Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המרפסת של המדינה – תצפית מיוחדת בישוב פדואל

המרפסת של המדינה היא נקודת תצפית מיוחדת במינה במערב השומרון, בתחומו של היישוב פדואל. מצפור המרפסת של המדינה קיבל את שמו המשמעותי עקב העובדה שממנו נשקפים שטחים גדולים מאוד מהמדינה. למעשה זו אחת התצפיות הנרחבות והמרשימות שיש בישראל. אם תביטו צפונה, תוכלו לראות מכאן עד לאזור חיפה הדרומית והכרמל. תראו מכאן גם את העיר חדרה ואת קו החוף הצפוני. במבט לכיוון מערבה ייפרס מולכם כל אזור השרון, גוש דן ועד נתב”ג. אם תביטו דרומה, תוכלו לראות את אזור קו החוף הדרומי ועד לערים אשדוד ואשקלון. ככל שתגיעו אל המרפסת בימי ראות טובה יותר, כך תקבלו תצפית מרשימה יותר על פני שטח גדול של המדינה. 

מצפור המרפסת של המדינה הוא מצפור מסודר ומטופח, כך שמעבר לנקודת התצפית המרשימה שיש מכאן תוכלו לשבת בפינות הישיבה המוצלות. במצפור יש גם משקפות שיעזרו לכם להביט אל המרחק ונדנדה מיוחדת הצופה אל הנוף. המצפור הוקם לזכרו של רועי מרדכי וינברג על ידי משפחתו, ובעזרת מזכירות הישוב פדואל ומועצה אזורית שומרון. מאחר ומדובר באחד המקומות האטרקטיביים והמיוחדים שיש , הוא אהוב מאוד גם על תיירים ומוכר גם בשמו: israel’s lookout.

למרגלות התצפית ישנו אתר ארכיאולוגי שניתן להגיע אליו בטיול מעגלי שאורכו כקילומטר. מצודת דיר קלעה היא למעשה אתר עתיקות מרשים מהתקופה הביזנטית שבה נתגלו שרידי כנסייה וחווה חלקאית. באתר הזה נתגלו גם רצפות פסיפס שמוצגות כיום במוזיאון השומרוני הטוב שהינו מוזיאון ארכיאולוגי לפסיפסים, היחיד מסוגו במדינת ישראל. למרגלותיו של אתר דיר קלעה נמצא אפיק נחל שילה. 

המרפסת של המדינה הינה אתר תצפית מסודר עם שעות ביקור מסודרות. על מנת להתעדכן בשעות הפתיחה של האתר, מומלץ לקרוא באתר הרשמי של המועצה. ישוב פדואל הינו ישוב דתי ולכן בשבתות וחגים יש להחנות את רכבכם מחוץ לשער המושב ולגשת רגלית אל המרפסת. בימי חול אפשר לקבל את המפתח אל התצפית מהש.ג של פדואל בהפקדת תעודת זהות. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: המרפסת של המדינה. יש להגיע דרך כביש חוצה שומרון, כביש 5. לאחר מעבר מחסום צה”ל במחלף שער השומרון, יש לפנות במחלף ברוכין לעבר פדואל. 

קרדיט על הצילום יאיר שוהם – לדף האינסטגרם של יאיר לחצו כאן.

עוד הצעות לטיול באזור המרפסת של המדינה:

מסלול שביל פרחי הבר – חורבת דייר ומצפור אילן יער ראש העין – ביער הקהילתי ראש העין עוברים מספר מסלולי טיול יפים ונוחים. אחד מהם הוא מסלול שביל פרחי הבר שמומלץ מאוד להגיע אליו בתקופת הפריחה ולהתרשם מהמגוון הפורח כאן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל יער אייל וגבעת המוצב – בין קיבוץ אייל לצור יגאל נמצא שביל יער אייל, ובו מסלול מעגלי קצר העובר בתוך יער מרשים של עצי אורן, עצי חורש ים תיכוני ומרבדים של רקפות בתקופת הפריחה מרבדי רקפות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

אגם הצלילים בראש העין  – פארק מרשים עם מרחבי דשא גדולים ואגם זורם שבו ברווזונים קטנים ששטים במים. מעל האגם עובר גשר צף למעבר הולכי רגל ומסתור לתצפית על עופות וציפורים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי מגדל צדק – רשות הטבע והגנים – בגובה של 141 מטרים מעל פני הים, בצד הדרומי של העיר ראש העין, תמצאו את גן לאומי מגדל צדק שבו מרחבי טבע, מצודה עתיקה ותצפיות מרשימות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

טיול במקורות הירקון– כפר הבפטיסטים – איזור כפר הבפטיסטים הוא מבין האיזורים המקסימים של הירקון, ממש סמוך למקורותיו. יש כאן פינות טבע קסומות שאפשר להעביר בהן כמה שעות נפלאות באוויר הפתוח (הכניסה למים אסורה). למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.
 

פארק אריאל שרון – אם אתם מגיעים לטיול במרכז, כדאי לכם להגיע לכאן להעביר כמה שעות, ליהנות מהנוף ולהכיר את הסיפור של הפארק. סיפור התהוות של המעניין של הפארק שהיה בעברו הר זבל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

אתר שבע התחנות גני יהושע  – גני יהושע, המשתרעים לאורכו של נחל הירקון, מספקים אפשרות בילוי יומי מפתיעה ומלאה באטרקציות לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

האגם האקולוגי בפתח תקווה – פארק עירוני ענק שמשלב בתוכו מרחבי דשא, שבילי הליכה, מתקני שעשועים לילדים ואיזורי פיקניק רבים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.