Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מצפה הדר גולדין בסלעית

בסמוך ליישוב סלעית על גבעה בגובה 263 מטר מעל פני הים הוקם מצפה הדר גולדין – לזכרו של הדר גולדין שנפל בעת מילוי תפקידו בזמן מבצע צוק איתן בשנת 2014. המצפה הוקם על שרידי מבנה מהתקופה הרומאית שהיה על הדרך בין העיר אפולוניה במערב ועד לשכם שבמזרח. במצפה הדר ישנם 2 נקודות תצפית הכוללות מסבירנים קוליים המספרים על הנוף שנשקף מכאן.

אם תביטו מזרחה תוכלו לראות את הרי השומרון והר עיבל, מעלה לבונה, הר ברכה והר גריזים, את רכס חומש ורכס איתמר. במערב נראה את איזור הים התיכון, את ארובת החשמל בחדרה והרי החוף: חדרה, נתניה, הרצליה, תל אביב וגוש דן. בצפון נמצא רכס הכרמל מהמוחרקה ועד כתף הכרמל ואפילו אפשר לראות את אוניברסיטת חיפה. בדרום מורדות הרי השומרון לכיוון שפלת יהודה ואלפי מנשה.

הנוף הנשקף מכאן הם נקודות ציון בחיו של סגן הדר גולדין שנהרג במלחמת צוק איתן בשנת 2014. רכס הכרמל וחיפה מקום הולדתו של הדר. כפר סבא העיר בה גדל וסמוך לרעננה שבה למד והתחנך. ממולנו הישיבו עלי שהרי השומרון שם למד הדר לפני גיוסו לצה”ל ודרומה מכאן אפשר לראות את עזה שם נפל הדר. הדר אהב את ארץ ישראל שאת רובה ניתן לראות מהמצפה לזכרו. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: מצפה הדר סלעית. קרדיט על הצילום יאיר שוהם – לדף האינסטגרם של יאיר לחצו כאן.

טיול בנחל סלעית

בשיפולים המערביים של הרי השומרון נמצא גן לאומי צור נתן ממנו אפשר לצאת למסלול בנחל סלעית שמתחיל ומסתיים במצפה הר גולדין. נחל סלעית שאורכו המלא הוא 3 ק”מ, הוא אחד מיובליו של נחל אלכסנדר והוא נחל אכזב. לאורך המסלול נעבור בין חורש טבעי, פריחה מרשימה וצבעונית בעונה, מטעי זיתים, בורות מים ומעיינות. את המסלול לאורך נחל סלעית ניתן לעשות בצורה קווית ובכך יש צורך בהקפצת רכבים – אורכו 2.5 ק”מ. למי מכם שמגיע עם רכב אחד ניתן להפוך אותו למסלול מעגלי – אורכו 5 ק”מ. שימו לב – המסלול לאורך נחל סלעית עובר מעבר לקו הירוק בין מושב צור נתן למושב סלעית. המסלול שלנו מתחיל ממצפה הדר גולדין. למידע מלא לחצו כאן.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

יער הרקפות ומצפה האחים – חורבת נשה בכוכב יאיר – בצד המזרחי של היישוב כוכב יאיר תוכלו לפתוח דלת שתכניס אתכם היישר אל מסלול ביער הרקפות – יער קטן וקהילתי ובו נמצא את חרבת נשה ומצפה האחים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל האורנים ושביל אלוני התבור – כוכב יאיר – בצד הצפון מערבי של היישוב כוכב יאיר שנמצא בדרום השרון, תוכלו לצאת למסלול הליכה שכולל בו למעשה 2 שבילים: שביל האורנים ושביל אלוני התבור. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מסלול בשמורת מצפה ספיר – חורבת חנות – כוכב יאיר – בצד המערבי של כוכב יאיר ממש בכניסה ליישוב ישנו מסלול מעגלי שמתאים לכל המשפחה העובר בין פריחה, מערות קבורה, תצפיות ועוד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל יער אייל וגבעת המוצב – בין קיבוץ אייל לצור יגאל נמצא שביל יער אייל, מסלול מעגלי העובר בתוך יער של עצי אורן עצי חורש ים תיכוני ובתקופת הפריחה מרבדי רקפות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גבעה ארץ ישראל לזכרו של גיא גמליאלי ז”ל – בצד המערבי של היישוב צור יגאל הוקם מצפה על גבעת ארץ ישראל, במצפה יש ספסלי מנוחה , דגל ישראל ענק,פריחה בעונה וגם אנדרטה לזכרו של גיא גמליאלי ז”ל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

דרף נוף יער חורשים – שביל הרקפות אל חורבת זכור – יער חורשים שנמצא בסמוך ליישובים נירית, אורנית, מתן, ירחיב ולקיבוץ חורשים, הוא יער קטן שנמצאו בו שלל שרידים של חורבת זכור ותצפיות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מסלול שביל פרחי הבר – חורבת דייר ומצפור אילן יער ראש העין – בין שכונת נווה אפק לכביש 5 נפרס לו יער ראש העין על פני 1,000 דונם. יש בו מספר מסלולים כאשר המוכר מבין כולם הוא שביל פרחי הבר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

חוות התוכים בכפר הס  – בכפר הס ישנה חוות תוכים קטנה ונהדרת, מקום מצוין להעביר בו כמה שעות עם הילדים בין החיות השונות וכמובן גולת הכותרת הם התוכים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק ארץ הצבי – המקום נמצא במושב אלישמע באיזור הוד השרון, קרוב לכפר סבא. מדובר על חווה משפחתית גדולה שיש בה הכל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן

המפל הנסתר במקורות הירקון – מאחורי קניון שרונים ישנה פיסת טבע אמיתית. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

הפארק האקולוגי בהוד השרון – בלב המרכז תוכלו למצוא את הפארק האקולוגי המרהיב שהוקדם בהוד השרון. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

הפארק הגדול והאגם האקולוגי בפתח תקווה – מבין המקומות היפים שתפגשו בלב העיר פתח תקווה. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

גן לאומי הירקון – תל אפק – רשות הטבע והגנים מפעילה את הגן הלאומי תל אפק, מומלץ בחום להגיע ולהנות משלל המסלולים באיזור. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

גן לאומי ירקון – מתחם מקורות הירקון של רשות הטבע והגנים – זהו החלקו הנקי של הירקון, יש כאן בריכות נופרים, מסלולי הליכה, שטח עצום לפיקניקים וחניון לילה מסודר של רשות הטבע והגנים – מתחם מקורות הירקון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

טיול במקורות הירקון – כפר הבפטיסטים – איזור כפר הבפטיסטים הוא מבין האיזורים המקסימים של הירקון, ממש סמוך למקורותיו. יש כאן פינות טבע קסומות שאפשר להעביר בהן כמה שעות נפלאות באוויר הפתוח (הכניסה למים אסורה). למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

אתר שבע טחנות גני יהושע פארק הירקון‎ – גני יהושע לאורך נחל הירקון מספק בילוי יום מפתיע מלא באטרקציות לכל המשפחה. אם אתם באיזור המרכז תוכלו להגיע אל אתר שבע טחנות על גדול נחל אל עוג’ה – נחל הירקון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.