Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מצודת כ"ח – מוזיאון הרעות

מצודת כ”ח או בשמה הנוסף “משטרת נבי יושע” היא אתר אליו מגיעים אלפי מבקרים כדי לקבל את אחת התצפיות היפות שיש על עמק החולה דרך “שביל הפלמ”ח” ווגם לבקר באחד מהמוזיאונים שהפכו לאתר מורשת לאומי מוזיאון הרעות. כאן תמצאו הנצחה לזכרם של 28 נופלי המחתרות שנפלו על כיבושה על מצודת כ”ח בתקופת מלחמת העצמאות. את המוזיאון והקמתו יזרם יהודה דקל ז”ל שהיה לוחם פלמ”ח, חבר בהקמת הצופים בקיבוץ דפנה כ 12 מחבריה ושלושה ממפקדיה נפלו בקרב השני בניסיון לכבוש את המצודה.

במוזיאון אפשר לקבל מידע על הקמת מצודת המשטרה בתקופת שלטון המנדט הבריטי, היסטוריה על הקרבות שהתקיימו כאן במלחמת העצמאות והנצחת הנופלים. במוזיאון ישנם תערוכות המוצגות דרך מציאות רבודה, סרטים, וגם פעילויות שונות לילדים כמו: “התיק של אורי” פעילות הכירות עם הפלמ”ח, שאלון חידות בעקבות המוצגים במוזיאון ועוד. שמות נוספים יש למקום “מצודת ישע” ו “נבי יושע” על שם חורבות הכפר הערבי הסמוך. מוזיאון הרעות במצודת כ”ח משתתף גם הוא במיזם שבת ישראלית בתיאום מראש – לחצו כאן. מצודת כ”ח נמצאת על תוואי שביל ישראל, מכאן אפשר לצאת למספר מסלולים מומלצים באיזור כמו: שמורת הטבע נחל קדש ושביל הפלמ”ח. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: מצודת כ”ח.

מה עוד כדאי לעשות באיזור?

גן לאומי קרן נפתלי ומצפור לזכרו של רמי ברטל – בצידו המזרחי של הגליל העליון, דרומית למושב רמות נפתלי, תוכלו למצוא את אחת התצפיות היפות שנמצאות בתוך תחום גן לאומי קרן נפתלי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

נקיקי יפתח – בפינה הצפונית של המדינה, בסופו של הגליל העליון, נמצא המקום מפתיע הזה שמציע לנו טיול קצר ואטרקציה מיוחדת של טיפוס בטבע לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

תצפית יפתח – תצפית מרשימה ממנה נפתח חלון אל מול נופי עמק החולה, הרי הגולן, החרמון וביום עם ראות טובה אפשר לראות גם את דרום לבנון. למידע נוסף ודרכי הגעה לחצו כאן.

נחל דישון ונחל אביב – טיול בין מצוקי הנוף של הגליל – נחל דישון זורם בגליל העליון והוא אחד מהנחלים הארוכים שבגליל. הנחל זורם רק לאחר הגשמים ולאורכו טיול נופים מרהיב ביופיו. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי תל קדש – תל קדס – התל הוא מבין הגדולים בגליל העליון ולמרגלותיו נובע עין קדש. בגן הלאומי שני אתרים מעניינים: מדרום מערב לכביש הצפון רואים ואפשר להגיע אל תל קדש, מצפון מזרח לכביש אפשר לראות את המקדש הרומאי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

אגם חי ביראון – אגם החי הוא אתר תיירות ואטרקציה נהדרת לילדים. פינת חי עשירה עם חיות שמתובבות בין המבקרים, מרחבי דשא ושולחנות לפיקניק, מתקני שעשועים לילדים ואפשרות לשייט באגם. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

אגמון החולה – אגמון החולה הוא פארק צפרות שנמצא בעמק החולה. הפארק משמש כתחנת נדידה עבור מינים רבים של ציפורים והוא מעניין במיוחד בתקופות הנדידה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע החולה –שמורת הטבע הראשונה בישראל! היא מפורסמת בעיקר בשל סיפור ייבוש הביצות בשנים הראשונות לקום המדינה, אך כיום היא משמשת כמרכז נדידה ענק עבור עופות וציפורים המגיעים לכאן מכל קצוות העולם ומדובר בשמורה פשוט מקסימה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

טיילת עמי – טיילת מקסימה ונגישה לכל אורכה שעוברת לצד זרימתו של נהר הירדן, וזה עיקר הקסם שלה.  למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע נחל עיון – בנקודה הכי צפונית בארץ, ממש בצמוד לעיר מטולה, נמצא מסלול מיוחד ויפהפה. הרבה מכירים את המקום גם בשם מפל התנור, שהוא המפל המרשים והגבוה ביותר שזורם בשמורה מגובה של 30 מטרים! למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.