Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מוזיאון מורשת צאן ברזל בקיבוץ צאלים

בקיבוץ צאלים שנמצא במערב הנגב הצפוני ממוקם מוזיאון מורשת צאן ברזל ובו חבוי אוצר! התצוגה כוללת אוסף עוצר נשימה של עבודות מתכת של משפחת בעלי מלאכה ירושלמיים  מתחילת המאה העשרים ועד לתחילת המאה העשרים ואחת. נמצא כאן מאה שנות אומנות וייצור של תבליטים, מדליות ומטבעות, סמלים ועיטורים , שמאחוריהם מתגלים סיפורים ואירועים מתקופת התורכים, המנדט, המאורעות, המחתרות והמאבק לעצמאות ועד לימינו אנו . הביקור במוזיאון כולל סיור והדרכה המועברת על ידי בועז קרצ’מר: בועז הוא חבר קיבוץ צאלים קרוב לחמישים שנה –  והוא גם נכדו של מקים בית המלאכה באותן סמטאות ירושלמיות בתחילת המאה הקודמת.

המוזיאון מחולק לכמה חדרי תערוכה כאשר כל חדר מדבר על נושא שונה כמו: “בצלאל של בוריס שץ” ו- “בין שתי המלחמות” ו- “משואה לתקופה” וכדומה. משך הסיור במוזיאון הוא כשעה וחצי ובמסגרת מיזם שבת ישראלית תוכלו להגיע לכאן בסופי שבוע לסיור בחינם ובהרשמה מראש באתר הרישמי. שעות הפעילות של המוזיאון ימי ראשון עד שבת בין השעות 08:00-20:00. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: מזיאון מורשת צאן ברזל קיבוץ צאלים.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

דרך נוף נחל הבשור – אם אתם מחפשים טיול קליל העובר בין נופים מרהיבים של נחל הבשור הזורם לצד נוף מדברי הסובב אותו הגעתם למקום הנכון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מרכז המבקרים “הגדת חבל ימית” – האתר מגיש סיפור חלוצי אודות ההתיישבות במדבר, בסיני, הוויתור על הבית למען השלום והבחירה להיבנות מחדש בשממה, בנגב המערבי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק אשכול – גן לאומי הבשור – גן לאומי אשכול שוכן על גדות נחל הבשור. הפארק ענק עם מרחבי דשא, שולחנות פיקניק ומים זורמים. בילוי נהדר שמתאים לכל מי שמחפש להעביר יום כייף. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פריחת אירוס הנגב – בחודשים פברואר מרץ (משתנה בהתאם למזג האוויר) תוכלו להגיע אל נקודת פריחה מרשימה מאוד של אירוס הנגב. הפריחה לרוב מתרכזת לצד קיבוץ רביבים על כביש 222. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק גולדה הר הנגב – בלב הר הנגב קק”ל פיתחה את פארק גולדה על שם גולדה מאיר ראשת הממשלה הרביעית של מדינת ישראל. פארק גולדה נבנה בסמוך לקיבוץ רביבים שם התגוררה לפרקים גולדה מאיר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.