נמצאים במרחק 10 דק’ נסיעה ממכתש רמון ופחות מ-5 דק’ נסיעה אחד מהשני. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי צבעי מכתש רמון – בתוך מכתש רמון יש המון אפשרות למצוא הוכחות לתופעות גיאולוגיות מרתקות אחד האיזורים לראות את התופעות האלו הוא ציר הנסיעה בגן לאומי צבעי רמון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

כרם רמון – משנת 2010 הכרם קיים והוא הגדול ביותר בנגב. גודלו 650 דונם והוא נמצא צפונית למצפה רמון, כמה דקות נסיעה בלבד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

חוות האלפקות –  נמצאת באחד המקומות היפים ביותר בארץ, קרוב למכתש במצפה רמון. בחווה יש כמובן, אלפקות וגם לאמות שמקורן מדרום אמריקה. יש גם סוסים, חמורים, עיזים ועוד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.
 
מרכז המבקרים מכתש רמון – על שפת מצוק מכתש רמון ממוקם מרכז המבקרים המיוחד הזה שמספר את סיפור האסטרונאוט הישראלי הראשון אילן רמון ז”ל ומציג גם את יופיו המרהיב של המכתש. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.
 
מצפה רמון – גן הפסלים – הדרום הוא האהוב עלינו מבין אזורי הארץ, יש בו נופים עוצרי נשימה שלא ניתן להישאר אדיש אליהם אחד מהמקומות לחוות את עוצמת המדבר הוא ללא ספק גו הפסלים שנמצא על שפת מכתש רמון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.
 

אגם פארק ירוחם -אגם ירוחם הוא מאגר מים גדול שנוצר על ידי בניית סכר בערוץ נחל רביבים. המאגר מתמלא על ידי מי שיטפונות  למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין ירקעם -עין ירקעם נמצא למרגלות המכתש הגדול שבמצפה רמון והוא מעיין שזורמים בו מים לאורך כל השנה. בקיץ מזינים אותו מי המעיין ובחורף השטפונות אשר ממלאים את הגב.  למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מצפה דור – באחד הקטעים של איזור מדרשת בן גוריון ממש מאחוריו הגענו למצפה דור. המקום הוקם לזכרו של דור כהן ז”ל אשר נהרג בטיול בגיאורגיה בשנת 2015. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מצפור ליפא גל פארק חרותות הסלע – מצפור ליפא גל נמצא באזור הר הנגב, בהר מחיה, והוא בגובה של 600 מ’ מעל פני הים. המצפור הוקם לזכרו של ליפא גל אשר היה איש קק”ל במשך רוב שנות חייו ונהרג בתאונה מצערת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.